Evenement vergunning(en): welke?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Okido
    • Aug 2006
    • 7

Dat is inderdaad ons dilemma. We willen doorgaan, minimaal tot de ochtend, aangezien we ook rond middernacht pas gaan beginnen. Mijn probleem is echter dat wanneer ze geen vergunning willen afgeven, mijn lokatie niet meer geschikt is aangezien ze van mijn plannen afwisten.

Nu heb ik ook wel eens gehoord dat wanneer je zegt dat er rond de 100 man komen, je enkel een 'bericht' naar de gemeente moet sturen met daarop zeker duidelijk je brand veiligheidsplan. Hierop kan de brandweer een goedkeuring voor geven. Voila feest gepland. Zonder stropdassen gedoe.... (t'is maar een verjaardagsfeestje... ) Toch??

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Originally posted by Okido
      (t'is maar een verjaardagsfeestje... ) Toch??
      Voor privefeesten geld idd een uitzondering...
      MAAR!!!! Dan mag je geen promotie voeren in het openbaar en mag het geheel geen openbaar karakter hebben. Dat houdt dus in dat je enkel genodigden toelaat.

Aangezien jij al reclame maakt dmv affiches val je niet meer onder een prive-feest.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Okido
        • Aug 2006
        • 7

Ben toch benieuwd waar ze de grens trekken bij prive of 'open'.
        Ze weten maar altegoed wanneer je beweert een besloten feest te hebben, je uiteindelijk toch de introduce van de introduce van de introduce binnenlaat! Maar er is niet aankenbaar geflyerd, enkel uitnodigingen verspreid. Dus ik beweer dat enkel de mensen met uitnodiging binnen mogen (+/-100). Gezien het feit dat we zonder sluitingstijd willen feesten, is de besloten party mischien de beste optie? Kleine donatie bij de deur voor het drinken vragen en alles zou zijn geregeld. Klopt dat?
        Maar voor een groot 'besloten' feest, moet ik dan ook de gemeente aanschrijven gezien de veiligheid e.d.?

Comment

• Lena
          • Feb 2006
          • 32

Je noemt 300 man, maar ook 100 man. Dit lijkt mij wel een behoorlijk verschil.

Persoonlijk zou ik alles doen om te zorgen dat het feest niet halverwege (of al na een uurtje) moet stoppen. Dus alles tot in de puntjes regelen met goedkeuring, of helemaal geen feestje.

Heb je al gesproken met mensen die ervaring hebben met het organiseren van feesten bij jou in de gemeente?

Gaat het om een Nederlands of Vlaams feestje? Dit moet volgens mij wel verschillen in wetgeving. Misschien ook handig om te weten welke gemeente, of geef je dan al te veel info weg?

Comment

• Okido
            • Aug 2006
            • 7

Ik wil aan de gemeente aangeven dat er zo'n 100 komen. Ik weet dat dit uit kan lopen tot boven de 300.
            Wil het feest in breda houden, een andere gemeente dan waar ik woon.
            Mischien inderdaad iemand vinden die ervaring heb daar. Maar dat is moeilijk zoeken. Met dit forum kom ik denk ik ook al een heel eind!!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by Lena
              Je noemt 300 man, maar ook 100 man. Dit lijkt mij wel een behoorlijk verschil.

............
              Gaat het om een Nederlands of Vlaams feestje? Dit moet volgens mij wel verschillen in wetgeving. Misschien ook handig om te weten welke gemeente, of geef je dan al te veel info weg?
              In nederland is er een nieuwe richtlijn ( dus geen norm !!), de NTA-8112-4-2004.

in t kort : boven de 50 man publiek, en dan moet je portier een BHV-diploma hebben, ontruimingsplannen, wie doet wat tijdens welke calamiteit, waar staat welke brandblusser, enzovoort...

Comment

• Okido
                • Aug 2006
                • 7

ha, dus ik moet uit m'n pamper kruipen an achter m'n buro huiswerk gaan maken!
                Dat had ik al vernomen. Meer dan 50 en je hebt normen en regelgevingen waar je rekening mee moet houden. En wij hebben toch wel zo'n 300 bezoekers.
                Brandveiligheid kan geregeld worden. De bar valt onder donaties. De verkeersveiligheid kunnen we ook op papier zetten.
                Als vriendenclub word het enkel lastig, en niet gewaardeerd, als er mensen 'ingehuurd' moeten worden.
                Ik wil best naar de gemeente. Maar dan moet het wel leuk blijven.
                We zijn non-profit en volwassen mensen. Het is besloten , dus kennen we ook die mensen. Security is gewoonweg overbodig dan.

Comment

• Bianca
                  • Aug 2006
                  • 10

Hier staan al een paar topics erover en kun je ook vragen stellen over afzonderlijke onderwerpen :: Bekijk forum - Veiligheid, Beveiliging, Vergunningen, Verzekeringen & EHBO Misschien handig ??
                  www.evenementenforum.nl voor de rest ;)

Comment

Working...