Ik kwam dit bericht tegen. Welkom op VlaardingenWeb.nl iemand die hier meer van weet. En hoe dit te voorkomen?
probleem bij schuimparty
Collapse
X
-
Het was voor het eerst dat ze met schuim werkten; waarom nou juist bij dat feest? Als je dat voor het eerst doet doe dat dan gewoon tijdens normale avonden.
Verder is het denk ik gewoon een combinatie van hitte, hoge luchtvochtigheid en alcohol. Kinderen van 14 jaar worden snel zat; nog geen goed getrainde maag/lever.
Ik wil absoluut niet iedereen over 1 kam scheren en ik weet verder geen achtergrond, maar als iedereen aan de deur wordt gefouilleerd naar drugs dan weet ik wel wat voor tuig er op die school zitComment
-
14 jaar en alcohol....euhm?
Kan ook een reactie zijn geweest van schuim met een schoonmaakvloeistof.
Wat er ook mee te maken kan hebben is de temperatuur en luchtvochtigheid in combinatie met erg onervaren feestgangers.
Kortom, onvoldoende feiten om over verder te naborrelen.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
ik bedoel feitelijk hetzelfde als je nu zegt; hoge luchtvochtigheid is vaak de reden van onwel worden. Onervarenheid zal ook ee grote factor zijn, maar er is inderdaad weinig te zeggen verder zonder diepere informatie
14 jaar en alcohol is een hele normale combinatie. We hoeven nu niet allemaal te gaan zeggen dat kinderen onder de 16 geen alcohol krijgen en dat er controle is en dat het dus niet mogelijk.
Bulshit. Op schoolfeesten is het heel makkelijk voor kinderen om aan alcohol te komen. Als het druk wordt is het onmogelijk om te controleren of iedereen die bier drinkt ook een alcohol bandje heeft.
Ik ben sinds paar maanden student, dus de middelbare school feesten liggen nog wel vers in het geheugen en het is gewoon zo.
Iedere vorm van controle en preventie mbt alcohol en minderjarigen juich ik toe, maar laten we niet beweren dat het waterdicht is want dat is het gewoon niet. Een waterdicht systeem is met normale personele bezetting en normale discotheek omstandigheden niet mogelijkLast edited by mac tecson; 27-09-06, 13:56.Comment
-
Wij doen regelmatig schuimparty's, en heb zoiets nog nooit meegemaakt... zelf niet dat er maar 1 flauw viel.....
Oorzaken kunnen in mijn ogen verschillende dingen zijn:
-verkeerde vloeistof (die bijv. de brandweer gebruikt, werkt verstikkend)
-onervaren feestgangers, en erg heet binnen (door luchtvochtigheid)
-chemische reactie (al lijkt dit me sterk.... omdat de meeste schuimvloeistoffen redelijk neutraal zijn)Sound-Light-Laser-Foam-DancefloorComment
-
ik weet niet of het overal zo is. Maar op de schoolfeesten waar wij komen wordt er geen alcolhol geschonken als er leerlingen van 15 jaar of jonger zijn.
Natuurlijk smokkeld men wel wat naar binnen, maar dit is betrekkelijk weinig.
De meeste scholen checken ook wel erg goed of de leerlingen al wat op hebben. Voor zover dat binnen de mogleijkheden ligt natuurlijk.Comment
-
Dat er geen alcohol onder de 16 word geschonken is echt bullshit. Ben vaak zat kinderen van mijn school tegen gekomen die allemaal rond de 14 á 15 zijn die er aardig kachel bij zaten. Ze hebben wel allemaal een grote mond dat ze veel opkunnen maar in de praktijk zijn ze naar een biertje of 4 a 5 toch wel redelijk de weg kwijt.
Als je dan ook vermoeid bent en het is snikheet (wat ik heb begrepen) dan kan het hard gaan. En vooral als het benauwd is.
Er was ook een stukje over op TV. Een jongen vertelde dat je moeilijk kon ademhalen zo vochtig was het.Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
-
doet me denken aan een eigen blunder:
zo heb ik ooit is een sneeuwmachine aangesloten die net uit de doos kwam...jerrycan gevult met vloeistof en spuiten maar in de loods
die bende sloeg op je strot als ik weet niet wat....toen maar is de gebruiksaanwijzing gaan lezen
en verdomt ...wist ik veel dat je dat moest mengen
maja het zal je maar overkomen dat je het meegeeft met een verhuurtje .......Comment
-
-
Originally posted by J.S. Coolenik weet niet of het overal zo is. Maar op de schoolfeesten waar wij komen wordt er geen alcolhol geschonken als er leerlingen van 15 jaar of jonger zijn.
Natuurlijk smokkeld men wel wat naar binnen, maar dit is betrekkelijk weinig.
De meeste scholen checken ook wel erg goed of de leerlingen al wat op hebben. Voor zover dat binnen de mogleijkheden ligt natuurlijk.
Ik ben net een half jaar daar weg. Ik heb op een stedelijk gymnasium gezeten en daar zitten dus mensen van 12 t/m 19 (er blijft er weleens 1tje zitten). Bij ons waren de feesten voor de onderbouw (1 t/m 3) in de aula; daar werd idd geen alcohol geschonken, gewoon helemaal niet.
Dat zijn denk ik ook de feesten waar je als drive-inn komt.
De feesten voor de bovenbouw zijn altijd in discotheken. Daar zijn dan ook mensen van onder de 16 bij. Dan krijgen 16 plussers een bandje, dan kun je alcohol krijgen, maar zoals je weet zijn is het in een disco druk en donker, dus controle is heel moeilijk. Daarbij komt dat bar personeel en lopend personeel helemaal niet gewend is aan dit systeem. Mensen van onder 16 komen normaal niet eens binnen.
Ook bij feesten van de hele school komt de onderbouw erbij (die worden dan geacht om rond 00.00 uur naar huis te gaan) maar die kunnen ook heel makkelijk aan alcohol komen.
Dus het is helemaal niet moeilijk om als minderjarige aan alcohol te komen op een schoolfeest.
Geen alcohol schenken is geen optie bij dit soort feesten, want dan komen er geen bovenbouw mensen en die disco verkoopt niks
Dus alcohol, onervarenheid en misschien ook wel die pure vloeistof (aangezien het de eerste keer was) gaat slachtoffers makenComment
-
Bij ons zijn er onderbouwfeesten (klas 1 en 2) en bovenbouwfeesten (3t/m6), hoewel de 3e klas nog geen bovenbouw is, mogen deze wel al naar bovenbouwfeesten.
Bij ons hanteren ze een zeer eenvoudige alcohol regel, die natuurlijk nergens op slaat: Iedereen die niet boven de bar uit kan kijken, krijgt geen alcohol.
Maar zelf drink ik niet.
Bovenbouwfeesten zijn inderdaad meestal in discotheken of grote zalen, (bij ons in groningen in Huize Maas en The Palace)...
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Bij ons was er ook zo'n bandjes systeem maar toen ik in de 3de zat kon ik ook makkelijk gewoon aan alcohol komen. Zelfs de tweede klassers konden toen naar die schoolfeesten alleen moesten zij al weer weg om half 12 en voordie tijd kon je gewoon geen alchohol krijgen. De mensen die de bandjes om moesten doen lieten er nog wel eens een bandje vallen. Of je haalde gewoon via iemand anders alchohol op.
Maar ongeveer een jaar geleden zijn de bovenbouw schoolfeesten afgeschaft omdat er wat in de bus is gebeurd...Comment
-
vorige week ineens op de radio naar aanleiding van dit feest:
Een serieus voorstel om bij horecagelegenheden bij de ingang een blaastest te eisen:
nu.nl/algemeen | Burgemeester wil blaastest voor discogangers
lekker belangrijk!Comment
Comment