verzekering als free-lance

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

sjoerd: we hebben het hier over freelancers die worden ingehuurd door derden. Omdat zij dus meestal of een eenmanszaak hebben of een andere vorm van zelfstandige is het risico bij de persoon zelf, niet de opdrachtgever. Een wa verzekering is verplicht voor zelfstandigen in een rechtsvorm. Hiermee dek je dus de schade die kan ontstaan door de zelfstandige aan materiaal van derden. Bijvoorbeeld: Ik neem een klus aan maar door omstandigheden valt een kist op de grond en de tegelvloer zou enkele barsten vertonen. Hiervoor ben ik dan dus verzekerd.

Nu gaat het echter over freelancers.. hoe dit met verzekeringen zit weet ik zo niet.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Trooper
      • Aug 2006
      • 90

in belgie hebben we dan zoiets als BA uitbating , en deze
      verzekering dekt fouten die ik zou maken , in freelance voor opdrachtgever X , of als ik zelf een opdracht zou uitvoeren. BV: ik zet de dimkast op 380 ipv 220, dat is een technische fout van mij, ik werd verondersteld dit te weten. De niet te overziene schade zal de verzekering dan ook dekken tov de opdrachtgever of klant.

Deze verzekering is betaalbaar en varieert ongeveer rond de 150-200€ per jaar.

Voor risico van transport is het anders.
      Ik huur materiaal van bedrijf Y, voor een job te gaan uitvoeren voor klant Z van mij. Om dit materiaal te gaan verzekeren tijdens transport komt het duurder uit, omdat ik zogezegd in de risicogroep zit van nacht-weekendtransport. Varieert van 200-300€ per jaar.

Dus voor een 500€ per jaar ben ik als free-lancer redelijk goed verzekerd op alle mogelijke ongevallen.

Zijn er andere prijsaanduidingen bekend ? en/of gekende verzekeringsmaatschappijen die het doen.

Comment

• CoenCo
        • Feb 2005
        • 230

Ik als Freelancer (NL) heb in ieder geval een bedrijfs WA. Waar ik over nadenk is om ook nog een rechtsbijstand-verzekering te nemen. Maar van wat ik zo zie, is het waarschijnlijk voordeliger om bijv bij FNV lid te worden (en zo graties rechtsbijstand van hun te krijgen) dan om zelf een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten.

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

mijn rechtsbijstand kost mij geloof ik ongeveer 50 euro per kwartaal. Dit is dan een onderdeel van het totaalpakket van de R*b*bank. Verder hier een WA bedrijfsaansprakelijkheids verzekering lopen en de bedrijfswagen staat hier ook verzekerd. De inboedel welke ik wel eens thuis heb staan is mee verzekerd met het huis,(hiervoor heb ik een X bedrag afgesproken) de overige apparatuur welke bij mijn ouders thuis in de schuur staan zijn verzekerd via hun inboedel. Extra audio visuele apparatuur. hiervan is een lijst bij de verzekeraar bekend met apparatuur. deze wordt eens per jaar bijgewerkt, bij grote aankopen een belletje extra.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...