Hoe sparen we het milieu?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Ik zie het niet als afkopen, maar aan het uitbesteden aan mensen die er verstand van hebben. Ga zelf ook geen Chinees eten bakken, dat laat ik doen bij een afhaal restaurant. Heeft dat te maken met een goed gevoel ? Nee met lekker eten, en dus het beste resultaat. Wie kunnen er beter voor het milieu zorgen dan mensen die er hun levenswerk van hebben gemaakt ? Niemand dunkt mij... Vandaar mijn "uitbesteding".

Greenpeace is minder handig met lichtshows, dus mochten ze daar iemand voor zoeken is er sprake van wederzijdse samenwerking...
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Originally posted by moderator

Ik ga niet met een vrachtwagen, bakwagen, aanhanger onderweg als het in een partner past.
      Hmm, spullen vervoeren in je partner vind ik toch meer iets voor coke-smokkelaars.

Er is niets mis met afval en energiebesparing. Sommigen hier praten er echter over alsof het een belediging is van hun eigen werkwijze. De dingen die ik heb gehoord zoals apparatuur niet langer aan hebben dan nodig en apparatuur met een hoog rendement zetten wel degelijk zoden aan de dijk binnen deze industrie zelf. Als in andere takken van industrie hetzelfde gebeurt, dan hebben we het over besparingen die veel groter zijn dan huishoudens ooit verbruiken. Het is heel makkelijk om te roepen dat wat een individu op dit gebied doet niet uitmaakt. Iets moeilijker te begrijpen is misschien is dat een denkwijze ergens moet beginnen en dat het lang kan duren voor dat de meerderheid deze overneemt. (Als dat gebeurt...) En dat is wat er nodig is: al die kleine besparingendie individuen maken die er op zich niet toe doen, maar die samen het verschil maken. Dat is geen idealisme, dat is een feit. Waarom zouden wij hier energie besparen als men dat in Australie niet hoeft? -hoor ik hier- Keer het eens om: Waarom zouden men straks in Australie energie willen besparen als wij het het nu niet hier doen!!??

Zeggen dat wat jij doet niet uitmaakt kan een vrijbrief voor elk gedrag zijn, ik vind het simpelweg je kop in het zand steken.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• DJ nn
        • Jun 2006
        • 489

moet je ook eerlijk zijn ...
        als je dingen zoals dimmers en amps en dergelijk grote verbruikers afzet of je laat ze een uurtje of 2 opstaan zonder te gebruiken (alle lampen uit en geen muziek erdoor) dan zul je niet zo veel gespaard hebben...

om echte grote besparingen moet je niet hopen in deze sector... maar alle kleine dingetjes helpen wel (LED toestanden bvb)

grtzz DJ nn
        ... the sound of silence...

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

Originally posted by AJB
          Ik zie het niet als afkopen, maar aan het uitbesteden aan mensen die er verstand van hebben. Ga zelf ook geen Chinees eten bakken, dat laat ik doen bij een afhaal restaurant. Heeft dat te maken met een goed gevoel ? Nee met lekker eten, en dus het beste resultaat. Wie kunnen er beter voor het milieu zorgen dan mensen die er hun levenswerk van hebben gemaakt ? Niemand dunkt mij... Vandaar mijn "uitbesteding".

Greenpeace is minder handig met lichtshows, dus mochten ze daar iemand voor zoeken is er sprake van wederzijdse samenwerking...
          Ja, en daar ben ik het mee eens.
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• J@N
            • Oct 2006
            • 26

Aangezien dit een organisatieforum is... : gebruik recycleerbare bekers als je een evenement organiseert ! Er wordt nergens zoveel gebruik gemaakt van wegwerp drankbekers als in het evenementenwereldje.

OK, het vergt iets meer discipline om terug te brengen en op sommige plaatsen kan je maar beter een waarborg vragen zoals bij de winkelkarretjes maar het verschil is wel 1 bak vol bekers die je de volgende keer gewoon opnieuw gebruikt versus het x-voud aan vuilniszakken vol wegwerpbekers.
            "Without music, life would be a mistake."

Comment

• DJ nn
              • Jun 2006
              • 489

hier in belgië wordt er soms een wisselbekersysteem gebruikt...
              je koopt een beker en een drankje, beker houd je bij
              volgende keer koop je weer drankje je geeft je "oude" beker af
              als je naar huis gaat ga je je beker omwisselen voor geld

en 2 bekers is dan beker+drankje enzo ... combinaties zelf te maken

grtzz DJ nn
              ... the sound of silence...

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

[quote=driesmees]nope, dat is niet waar. Er komt puur water uit, dat is dus zogezegd gedistilleerd water. Als je dat drinkt krijg je darmklachten. Dat omdat er geen mineralen inzitten...

Bedoel je niet gedeminiraliseerd water?

Comment

• CoenCo
                  • Feb 2005
                  • 230

*Het materiaal komt per huifkar
                  *De heftruk wordt vervangen door een Ezel en wat stagehands
                  *In plaats van Moving lights gebruik ik altijd kaarsen op schildpadden "moving candles"
                  *A Capella kan ook mooi klinken, didgeridoo's gaan best hard!
                  *Thee drinken doe je uit een beker die je van thuis meeneemt
                  *Het podium bouwen we van LayherHout, beter bekend als bamboe.

Het voordeel van dit alles is enorm. Niet alleen ben je milieuvriendelijk bezig, je hebt meteen een thema-feest!

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Artiesten zijn dus standaard de gipsy kings of Frans Bauer neem ik dan maar aan
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• rolanddeg
                      • Nov 2004
                      • 337

Ik heb toevallig gisteren een bestelling van een aantal LED parren de deur uit gedaan... In het plaatselijke centrum hier is er 3 dagen per week een 'inloop', soort van kroegen idee... Biljartje, kaartje leggen, je kent het. Als verlichting werd daar 16 keer par56 300 watt gebruikt. Stroomverbruik: hoog!! + dat er ieder half jaar een nieuwe lamp nodig was à een euro'tje of 25 per lamp... Ik hang hier nu nieuwe CLS Par56 LED voor
                      in de plaats. Naar berekeningen heb ik de lampen in ongeveer een half jaar weer terug verdient aan stroom en lampbesparing. Goed voor mijn portemonnee en goed voor het milieu...

Comment

• LJ_jacob
                        • Aug 2003
                        • 293

probeer zo min mogelijk scheten te laten, en vervang je baletvloer door zonnepanelen!
                        Een geintje is begrijpelijk, maar ik kijk er toch van op hoe mensen dit probleem onderschatten...

Wat je ook doet, maak een goeie afwezig. Ledparretjes inhangen waar dat ook echt kan scheelt volgens mij wel degelijk, helemaal als iedereen het zou doen. Maar het mag niet zo zijn dat een voorstelling, watvoor type dan ook, erg beïnvloed wordt door het gebruik van milieubesparende oplossingen.
                        mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• deurklink

Originally posted by LJ_jacob
                          probeer zo min mogelijk scheten te laten, en vervang je baletvloer door zonnepanelen!
                          Een geintje is begrijpelijk, maar ik kijk er toch van op hoe mensen dit probleem onderschatten...

Wat je ook doet, maak een goeie afwezig. Ledparretjes inhangen waar dat ook echt kan scheelt volgens mij wel degelijk, helemaal als iedereen het zou doen. Maar het mag niet zo zijn dat een voorstelling, watvoor type dan ook, erg beïnvloed wordt door het gebruik van milieubesparende oplossingen.
                          Sja het zal creatieve geesten wel kunnen dwingen tot orginele oplossingen!

Snap best dat er lacherig over gedaan word, dat had ik zelf ook. Maar een beter milieu begint bij jezelf! Ik zie hier (in theater) ook wel eens lampen al uren van te voren branden zonder er gebruik van gemaakt word. Of tijdens de avond pauze van de crew. Het blijft zonde! Dit komt natuurlijk ook omdat de crew niet voor lampen/spanning hoeft te betalen. Ben er van overtuigd dat alle kleine beetjes bij elkaar meer is dan je denkt!

vb: Quote.. Een populaire pagina als Google een zwarte achtergrond geven in plaats van een witte, zou maar liefst 3000 Megawatt-uur per jaar besparen. Dat zijn weer twee à drie kerncentrales minder.

ik bedoel maar!
                          Last edited by Guest; 31-01-07, 21:46.

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Een populaire pagina als Google een zwarte achtergrond geven in plaats van een witte,
                            Geldt helaas niet meer nu iedereen overstapt op LCD-schermen...
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• deurklink

Originally posted by laserguy
                              Geldt helaas niet meer nu iedereen overstapt op LCD-schermen...
                              *zucht* ! of zit ik nu verkeerd... is trouwens een onderzoek van afgelopen week!

Comment

• LJ Bert
                                • Apr 2003
                                • 270

hoe je ook energie wilt besparen in deze sector zal je nooit de normale lampen gaan kunnen vervangen door leds. het effect zal nooit hetzelfde zijn. het verschil al tussen een acl bulb en een cp60.... leds zullen in deze sector een meerwaarde gaan geven aan je shows maar nooit een vervanger worden voor het gewoon oude convetioneel licht.....

op andere gebieden zulllen leds miss wel een oplossing worden
                                hehe wat een gedoe

Comment

Working...