Organisatie jeugd feest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roderickk
    • Dec 2006
    • 12

Organisatie jeugd feest

Ik ben van plan om een jeugdfeest te gaan organiseren voor de leeftijdsgroep 13,14 en 15. Er moet hiervan ongeveer 400 man komen. Het is in een kleine discotheek of zoiets dergelijks. Het wordt wel groots aangepakt met poster en flyers maar we zijn nog echt helemaal in het beginstadion van het uitdenken. Er moet iets zijn waardoor wij mensen trekken en een heel goed plan hebben om bijvoorbeeld sponsors achter ons te krijgen. Wij zaten te denken aan iets in de term van: ''Uitgaan is veilig''. Maar hoe kunnen wij die extra veiligheid bieden aan ons feest wat andere niet hebben? En hoe kunnen wij het best te werk gaan. Ik ben degene die geen ervaring heeft in feesten organiseren en iemand anders die mee helpt wel. Maar ik start hier toch een topic over omdat er zeker dingen zijn die ons ontgaan of goede tips. En hoe gaan wij die mensen naar ons feest trekken?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Als je weinig ervaring hebt in het organiseren van iets als dit, zou je dan niet eerst eens wat kleiner beginnen? 400 pubers brengt een aardig risico met zich mee, ik heb zelf een stuk of 30 feesten in jongerencentra georganiseerd dus ik weet een beetje waar ik het over heb. Heel mooi dat je een slogan hebt bedacht, jammer dat je nog geen idee hebt wat die slogan eigenlijk inhoud. Mijn tip is: organiseer samen met mensen die deze kennis wel hebben, zoals de discotheek die je als locatie in gedachten hebt, concentreer je op de zaken waar je wel verstand van hebt (ik vermoed dat dat licht en geluid is)

Een andere mogelijkheid is wat ik net al zei: doe het kleiner. zo klein dat je de kwalijke gevolgen onstaan door organisatorische fouten kunt overzien en er lering uit kunt trekken, ipv er kapot aan te gaan.

P.S. Het lijkt me overigens best moeilijk om een discotheek te vinden die op deze dag een kinderfeest wil huisvesten terwijl er ook duizenden liters drank verkocht zouden kunnen worden.
    Last edited by sparky; 21-12-06, 12:05.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• roderickk
      • Dec 2006
      • 12

Ok misschien is dat niet zo heel gek idee maar wat is kleiner? Ik zat dan te denken aan 300 man. Dan weet ik ook nog wel een goede discotheek. Inderdaad het lijkt mij ook moeilijk om een discotheek daarvoor te krijgen. Maar er zijn ook bijna geen jongeren feesten vandaar dit idee voor die leeftijd groep. Ja het idee om het veiliger te maken vind ik ook erg moeilijk. Je kan wel allemaal extra mensen inhuren maar dat kan iedereen. Daarvoor moet een goed idee komen. Maar ik ben nog niet zover wat.

Maar misschien wil iemand een soort van rijtje maken hoe je het het best kan aanpakken. Iedereen moet toch ergens beginnen . Als dat zou kunnen ben ik diegen erg dankbaar. Of tips zijn ook altijd welkom

Comment

• DJ nn
        • Jun 2006
        • 489

ga (ging) ook regelmatig helpen op zo'n feesjes...
        was dus 13-15 jarigen
        best leuk zo'n feestjes
        het was in een plaatselijke fuifzaal (die ze goedkoper konden huren via de gemeente)

site is: Jongerenwerking vzw - Home

je moet zelf maar eens zien of je er wat aan hebt
        zeker het niet roken in de zaal en geen alcohol zou ik al overnemen !!!

grtzz DJ nn

(PS: de "grote baas" die het organiseerde gaat ermee stoppen omdat het teveel werk vraag in combinatie met zijn gewone job
        maar er wordt wel een oplossing gezocht dus als er mensen zijn die hier zin in hebben: het is in het noorden van België tegen NL grens eigenlijk)
        ... the sound of silence...

Comment

• lightzone
          • Oct 2006
          • 261

Originally posted by DJ nn
          ga (ging) ook regelmatig helpen op zo'n feesjes...
          was dus 13-15 jarigen
          best leuk zo'n feestjes
          het was in een plaatselijke fuifzaal (die ze goedkoper konden huren via de gemeente)

site is: Jongerenwerking vzw - Home

je moet zelf maar eens zien of je er wat aan hebt
          zeker het niet roken in de zaal en geen alcohol zou ik al overnemen !!!

grtzz DJ nn

(PS: de "grote baas" die het organiseerde gaat ermee stoppen omdat het teveel werk vraag in combinatie met zijn gewone job
          maar er wordt wel een oplossing gezocht dus als er mensen zijn die hier zin in hebben: het is in het noorden van België tegen NL grens eigenlijk)
          aah , .. daar ga ik altijd naartoe. best vette feesten

zoek maar snel een vervanger voor die baas want ik hoop echt niet dat het stopt

grtzz lightzone
          jumping is not a crime

Comment

• roderickk
            • Dec 2006
            • 12

Rook verbod dat is geen slecht idee die houd ik erin!

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Originally posted by roderickk
              Rook verbod dat is geen slecht idee die houd ik erin!
              Dat had moeten zijn: Uiteraard is er een rook en drank verbod.

Je doelgroep is tenslotte onder de 16.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• roderickk
                • Dec 2006
                • 12

Drank verbod is uiterraad moe hoe vaak zie je niet dat jongere roken? Daarom vind ik dat niet uiterraad en zeker iets is dat verkomen moeten worden.

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

Je kent wel wat discotheken? Ik zie dat je uit Den Haag komt, maar ik verzeker je dat je op deze manier niet bij bijv. Asta of 't Paard hoeft aan te kloppen. Zij programmeren zelf wel alles vol en als je echt een keer zelf een feest wilt organiseren, moet je echt een waterdicht plan hebben. Wil je naar een puppydisco? Dan moet je hier naar Leidschendam komen, kwartiertje met bus 39 of 45 v.a. Centraal Station, hier zit Huis van Oranje. Gemiddelde leeftijd komt meestal niet boven 16 jaar uit. Mag je zelfs pappa en/of mamma mee naar binnennemen tegenwoordig, staat op de site.

Verder: uit de post blijkt dat je nog geen pap hebt gegeten van dingen organiseren. Mijn tip: veel lezen, veel leren, veel ervaring opdoen met hele kleine dingen voordat je je waagt aan een gigantisch feest om in je eentje te organiseren.

Comment

• roderickk
                    • Dec 2006
                    • 12

Nou om precies te zijn doe ik het neit alleen. Ik doe het met mijn neef die wel wat ervaring heeft. Maar ik wil hier graag ook vooral voor mij zelf wat informatie hebben. Zoals hoe wij het plan zo goed kunnen krijgen etc. En wat kan je het beste in je plan melden? En dan verder als je een plan hebt moet je dan eerst naar een discotheek stappen of sponsors krijgen?

Comment

• Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

sponsors steken hun geld ergens in:
                      a. uit sympathie (met bv de plaatselijke jeugdvereniging die een fuif of dergelijke organiseert om hun werking/ jaarlijks zomerkamp e.d. te bekostigen). Dit zijn meestal kleinere bedragen van veel sponsors (plaatselijke handelaars e.d.
                      b. als ze d'r zelf return uit halen, dus zelf extra promotie door vermelding op drukwerken of dergelijke. Dit uiteraard eerder voor een evenement dat naambekendheid heeft, dus waar positieve promotie gegarandeerd is.

Aangezien je dit gaat organiseren voor jezelf, ga je hier niet makkelijk sponsors voor aantrekken, wat ergens ook logisch is. Een evenement organiseren maak je rendabel door de opbrengsten van het evenement, en niet door de sponsors, anders ben je geld aan verdienen door de goodwill van anderen, en dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn.
                      Zou dus maar eerst zorgen dat je alles zelf rendabel kan krijgen, en d'r anders niet mee beginnen.
                      --- watt ever you want ---

Comment

• roderickk
                        • Dec 2006
                        • 12

O ik denk dat jullie mij ook verkeerd begrijpen het wordt niet een feest voor mij zelf maar een openbaar feest. Dus als ik met een goed plan aan kom zetten en ik het zo breng dat sponsors er wat aan hebben. Dan kan ik het toch doen met één wat grotere sponsor.

Comment

• DJ_matthias
                          • Jun 2005
                          • 620

ok openbaar feest, maar naar wie gaat de winst? naar jezelf...
                          dat is wat Kevin_DM bedoelt: sponsors willen sponsoren als ze bv een jeugdbeweging op weg kunnen helpen, en zij met de winst op kamp kunnen gaan ofzo. als ze weten dat het is om alleen jou portefeuille te spijzen, zullen ze snel afhaken.
                          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

Originally posted by roderickk
                            Nou om precies te zijn doe ik het neit alleen. Ik doe het met mijn neef die wel wat ervaring heeft. Maar ik wil hier graag ook vooral voor mij zelf wat informatie hebben. Zoals hoe wij het plan zo goed kunnen krijgen etc. En wat kan je het beste in je plan melden? En dan verder als je een plan hebt moet je dan eerst naar een discotheek stappen of sponsors krijgen?
                            Stappenplannetje:
                            - wat wil je organiseren?
                            - waarom wil je dit organiseren?
                            - waarom moeten zouden ze jouw moeten programmeren? Wat maakt je bijzonder?
                            - hoe ga je alle taken verdelen voor het organiseren? Wat huur je allemaal in? Wat verwacht je vanuit de discotheek? Waar liggen alle verantwoordelijkheden? Laat je begroting zien!
                            - als je sponsoren wilt aantrekken, wie had je in gedachte? Je kan moeilijk Grolsch als sponsor nemen als de discotheek zelf al Amstel als hoofd-sponsor heeft!
                            - maak een PRI&E!
                            - bouw overal back-ups in als dingen niet gaan, zoals je ze had gepland.

Als de discotheek je plan heeft goedgekeurd, kan je pas definitief op zoek gaan naar sponsors. Evt. kun je al wel van te voren rondbellen wie er eventueel interesse zou hebben in het sponsoren van jouw avondje en welke vorm en hoeveelheid van sponsoring je in gedachte hebt.

Ik denk dat je dit verhaaltje best zelf had kunnen bedenken. Ik begin nu wel een beetje met een voorkauw-gevoel hier te zitten. Maar dit is dus waar het allemaal om draait.

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

Euhm...jeugdfeest en een biermerk als sponsor? ik zou voor een sponsor/sponsoring gaan van meer bij de doelgroep betrokken brands.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...