Podium gezocht...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Podium gezocht...

Voor een festival ben ik op zoek naar een boogvormig podium, ongeveer 12 tot 15 meter breed.

voorbeeld: http://upload.fungroup.be/image/item/267/2.jpg

Enig idee waar deze nog meer te huur zijn in NL of België? Of iemand een idee waar Arc roofsystemen van bijv. Prolyte te huur zijn?
    Last edited by Pieter Huijgen; 15-01-07, 18:52.
    Lid van het Front tegen zijlicht
  • renebiemans
    • May 2006
    • 156

Linkje werkt niet echt... Moet volgens mij dit zijn:

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Stageco Microarch...

Stageco is one of the most prominent international staging companies in the world.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

rent-a-stage
        stageco
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

zal ik u al vertellen dat zo'n podium met een bandje erop, van geen meter klinkt...

Alles van backline- en monitorgeluid blijft geweldig hangen op het podium, met als resultaat een geweldig badkamer-geluid.

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

We hebben nu dit podium (green stage) van rent-a-stage op het oog, maar de vraag is of deze op de desbetreffende datum beschikbaar is. De micro-arch van Stageco zit niet in dezelfde prijscategorie als die van rent-a-stage (plm. € 2200,-). Ben dus op zoek naar een podium soortgelijk aan de green stage of yellow stage...

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

Originally posted by lifesound
              zal ik u al vertellen dat zo'n podium met een bandje erop, van geen meter klinkt...

Alles van backline- en monitorgeluid blijft geweldig hangen op het podium, met als resultaat een geweldig badkamer-geluid.
              Joachim en ik hebben beiden op dezelfde plaats ervaring met deze stages (green EN yellow)... hij als FOH-mixer, ik als organisator.
              Kan je ook zeggen dat het qua hijsmogelijkheden ook niet het van het is...
              Qua uitstraling heeft het natuurlijk wat, technisch heeft het echter heel wat beperkingen en nadelen. Dit jaar kijken we om die redenen uit naar een standaard stage.

Beschikbaarheid... telefoontje naar benjifun doet wonderen
              Last edited by axs; 15-01-07, 21:38.
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

ik heb er spijtig genoeg meer dan 1 ervaring mee...

Heb zowel FOH als monitor jobs gedaan op soortgelijke podia.

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Achterzeil eruithalen als het weer het toelaat scheelt al de helft. En net of het in een normaal FOH tentje zo lekker klinkt.

De hijs en gewichtsbeperkingen zouden de creativiteit juist moeten aanwakkeren...

Maar niet echt een ideaal podium voor een popfestival. Daar verwacht je gewoon een hooischuur. Of toch ...
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Pieter Huijgen
                    • Sep 2003
                    • 766

Originally posted by kokkie
                    Maar niet echt een ideaal podium voor een popfestival. Daar verwacht je gewoon een hooischuur. Of toch ...
                    Mwah, niet echt. Het gaat om een Jazzfestival op een A-lokatie... Hoort ook een mooi podium bij.

Comment

• cris
                      • Oct 2005
                      • 61

Je kan die tenten huren bij SW Events

tent 1 in putten met zwart zijl

tent 2 op vlieland met rood wit blauw ( stond ook in duitsland met wk )

tent 3

we hebben ze in verschillende kleuren
                      ik heb hem vaak mee gehad voor een popfestival en ik vind het geluid geweldig klinken in en om de tent
                      we hadden buiten de tent een line array set hangen en in de tent hadden we monitors voor zang en werkte perfect
                      en je kan er nog een hoop gewicht in de tent hangen aan licht enz

Voor vragen kunt u contact opnemen met ons
                      gr cris

edit mod: contact via profiel.
                      Last edited by moderator; 16-01-07, 01:15.

Comment

• lightj.
                        • Jan 2005
                        • 28

podium

het podium dat jij moet hebbe komt van bij benji-funn.
                        Verkoop en verhuur van: backstage - backstage wagen - container - licht en geluid - lighting stage - mobiel cafe - mobiel podium - podia - podium
                        het podium die ji zoek het hier de gren stage.
                        ik voeg je hier ook even een link bij met de technische gegevens tot

en en link naar de prijslijst van deze firma.

ik hoop dat je hier mee geholpen zijt
                        en hoe had meneer gedacht die bol (2m) hier binne te krijgen

Comment

• Kevin_DM
                          • May 2003
                          • 577

Originally posted by cris
                          Je kan die tenten huren bij SW Events

tent 1 in putten met zwart zijl

tent 2 op vlieland met rood wit blauw ( stond ook in duitsland met wk )

tent 3

we hebben ze in verschillende kleuren
                          ik heb hem vaak mee gehad voor een popfestival en ik vind het geluid geweldig klinken in en om de tent
                          we hadden buiten de tent een line array set hangen en in de tent hadden we monitors voor zang en werkte perfect
                          en je kan er nog een hoop gewicht in de tent hangen aan licht enz

Voor vragen kunt u contact opnemen met ons
                          gr cris

edit mod: contact via profiel.
                          Even een kleine bemerking/ vraagje:
                          ik heb grote twijfels bij de stabiliteit ervan, heb namelijk de laatste maanden een aantal serieuze stormen meegemaakt (25 tot zelfs 30 m/s), maar als ik dit zie stel ik mezelf wel serieuze vragen:
                          - overdekt podium, dus sowieso outdoor gebruik
                          - truss: naar ik kan schatten iets soortgelijks aan prolyte X/H-30D cirkel
                          - geen tegengewicht, en enkel losjes bevestigd aan podiumelementen
                          - volledige covering dmv zeilen

Hebben jullie hier ergens berekeningen van, want ik dacht toch dat outdoor constructies tot 20 m/s moesten kunnen opvangen, en ik vrees dat je hierbij al lang je podium kan gaan bij een zoeken (zie bovenstaande punten).
                          Dit doordat wij bij ons micro-arch systeem 3 ton tegengewicht per boog eronder gooien, onze bogen bestaan uit zware aluminium kokers geborgd aan speciale frames ingewerkt in onze layher vloer, en opgespannen aan de gewicht blokken die eronder liggen.
                          --- watt ever you want ---

Comment

• axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

Heb soortgelijke bedenkingen als Kevin bij deze stage.
                            Op de eerste plaats de toegepaste truss, bevestiging en montage.

Bij de yellowstage en greenstage van rent-a-stage wordt gebruik gemaakt van S36V maar de toegelaten belasting is dan al beperkt.

Comment

• cris
                              • Oct 2005
                              • 61

Hey ik heb er geen berekeningen van maar ik heb er 1 mee gehad op vlieland op het strand met storm en omweer en hij heb er geen last van
                              de tent licht vast aan beton blokken gewicht en aantal weet ik niet zo das elke keer anders .
                              gr cris

Comment

Working...