Inrichting opslag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Inrichting opslag

Hallo,

waar ik eigenlijk benieuwd naar was, is hoe jullie je opslag op een efficiënte manier ingericht hebben?

Op dit moment heb ik hier alles nogal op een inefficiënte manier staan, namelijk alles vast op de vloer, probleem is dus als je ergens bij moet, moet je al gauw alles overhoop halen.
    Ik heb wel de beschikking over een aantal goede stellingen, maar deze staan nog vol met andere dingen, ik ben wel bezig dit op te ruimen in de loop der tijd, maar dan zit ik nog wel met wat dingen: Wat doen jullie bijvoorbeeld met parren, dit neemt gauw al veel ruimte in (zeker als ze aan T-barren hangen)...

Oftewel hoe hebben jullie de opslag ingericht?

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • sjoerd
    • Apr 2004
    • 341

dat hangt natuurlijk ook af van wat je hebt staan en hoe groot je ruimte precies is. wij proberen speakers en andere zware dingen zo veel mogelijk tegen de wand te zetten en alles wat op wielen staat meer in het midden, want dat kun je makkelijker verzetten. en verder alle lichte dingen zoals parren etc hangen we op aan het dak om ruimte te besparen. je wordt steeds creatiever nu onze hal steeds voller wordt en we bijna geen ruimte meer hebben... Je moet toch wat? verder zijn stellingen uiteraard de beste methode om kleinere zaken in op te bergen. houd verder natuurlijk rekening met of je spullen veel of weinig nodig hebt, dat bepaalt ook hoe je ze opbergt.

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Wat natuurlijk een belangrijk gegeven is: welke materialen wil je opslaan? licht, truss en geluid of enkele hiervan.
      verder, heb je een heftruck staan? en hoe hoog is je hal.

wat wij bijvoorbeeld hebben is een hoge bedrijfshal met een etage en hoge stellingen. hierop kunnen we gewoon meatkarren zetten met parren. dit baspaart je veel ruimte want er gaan bij ons 2 karren achter elkaar en dan 3 karren hoog.
      dat is toch al snel 36-t barren op 1 enkele stelling.

verder vind ik het belangrijk om licht appart van geluid op te slaan en ook riggingmaterialen een eigen plaats te geven. zo weet je altijd waar je moet zoeken en weet je ook in 1 oogopslag wat je hebt staan.

lichte materialen en truss omhoog, takels en kisten met shackels, steels ed op de grond. de meeste materialen hebben bij ons een vaste case zodat ik gewoon een lege case pak met de belettering rigging algemeen om voor kleinere riggingklussen stroppen, shakkels steels en dergelijken in te gooien. na de klus gaan ze terug in de opslagkisten.

wat wij ook hebben is een hoek waarin materialen worden gezet die nog moeten worden gecheckt. wanneer materialen worden opgehaald van een klus of verhuurklus worden deze daar gestald en wanneer er dan even tijd is gecheckt op volledigheid en werking.
      dat is handig, want wanneer je het gelijk moet doen vanwegen het feit dat de anders belanden in de menigte van andere kisten konden er wel een zaken tussendoor gaan schieten. alles wat je dus in de stelling zet moet zijn gecheckt.

verder erg belangrijk: een kantine! een bakkie is nooit weg en die drink je liever met je gat in een zachte stoel dan op een flightcase.
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• som
        • Nov 2002
        • 787

eejj hugo
        ik heb een lange bar langs de wand waar ik mij licht inhang,
        dan kan daaronder wat lang en smal materiaal(mengtafels e.d.)
        tegen de andere wand een 2 laagse stelling waarvan de eerste plank zo hoog is dat de grote casen er onder kunnen en tussen de eerste en tweede plank zoveel ruimte dat de 19'' racken er op de kant tussen passen, bovenop kan dan wat kleiner materiaal.
        effectief genoeg voor mij
        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

@Upgrading your system:
          nee een heftruck is niet aanwezig.
          Mijn 'hal' is een, laat ik zeggen, een buitengewoon grote garage. Maar met slechts een hoogte van een 'pak en beet gooi em weg' 2,30 meter hoogte. Ik heb eerder al wel naar mogelijkheden gekeken om t-barren op te hangen boven 'niet loop' gebieden, maar zelfs dan komen ze belachelijk laag te hangen, en dat is geen handige oplossing...

--> Het idee van de standaard bakken met bv. rigging materiaal en dat voor kleine klussen in een case overladen, vind ik wel een erg goed idee! Iet waar ik zeker wat mee kan.

@Som:
          Ha die Leen,
          een buis langs de wand is inderdaad ook een goed idee, maar ik zou hier dan een 6 tal barren kwijt moeten (2x par56 long 1x par56 short 3x par64 long), en dat neemt al weer een behoorlijke wandlengte in + ik heb hier eigenlijk geen vrije muren...

Misschien dat een meatrack alleen voor gebruik in de opslag een goede oplossing is..?

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• som
            • Nov 2002
            • 787

bij mij hangen 5 barren aan een buis op iets van 1.5 meter, aan 1 haak verticaal met de par van de muur af,
            de losse en kleinere trussdingen komen daarna.
            vanuit een hoek begonnen,op deze manier was ik de minste ruimte kwijt
            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

Hier tegen de 1e muur alle subkasten, topkasten, dimmerracken, meatracken, enz enz.... In het midden de dansvloer, tegen de korte muur de truss en statieven, tegen de andere wand het decor en TD.

Verder nog een hoek waar we de kabel cases klaarmaken, hier staan gewoon bakken waar alle kabels per soort inliggen.
              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Qua accesoires heb ik vrij weinig aan groepering.

Ik koop tegenwoordig kabels en zaken extra zodat in elke kist van een apparaat gelijk alle kabels, haken, bouten, verlengsnoeren, adapters enz zitten die je nodig kan hebben om dat apparaat aan de praat te krijgen.

Als je een kleinere setup hebt zoals ik, is dit goed te doen. Je kan dan gewoon een kist met label "MH 2" in je bus gooien zonder te hoeven kijken of je iets vergeet. Alles zit in de kist eurostekers, dmxkabel, safety, trussclamp, 220 verlengkabel.

In de kabelkist zitten alleen sparekabels, wat gereedschap en klein grut. en voor krachtstroom en voeding is een losse kist die dan ook best klein kan zijn.

Voor bands en DJ's werkt dit goed. Ik weet niet of grote verhuurbedrijven zo kunnen werken want dan loopt het natuurlijk snel op.
                lekker belangrijk!

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Maar dan heb je toch bij bepaalde zaken veel te lange (of te korte) kabels zitten\??

hangt dat altijd 100% hetzelfde dan dat je weet hoeveel kabel je per lamp nodig hebt?
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...