verzekeren van apparatuur 24uur per dag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

verzekeren van apparatuur 24uur per dag

Dit stond ook reeds geplaatst in een ander topic bij drive in shows echter naar mijn mening niet goed op zijn plaats. Vandaar nogmaals geplaatst, indien het niet goed is dan hoor ik het wel.

ik zit met het volgende, ik ben net terug van mijn verzekeringsagent.

Ik zou hier graag wat meer informatie willen inwinnen en willen horen hoe jullie het hebben geregeld.

Betreft het volgende.

Ingeschreven bedrijf met btw nummer.
    zowel losse verhuur als complete verzorging op locatie.

te verzekeren.

eigen apparatuur op locatie, in de opslag en tijdens transport.
    tevens verzekeren van apparatuur ingehuurd bij collega bedrijven.
    een allrisk verzekering zeg maar.

-Hoe hebben jullie dit gedaan, waar en wat heeft het gekost, kost het?
    -welke algemene voorwaarden zijn jullie tegen gekomen? en welke problemen?

Ik heb nu een offerte voor mij liggen waarbij alles gedekt zou wezen op locatie, tijdens transport en in de opslag, of ook wel 24 uur per dag.
    gedekt tegen, diefstal uit afgesloten ruimtes, transportschade, brand, weersomstandigheden/ natuur, waterschade en overige beschadigingen.

enige voorwaarde, bij diefstal moet braakschade aantoonbaar zijn.
    terrorisme is niet gedekt.

huidige verzekeringswaarde na taxatie en fiscale afschrijvingen geraamt op 30.000 euro. echter is men ook nog aan het bekijken wat aanschaf nieuwe apparatuur zal gaan kosten omdat je wel eens in de problemen kunt komen mocht je na 3 jaar iets overkomen als bedrijf zijnde en daardoor je bedrijvigheid niet meer kunt uitvoeren.

de verzekering gaat echter uit van de economie waarde indien er een schade wordt geclaimed. Dit kan dus inhouden dat apparatuur meer of minder afschrijft.
    de belasting geeft voor electronische apparatuur 5 jaar op, verbruiksartikelen 3 jaar, zo ook pc, laptop en vele overige inventaris.

jaarpremie zal op een 900 euro liggen.

apparatuur vanuit inhuur wordt niet meeverzekerd. Dit is onmogelijk te doen.
    of je moet een hele vette premie willen betalen.

Is dit een faire prijs, wat zijn jullie tegengekomen, welke voorwaarden werden gesteld enz enz.
    De voorwaarden zou ik een deze dagen toegezonden krijgen. (boekwerk)

graag hoor ik jullie meningen.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D
  • maranta
    • Sep 2002
    • 113

[php]

[/php]Heb ik geen problemen mee gehad, het staat als een aparte clausule op de polis, de premie is afhankelijk van het aantal keren dat je inhuurt.
    In het verleden liet ik bij veel inhuur een aparte polis opmaken, de premie werd dan berekend alszijnde een maand verzekeren. Bij meer dan 12 keer inhuur kan je dan beter een vast bedrag opnemen.
    Over het gevecht met verzekeraars kan ik inmiddels een boek schrijven, gelukkig heb ik daar geen tijd voor en nog veel minder zin.
    Nu is het zo dat alle apparatuur tot 4 jaar oud als nieuw wordt gezien en bij schade ook de nieuwprijs wordt uitgekeerd, koste wat praten en moeilijk doen.
    Vanuit de verzekeraar zijn er overigens ook een hoop preventieve maatregelen geeist over de beveiliging van ons pand, zowel bouwkundig als electronisch.
    Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

Originally posted by maranta;463695[/php
      Nu is het zo dat alle apparatuur tot 4 jaar oud als nieuw wordt gezien en bij schade ook de nieuwprijs wordt uitgekeerd, koste wat praten en moeilijk doen.
      en dat geldt voor alles?

want
      een laptop van bv 2 jaar oud...
      een denon van 3 jaar oud...
      een projector die al wat uurtjes heeft gelopen...
      is eigenlijk boekhoudkundig al volledig afgeschreven

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

Originally posted by maranta
        [php]

[/php]Heb ik geen problemen mee gehad, het staat als een aparte clausule op de polis, de premie is afhankelijk van het aantal keren dat je inhuurt.
        In het verleden liet ik bij veel inhuur een aparte polis opmaken, de premie werd dan berekend alszijnde een maand verzekeren. Bij meer dan 12 keer inhuur kan je dan beter een vast bedrag opnemen.
        Over het gevecht met verzekeraars kan ik inmiddels een boek schrijven, gelukkig heb ik daar geen tijd voor en nog veel minder zin.
        Vanuit de verzekeraar zijn er overigens ook een hoop preventieve maatregelen geeist over de beveiliging van ons pand, zowel bouwkundig als electronisch.
        en wat betaal je hiervoor jaarlijks aan premie?

Comment

• maranta
          • Sep 2002
          • 113

want
          een laptop van bv 2 jaar oud...
          een denon van 3 jaar oud...
          een projector die al wat uurtjes heeft gelopen...
          is eigenlijk boekhoudkundig al volledig afgeschreven

[/QUOTE]Boekhoudkundig is alleen interessant voor de fiscus, verzekeraars kijken naar mijn idee op een andere manier, let wel ik ben geen verzekeringsexpert maar zoals ik mijn polis lees is apparatuur jonger dan 4 jaar altijd meer waard dan 40% van de nieuwwaarde. In deze polis wordt de nieuwwaarde uitgekeerd als de waarde van de apparatuur meer bedraagt dan 40% van de nieuwwaarde.
          Voor het transport betaal ik 8,25/1000 Euro, voor het casco verzekeren 6,25/1000 euro.
          Ik ben er van uitgegaan dat niet mijn hele bedrijf meeverhuist op locatie, we hebben gewoon geteld wat er zoal meegaat aan waarde op een gemiddelde klus.
          Voor degene die hier verder in willen duiken; het betreft een computer/electronicaverzekering van Nationale Nederlanden met verz.voorwaarden 664-03.
          Last edited by maranta; 24-07-07, 14:54. Reason: juistheid
          Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

Nou ik ben inmiddels ook wat verder, ben bij diverse verzekeraars geweest en heb hetzelfde verhaal uitgelegd.

Wat is verstandig en betaalbaar.

Verzekeren in de opslag is na het nemen van enkele maatregelen, Brandblusser, gekeurde sloten en het installeren van een alarm (scheelt premie) allemaal goed te doen. Gedekt wordt dan net als een inboedelverzekering tegen water, storm, braak enz. Uitgekeerd wordt er na de schade volgens hun afschrijving met een minima van 40% van de aanschafwaarde.

Verder is transport ook redelijk te verzekeren. Daar ik ook over een huif aanhanger beschik kan ik deze niet verzekeren tegen diefstal uit deze aanhanger. Wel tegen andere schade komend van buitenaf of veroorzaakt door een ongeluk. De opmerking dat alles vervoerd wordt in zeer stevige Flightcases nam de verzekering mee over de streep.

Op locatie is echter weer een probleem en niet te doen. Het zijn immers open ruimtes. Tijdens laden en lossen wel weer, uitgezonderd diefstal.

Zijn er nog meer Aspecten waar ik op moet letten of welke ik evt nog zou kunnen/ moeten verzekeren of rekening houdend om de premie te drukken dan wel voorkomen tot schade?

Ik hoor graag jullie meningen.

Jorrit
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Elmo
              • Jun 2006
              • 208

Originally posted by Watt Xtra
              Nou ik ben inmiddels ook wat verder, ben bij diverse verzekeraars geweest en heb hetzelfde verhaal uitgelegd.

Wat is verstandig en betaalbaar.

Verzekeren in de opslag is na het nemen van enkele maatregelen, Brandblusser, gekeurde sloten en het installeren van een alarm (scheelt premie) allemaal goed te doen. Gedekt wordt dan net als een inboedelverzekering tegen water, storm, braak enz. Uitgekeerd wordt er na de schade volgens hun afschrijving met een minima van 40% van de aanschafwaarde.

Verder is transport ook redelijk te verzekeren. Daar ik ook over een huif aanhanger beschik kan ik deze niet verzekeren tegen diefstal uit deze aanhanger. Wel tegen andere schade komend van buitenaf of veroorzaakt door een ongeluk. De opmerking dat alles vervoerd wordt in zeer stevige Flightcases nam de verzekering mee over de streep.

Op locatie is echter weer een probleem en niet te doen. Het zijn immers open ruimtes. Tijdens laden en lossen wel weer, uitgezonderd diefstal.

Zijn er nog meer Aspecten waar ik op moet letten of welke ik evt nog zou kunnen/ moeten verzekeren of rekening houdend om de premie te drukken dan wel voorkomen tot schade?

Ik hoor graag jullie meningen.

Jorrit

hoe is je pand nu dan beveiligd?

BS + EN + CN ?

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

zoekmachine, met codewoord fredje
                resultaat : http://www.licht-geluid.nl/forum/de-...tml#post281577
                Last edited by Gast1401081; 30-09-07, 14:48.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

wordt toch weer s tijd voor de UTFSE -kreeet..

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

mac wat bedoel je met die kreet..

Het stukje tekst van fred heb ik helaas nog nooit gelezen maar zeer de moeite waard.

Ik begrijp alleen nog niet hoe hij ook de spullen op locatie kan verzekeren?
                    A ik ben er namelijk niet altijd bij. B de ruimte is meestal vrij toegankelijk voor publiek. C Uiteraard staat op de overeenkomst een verwijzing naar mijn voorwaarden waarin weer is opgenomen dat huurder aansprakelijk is. echter van een kale kip kun je niet plukken. En indien er schade ontstaat door een bezoeker van die avond en het wordt toevallig niet direct opgemerkt of gezien door wie de schade is aangebracht..

Pand zal voorzien kunnen worden met een alarm voorzien van doorbel functie, heeft dit echter zin voor de premiebetaling van een verzekeringsmaatschappij? Het pand is onderdeel van het woonhuis, gescheiden door een brandmuur en zodoende dus ook niet via inboedel van het woonhuis verzekerd maar apart. Ruimte heeft verder geen ramen waardoor mensen naar binnen of buiten kunnen. Enkel slechts een toegangsdeur via woonhuis en de grote deur aan de buitenkant.

Ik zat echter te denken aan welke voorzieningen er kunnen worden genomen die zinvol zijn en nuttig om de premie te drukken.
                    Last edited by Watt Xtra; 02-10-07, 16:11. Reason: nog effe iets vergeten te vermelden

Comment

• Elmo
                      • Jun 2006
                      • 208

Originally posted by Watt Xtra
                      mac wat bedoel je met die kreet..

Het stukje tekst van fred heb ik helaas nog nooit gelezen maar zeer de moeite waard.

Ik begrijp alleen nog niet hoe hij ook de spullen op locatie kan verzekeren?
                      A ik ben er namelijk niet altijd bij. B de ruimte is meestal vrij toegankelijk voor publiek. C Uiteraard staat op de overeenkomst een verwijzing naar mijn voorwaarden waarin weer is opgenomen dat huurder aansprakelijk is. echter van een kale kip kun je niet plukken. En indien er schade ontstaat door een bezoeker van die avond en het wordt toevallig niet direct opgemerkt of gezien door wie de schade is aangebracht..

Pand zal voorzien kunnen worden met een alarm voorzien van doorbel functie, heeft dit echter zin voor de premiebetaling van een verzekeringsmaatschappij? Het pand is onderdeel van het woonhuis, gescheiden door een brandmuur en zodoende dus ook niet via inboedel van het woonhuis verzekerd maar apart. Ruimte heeft verder geen ramen waardoor mensen naar binnen of buiten kunnen. Enkel slechts een toegangsdeur via woonhuis en de grote deur aan de buitenkant.

Ik zat echter te denken aan welke voorzieningen er kunnen worden genomen die zinvol zijn en nuttig om de premie te drukken.
                      een inbraaksignaleringsinstallatie kan wel degelijk uitmaken voor de premie die je moet betalen bij je verzekering.

Uiteraard hangt de verzekeraar hier ook een aantal voorwaarden aan, namelijk je moet een beveiligingscertificaat hebben.
                      Hoe verkrijg je dat certificaat? Je dient de bedrijfsruimte en misschien ook je woonruimte zowel bouwkundig als elektronisch te beveiligen.

De mate van beveiliging is afhankelijk van de attractieve waarde, hierdoor kan het handig cq wijs zijn bepaalde goederen met een zeer attractieve waarde in een compartiment onder te brengen.

Maar om nu direct een antwoord te geven wat voor mate van beveiliging je dient toe te passen is van afstand niet te zeggen. Het beste kan je contact opnemen met een BORG erkend installatie bedrtijf.

Je mag mij ook een PM sturen

Comment

Working...