Arbeidsongeschiktheidsverzekering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thyzerrr
    • Nov 2004
    • 92

Arbeidsongeschiktheidsverzekering

Dames/heren ondernemers,

waar brengen jullie je AOV onder, en onder welke voorwaarden/premies? Ik ben momenteel bezig dit voor mezelf uit te zoeken, maar word overal om de oren geslagen met de meest uiteenlopende premies varierend van 30 tot 500 euro per maand, en overal kom ik weer andere voorwaarden tegen.

Waar mijn voorkeur naar uitgaat:
    verzekerd bedrag van 12000 euro per jaar
    wachttijd max. 6 maanden
    2% inflatiecorrectie

Graag hoor ik hierover jullie ideeen, tips, ervaringen, etc.

Alvast dank!
  • Robin.vd.Have
    • Nov 2005
    • 165

Hoe oud ben je ?
    Want 12000 per jaar is niet veel...
    Of heb je er nog een "normale" baan naast ?
    Zeker als je van plan bent of zelfs al op jezelf woont, is 1000,- per maand niet veel.

En wil je beroeps arbeids ongegeschikt verzekerd zijn ?

Misschien is het handig dat je een adviseur in de arm neemt. Deze kan je alle ins en outs vertellen en zal zeker een passende verzekering voor je hebben.

Mijn verzekering loopt bij Interpolis (Rabobank). Deze kost me ongerveel 390,- per maand.

M.V.G

Comment

• thyzerrr
      • Nov 2004
      • 92

Ik ben 24, woon op mezelf, ibv. eigen auto, leef van mijn onderneming, heb geen andere inkomsten. Maar gezien mijn lage maandelijkse kosten kan ik het met 1000 per maand goed redden.

Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar een beroepsAOV. Zal eerdaags eens informeren bij een adviseur in de buurt.

Iig alvast dank!

Thijs

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Heey Thijs,

Het hangt af van je leeftijd, en vooral risico's in je vak. Als je met allemaal spullen gaat slepen, en in trussen wilt kunnen klimmen (verzekerd) moet je zeker uitgaan van 300,- p.mnd... Dat zijn voor de verzekeringsboyz enorme risico's. Ik sta zelf ingeschreven als computerdeskundige en projectmanager, en betaal 174,- p.mnd. Dan wel voor verzekerd bedrag in rubriek A 1860,- en rubriek B 1920,-. Dit heeft alles te maken met de lengte van de uitbetaling. In Friesland zou ik je Klaverblad verzekeringen aanraden. Zit zelf via Sinnema Assurantien in Drachten.

Succes!

grtz Arvid
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• ToTaL
          • Aug 2007
          • 2

Ik heb zelf ook ondervonden dat de arbeidsongeschiktheidsverzekering een ingewikkelde verzekering is wanneer je er eenmaal dieper op ingaat. Er komen veel onvoorziene factoren bij kijken zodra je eenmaal bezig bent met een dergelijke verzekering. Ik had toendertijd eens rondgezocht voor meer informatie omtrent deze verzekering en kwam op de website MKBdirect uit. Ik vond hier veel nuttige informatie over deze verzekering. Je moet maar kijken of het wat voor je is en of het er iets tussen zit dat aan je wensen voldoet.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Ik ben er ook mee bezig, maar heb al wel door dat als er op medisch gebied er ook maar iets mis met je is, het erg moeilijk wordt om uberhaubt een verzekeraar te vinden.

Volgende week belt mn tussenpersoon terug, wordt vervolgd dus...
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Robin.vd.Have
              • Nov 2005
              • 165

je kan dan wel verzekerd worden, echter gaan ze dan bepaalde delen uitsluiten. Bijvoorbeeld, heb je een zwakke knie waar je al meerdere malen aan bent geopereed, dan kan het zijn dat ze die uitsluiten.

Comment

• ToTaL
                • Aug 2007
                • 2

Of de verzekeraar rekent een opslag op de premie.
                Dus het is zeker aan te raden om voor jezelf na te gaan in welke mate je in het verleden fysieke of psychische ongemakken hebt gehad.

Comment

Working...