Mensen... er IS een precedent: dat is een FEIT! Dus EINDE discussie hierover! Wat jullie er ook over denken. Hier is in het verleden al uitspraak over geweest en ik heb het over SABAM, België. Maar de auteursrechtenwetgeving is naar Europees model dus veel kan dat bij jullie niet schelen.
De SENA-maffia
Collapse
X
-
Leuk hoor en heel principieel, maar uiteindelijk is SENA door het Ministerie van Justitie aangewezen om de wet op naburige rechten te handhaven, met de artiesten als belanghebbenden. Natuurlijk kost dat geld: gewone ambtenaren niet ?? Kom nou... Of je het nu een stichting noemt of niet: je hebt te maken met een door de overheid geiinitieerde instelling die zorgt voor wethandhaving.If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
1) de regelgeving is NIET europees geharmonieerd.
In nederland mag je zelf, voor jezelf een kopie van een CD trekken. (voor eigen prive gebruik dus) Dat is zowat nergens toegestaan.
2) De is niet SENA door het Ministerie van Justitie "aangewezen". De stichting SENA is door de diverse muzikantenorganisaties opgericht heeft het recht "gekregen". Iets wat door de BVpop nog tot de dag van vandaag aangevochten wordt omdat die vind dat de keuze is gedaan voor een niet functionerende organisatie.lekker belangrijk!Comment
-
Altijd vreemd hoe men met regeltjes probeert "emotie" (muziek) omzetten in "ratio" (geld) ... da's toch voor niemand gelijk (zowel qua waarde als emotie) ?
... geld heffen omdat ik als derde mee "mag" luisteren naar een iritante zender ? Alsof ik daar om vraag ... ;-)
... als ze datgeld nou zouden gebruiken om slechte muziek van de radio te houden ;-)
... om het een beetje luchtig te houden ...
Groeten !Meer is minder, minder is meerComment
-
In België mag men ook kopies maken voor eigen gebruik en ik denk zelfs er mee draaien als je kan aantonen dat je het origineel bezit.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
ik heb deze brief ook ontvangen en geantwoordt met dat ik helemaal geen muziek tijdens werk luister op mijn werkplek. Immers ik heb geen vaste werkplek, en verzorg alleen de geluidsinstallatie voor dj's, bands en andere "herrie makers".
Thuis heb ik een radio in de huiskamer, niet op kantoor.
het is toch heel eenvoudig, er is een hokje dat je kunt aankruizen met ik speel geen muziek af tijdens werk.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
Het is zo jammer dat de mensen die denken dat ik kansloos ben mijn brief kennelijk niet volledig en grondig doorlezen.
Eerste reden waar ik al mee begin: Iedere werknemer in een bedrijf of waar dan ook is gerechtigd om voor zich zelf een radio te mogen hebben zodat deze ene persoon zonder tussenkomst van welke organisatie dan ook vrij muziek kan afspelen zolang dit voor hem/haar zelf is en niet voor een heel gebouw of terrein.
Lezen SVP! Als jij als ondernemer een werknemer hebt die een transistor radio'tje meeneemt puur voor zichzelf hoef jij hier als ondernemer niks over te betalen. Voor de mensen die denken dat ik onzin aan het uitkramen ben ... ZOEK HET ZELF MAAR OP. Feiten mensen, daar kun je veel meer mee dan roddel en achterklap.
Wat ik ook al aangaf is dat ze het al eens eerder geprobeert hebben en ik ze (weliswaar in een iets andere bewoording) met dezelfde regels om de oren heb geslagen waarna ze ook niets meer van zich lieten horen.Last edited by Martin-vdB; 30-09-07, 06:25. Reason: pfff, moeilijk: dat schrijven als je nog naar bed moet.Comment
-
wetten op internet is een leuke vergaarbak van alle wetten... lijkt me dan niet zo moeilijk..Ook de uitspraken van hoge raad etc staan vast ergens op rechtspraak.nl...
afgezien van het feit dat de naburige rechten indertijd voor de horeca zijn ingsteld, en met name de discotheken waar coverbandjes succes oogsten met materiaal van anderen, en dat daar nu geheel onterecht de rest van ondernemend nederland bij in getrokken is (( he, meneer de boer, U heeft een paar vierkante kilometergrond vol met koeien staan, wilt U ff betalen>> maar we hebben slechts een man in dienst, en dan ben ik zelf.. >> Maar u betaalt wel per hectare grond)
Ik ken nog wel een aantal leuke verhalen,maar ik wil wel graag verwijze naar een uitspraak van een rechter in deze..Last edited by Gast1401081; 30-09-07, 08:49.Comment
-
definitie werkruimte voor afdracht: een niet voor het publiek toegangkelijke ruimte waarin personeelsleden hun werkzaamheden verrichten.
de prijs baseren ze op het aantal personen die de muziek kan/kunnen beluisteren. Bij een afgesloten ruimte. tarief voor 0 tot 10 personen 95,48/jr
Te downloaden van de buma site.
Nu mag jij de wetstekst linken/citeren waarin muziek bij een "eenmansbedrijf" wel mag. aub in NL.lekker belangrijk!Comment
-
definitie werkruimte voor afdracht: een niet voor het publiek toegangkelijke ruimte waarin personeelsleden hun werkzaamheden verrichten.
de prijs baseren ze op het aantal personen die de muziek kan/kunnen beluisteren. Bij een afgesloten ruimte. tarief voor 0 tot 10 personen 95,48/jrComment
-
Ze hebben een radio (geen omroep waar muziek over wordt gespeeld) en moeten gewoon betalen. Dus kom maar op met de door Showband gevraagde link. Velen zullen jou dankbaar zijn als dit waar is.
Comment
-
Hoi,
Wanneer in een bedrijf muziek openbaar wordt gemaakt ben je krachtens de Wet op de naburige rechten een vergoeding aan SENA verschuldigd.
Er is geen sprake van openbaarmaking als:
- de betrokken werknemer uitsluitend ten eigen genoegen door middel van een zelf meegebrachte radio muziek ten gehore brengt;
- én er daarnaast geen sprake is van een beroeps-, bedrijfs- of soortgelijk belang dat ook anderen dan deze werknemer de muziek kunnen horen.
Wanneer de radio door meer dan een enkele collega (2 á 3) te beluisteren is, is er sprake van bedrijfsbelang (en dus openbaarmaking).
Groetjes DaniëlComment
Comment