Waarschuwing internet piraten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Disco Service Apeldoorn
    • Nov 2000
    • 299

Waarschuwing internet piraten

Geachte collega's

Onlangs zijn wij benaderd door een bedrijf wat zegt op te treden namens de overheid.
    Zijn controleren de rechten van belanghebbenden en/of partijen met oudere rechten op bepaalde domeinnamen. In ons geval DSA intro

Het verhaal was dat een ander bedrijf de naam Mijndomein -> domeinnaam -> email -> hosting -> website -> goedkoop -> snelle service wilde claimen.

Om dit te voorkomen moest ik per direct accoord gaan met een overeenkomst met dit bedrijf voor een slordige 300.- euro + jaarlijkse beheers kosten.

Zij zouden dan voorkomen dat "mijn" domeinnaam in verkeerde handen zou kunnen vallen.

De alarmbellen rinkelde natuurlijk op tijd, en tijdens dit gesprek nog heb ik ( met mijn andere hand ) direct de bewuste domeinnamen tegen parkeer tarief weten te claimen.

Doe je voordeel met deze waarschuwing.

( het zet je wel aan tot het claimen van meerdere namen )
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Ben al vaker door dit soort vage bedrijven benaderd. Gewoon niet op ingaan als je dat domein niet wilt hebben. Wil je een domein alleen parkeren tegen misbruik, dan kost je dat geen 300 euro per jaar. Je was gelukkig wakker tijdens het gesprek, geef ze de kost die er toch intrappen.
    Last edited by moderator; 05-10-07, 21:45. Reason: off-topic verwijderd

Comment

• NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

Nog even een tip; ik ben wel eens websites tegengekomen waarop je kunt checken of jou domeinnaam nog beschikbaar is. De melding gaf altijd aan dat het domein al geclaimd was en dat je deze tegen betaling mag overnemen. Wat deze sites dus deden is de ingegeven naam direct checken (op de achtergrond) en als ze vrij waren direct te parkeren voor hun zelf!

Een betrouwbare site (waarschijnlijk al bekend bij velen) is :

SIDN - Is de naam nog vrij?

Comment

• NiTRO
        • Sep 2002
        • 677

Bericht hierover op nu.nl

Check de link:

nu.nl/internet | SIDN waarschuwt voor 'domeinnaamregister'

Comment

Working...