Beurzen op en afbouw

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

    Beurzen op en afbouw

    Ben ik de enige of zijn er nog mensen die er zo over denken.Laatst een klusje gedaan in Hannover (afbouw volgende zondag).Toegang met camion perfect geregeld.Geen tijdsverlies en dicht bij de standplaats een parkeerplaats.Tijdens de beurs plaats om de camion achter te laten (wel tegen betaling).Vriendelijk mensen die heel behulpzaam zijn.

    Hier in Belgie loopt dit meestal verkeerd af.Ellenlange wachtrijen voor op en afbouw.Camions,bestelwagens en gewone auto's die vechten om de beste plaats en die dan voor de rest van op en afbouw gegijzeld houden.Security die bijna als een privee militie tewerk gaat .Meestal zijn op en afbouw hier een geseling.

    Volgende week gaan we naar Utrecht (Gaming beurs).Is dat bij jullie ook zo'n zootje?
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

    #2
    Mijn ervaring is dat het altijd wel druk blijft rondom een beurs. veel mensen willen tegelijk naar binnen en met het vetrekken is het vaak nog erger.

    Wanneer wij grote (re) hoeveelheden stands tegelijk doen laten we meestal de boel staan tot al het volk met de kleinere auto'tjes zijn vertrokken en dan heb je meer ruimte om te gaan laden. voor die tijd is er toch vaak genoeg te doen zonder de gangpaden te hoeven bevolken.

    Sommige hallen zijn echter voorzien van een groot aantal deuren en dan is het allemaal al eenvoudiger.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      Volgende week gaan we naar Utrecht (Gaming beurs).Is dat bij jullie ook zo'n zootje?
      Ja...Maar dit is wel type beurs afhankelijk...De ene keer moet je een opbouw kaart hebben, de andere keer weer niet, de ene keer kun je met de auto naar binnen, de andere keer niet....En bij de RAI in A'dam spannen ze helemaal de kroon momenteel...Daar moet je, als je met een vrachtwagen komt minimaal Euro3 met roetfilter hebben om in een keer binnen te kunnen...Anders moet je je inschrijven en een 'speciale' losse roetfilter(verkrijgbaar bij de RAI) monteren aan de uitlaat...Alleen jammer dat op hun hoogwerkers e.d. geen roetfilter zit en dat ze niet begrijpen dat auto's onder de 3,5 ton (nog) niet mee doen in de Euro norm, zoals gestelt bij vrachtwagens van meer dan 3,5 ton...

      Persoonlijk kom ik het liefst in Hardenberg, Gorinchem, Ahoy en Brabant Hallen, daar vind ik het persoonlijk prettiger werken...
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • Leeghem
        • Jan 2007
        • 20

        #4
        In Duitsland is het nog veel slechter daar mag men zelfs niet binnenrijden dus alles buiten lossen en naar binnen duwen

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          #5
          Originally posted by Olaf Duffhuës
          Alleen jammer dat op hun hoogwerkers e.d. geen roetfilter zit en dat ze niet begrijpen dat auto's onder de 3,5 ton (nog) niet mee doen in de Euro norm, zoals gestelt bij vrachtwagens van meer dan 3,5 ton...

          Persoonlijk kom ik het liefst in Hardenberg, Gorinchem, Ahoy en Brabant Hallen, daar vind ik het persoonlijk prettiger werken...
          Personenauto's, bestellers e.d. onder de 3,5 ton doen wel degelijk mee met de Euro-norm en zitten momenteel op Euro 4 (die in januari is ingegaan?). Waarom denk je anders dat vorig iedereen z'n complete besteller-programma heeft gefacelift of vernieuwd? En volgens mij moeten nieuwe hoogwerkers e.d. ook gewoon aan de Euro-norm voldoen. Let wel, die roetpluimen heb ik met m'n Euro-3 Ford Focus ook nog, dus dat an sich zegt niet zoveel.

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            sja je hebt het over Hannover.. daar is de Rai en ook de jaarbeurs een lucifersdoosje bij...

            er zijn daar hallen waar men de stands het hele jaar laat staan, omdat dat goedkoper is dan af-en opbouwen....

            Comment

            • Stage-Q
              • Sep 2007
              • 389

              #7
              kwestie van organisatie lijkt mij, weten waar je aan toe bent en wat je kan verwachten op locatie.

              Heb al aardig wat beursjes gedaan, maar nog nooit echt oponthoud gehad door dit soort dingen.
              Mag ik wat meer laag in 't hoog?

              Comment

              • ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

                #8
                Voorbeeldje jaarbeurs Utrecht:

                Standje bouwen op bouwbeurs, kom aanrijden, 50 euro borg voor uurtje parkeren, geen geld = geen toegang.
                Beurs is afgelopen: alle slagbomen omhoog= zoek het zelf maar uit

                Dat je de ene dag nog met de wagen naar binnen mag, de andere niet meer, dat kan ik wel verklaren:
                Zodra er begonnen wordt met het neerleggen van tapijt op de gangpaden=jaarbeurs wagen vrij.
                Bij de afbouw gaat het net zo: de grote deuren gaan pas open wanneer het tapijt opgerold is.

                Onlangs iets met internet security, ff setje ophalen.
                Ik reed om 17.00 uur weg vanaf de zaak, normaal 15-20 minuten rijden.
                Tot aan de rotonde voor de jaarbeurs: inderdaad 20 minuten reistijd.
                Ik reed om 18.45 uur het jaarbeursterrein op....

                Wanneer er een druk bezochte beurs is, of erger: een aantal kleineere maar superdruk bezochte beurzen tegelijkertijd op het complex, dan kunnen de tram/trein/bus en autoroutes de gigantische bezoekersaantallen en dito verplaatsingen niet aan. Een enorm verkeersinfarct tot gevolg hebbend.

                Voor montage en demontage dagen in de jaarbeurs: Iedere standhouder heeft een toegangskaart ontvangen, zorg dat je die hebt!
                Op deze kaart staat het halnummer, deurnummer en het standnummer aangegeven.
                Bij grote beurzen dien je je te melden, krijg je een inrijkaart of een parkeerkaart.
                Heb je deze kaart niet, dan betaal je 50,00 euro en heb je maar een uur de tijd voor het laden/lossen... simpel as that is.

                Comment

                • Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

                  #9
                  Standje bouwen op bouwbeurs, kom aanrijden, 50 euro borg voor uurtje parkeren, geen geld = geen toegang.
                  Tenzij je 'dubbellucht' hebt...(2 wielen per kant naast elkaar aan de achteras...)

                  Personenauto's, bestellers e.d. onder de 3,5 ton doen wel degelijk mee met de Euro-norm en zitten momenteel op Euro 4 (die in januari is ingegaan?).
                  Toevallig pas nog over gehad met een dealer, wel meedoen, nog niet verplicht...

                  kwestie van organisatie lijkt mij, weten waar je aan toe bent en wat je kan verwachten op locatie.

                  Heb al aardig wat beursjes gedaan, maar nog nooit echt oponthoud gehad door dit soort dingen
                  Toch raar dat iedereen steen en been klaagt...Maar dan werk je of voor TOA, Hulskamp, ARTI70 of een ander bedrijf dat de speciale parkeerkaarten heeft...Ander heb je echt minder beursjes gedaan dan je zegt...Of kleine standjes op kleine beurzen, of grote stands warbij ze extra bouwtijd kopen....Wij doen in het seizoen gemiddeld 2 stands per week en de keren dat het vlot verloopt is op 2 handen te tellen...
                  Olaf Duffhuës

                  **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                  Comment

                  • flurk
                    • May 2003
                    • 409

                    #10
                    In hannover vragen ze voor kleine wagens en bestelwagens (tot 3.5 t) 100€ borg.Dan mag je 2 uur uitladen.Ben je op tijd buiten krijg je die terug,anders.... Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom het daar zo vlot.Maar ik veronderstel dat niet iedere monteer zomaar 100€ op zak heeft.

                    Wat is die Euro3 en Euro 4 norm waar jullie over spreken?Ik heb dar nog nooit van gehoord.

                    Comment

                    • Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

                      #11
                      Wat is die Euro3 en Euro 4 norm waar jullie over spreken?Ik heb dar nog nooit van gehoord.
                      Dat heeft o.a. te maken met de uitstoot van roet en fijnstof bij diesel motoren. Een diesel moet namelijk (nog)schoner volgens de heren geleerde...;-)

                      In hannover vragen ze voor kleine wagens en bestelwagens (tot 3.5 t) 100€ borg.Dan mag je 2 uur uitladen.Ben je op tijd buiten krijg je die terug,anders.... Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom het daar zo vlot.Maar ik veronderstel dat niet iedere monteer zomaar 100€ op zak heeft.
                      In Keulen en Frankfurt idem. Maar ook daar heb ik gemerkt dat het weer beurs afhankelijk is...
                      Last edited by Olaf Duffhuës; 13-11-07, 09:24.
                      Olaf Duffhuës

                      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                      Comment

                      • JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

                        #12
                        Originally posted by Olaf Duffhuës
                        In Keulen en Frankfurt idem. Maar ook daar heb ik gemerkt dat het weer beurs afhankelijk is...
                        Inderdaad beurs afhankelijk, bij PLS Frankfurt niets van meegekregen (bestelbus + aanhanger). Wel uiteraard zorgen dat je opbouwkaarten etc. hebt.
                        Creating shows beyond Imagination

                        Comment

                        • vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

                          #13
                          Bij het McCormick Place in Chicago mag er geen wagen naar binnen toe. De wagens komen daar wel allemaal netjes tot aan de deur.

                          In de US is het veel vervelender als je vergunning niet in orde is waardoor je geen werk kan/mag verichten. Zonder de juiste papieren mag je nog geen onderdeel of gereedschap vast hebben, laat staan gebruiken.

                          Comment

                          • ljlarzzzie
                            • Aug 2003
                            • 92

                            #14
                            Euro 3 / Euro 4 verhaal gaat binnenkort wel verplicht worden. Zo mogen er over een tijdje geen auto's onder deze norm de binnenstad niet meer in. Best kans dat ze dit voor beurzen e.d. ook gaan aanhouden.

                            Overigens kun je bij bijvoorbeeld de RAI inderdaad maar vroeg genoeg voor de deur staan, het is 9 v/d 10 keer drama. Lange wachttijden, soms erg weinig ruimte door de velen bouwers en niet dan nog de security met ieder persoontje zijn of haar eigen regels

                            Comment

                            • mtouch
                              • Feb 2005
                              • 58

                              #15
                              RAI kan inderdaad met grote beurzen heel vervelend zijn. Vaak kan het simpelweg niet anders, omdat er nu eenmaal te veel partijen tegelijk op dezelfde plek willen zijn. Maar nog vaker kijk ik naar de situatie en denk ik dat er een hoop te verbeteren valt. De snelheid waarmee de parkeer-/doorrijkaarten worden verstrekt bijvoorbeeld, daar lijken de (ingehuurde?) mensen zelden haast mee te hebben... en maar keuvelen met elkaar en de chauffeurs... en dan staan er zomaar 10 trailers achter je te wachten. Dan kom je vervolgens EINDELIJK met je vrachtwagen het dek oprijden van de toegangsdeuren naar de hallen... daar is het dan druk, okay... dat was te verwachten... Maar als je dan ziet wat voor ongeorganiseerde chaos dat soms is... Verkeersregelaars die pretenderen enorm druk bezig te zijn met organiseren, terwijl je soms niet eens voor- of achteruit kan. Stug volhouden dat er verderop geen plek is, terwijl je daar zo 100 m2 leeg asfalt ziet liggen. Maar meest irritante is wel dat je als je daar met een bakwagen of trailer komt en je hem dus eigenlijk nergens kwijt kunt... dat dan komt omdat het hele dek bezaaid is met gewone personenauto's van b.v. de standbemanning die maar liefst 1 hele display in een koffertje naar zijn stand moest tillen. En die auto staat daar dan rustig 4 uur, terwijl er notabene ONDER een parkeergarage zit. Maar ja... als zo'n auto daar gaat staan dan wil de RAI daar geld voor hebben... en ze gaan niet omwille van de orde boven die openstellen voor standbouwverkeer. Ik snap zoiets niet hoor... zou enorm schelen.

                              Overigens rijden er in de RAI inmiddels steeds meer electrische hoogwerkers rond en de diesels zijn uitgerust met roetfilter. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in begin ook allemaal een beetje overdreven vond, maar met electrische hoogwerkers, heftrucks etc. in de hal, is het wel een stuk lekkerder ademen en hoef je 's avonds tenminste niet met hoofdpijn naar huis. In het begin was het nogal een gedoe met die roetfilters op je auto, zeker bij de auto's onder 3,5 ton. Van de één mocht je dan wel naar binnen, van de ander weer niet. En toen HADDEN we eindelijk een vrachtwagen met roetfilter... die was gloedjenieuw en was daarom nog niet met alle gegevens op de RDW-site te vinden... mochten we NOG niet doorrijden, omdat we niet zwart op wit hadden dat die wagen een roetfilter had. Zelfs toen we 'm konden aanwijzen, mochten we nog niet doorrijden. Dus tippie mijnerzijds: vraag een verklaring van je dealer/fabrikant van de wagen en leg een kopie in de auto, dan weet je zeker dat je door kunt rijden.

                              Overigens is het beveiligingspersoneel van de RAI allesbehalve blij met deze extra controletaak...

                              Comment

                              Working...