pas ff op
Collapse
X
-
-
En hoe weten jullie beiden dat zo met zekerheid te zeggen dan? Zijn jullie er beiden recentelijk nog over de vloer geweest en weet je de versies van de gedupeerden van toentertijd Mega Sound dan?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen belangen bij MS, maar een bedrijf publiekelijk afkraken op basis van wat anderen je vertellen vind ik niet bepaald pro...
Tipje: waarom denk je dat het magazijn zo ingekrompen is? Een aantal mensen heeft heel netjes in materie gekregen waar ze recht op hadden. Uiteraard in overleg.Comment
-
En hoe weten jullie beiden dat zo met zekerheid te zeggen dan? Zijn jullie er beiden recentelijk nog over de vloer geweest en weet je de versies van de gedupeerden van toentertijd Mega Sound dan?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen belangen bij MS, maar een bedrijf publiekelijk afkraken op basis van wat anderen je vertellen vind ik niet bepaald pro...
Tipje: waarom denk je dat het magazijn zo ingekrompen is? Een aantal mensen heeft heel netjes in materie gekregen waar ze recht op hadden. Uiteraard in overleg.
Je hebt gelijk om niet met modder te gooien... Neem van me aan dat het op waarheid is berust. Kan zo een lange rij freelancers, verhuurbedrijven, theaters etc opnoemen. Met naam en klacht....
Ze hebben een paar "cases" afgehandeld. Dat moeten ze wel anders levert/freelanced niemand ermeer voor.....
En hoezo "wat anderen vertellen".... dat ging over de lunatic....Last edited by geenstijl21; 15-01-08, 20:30."Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"Comment
-
Tipje: waarom denk je dat het magazijn zo ingekrompen is? Een aantal mensen heeft heel netjes in materie gekregen waar ze recht op hadden. Uiteraard in overleg.
Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen"Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"Comment
-
Magazijn ingekrompen?? omdat de helft van het materiaal niet in eiogendom was...en er met een half miljoen aan ingediende vorderingen, en met 3 ton achterstallige belasting en premies tussenuitknijpen vind ik nou niet bepaald "tegenslag in de bedrijfsvoering, een aantal bands hadden de huur opgezegd" (allemaal uit de faillissementsverslagen te lezen op internet)
dim ff, als je geen belanghebbende bent... en een gewaarschuwd mens telt voor 2.Comment
-
Ach Megasound heeft het wel geprobeerd... Briefje in de bus of er effe het resterende bedrag kon worden betaald... men zou weer een doorstart maken.. maar niks horen over het bedrag dat zij nog moesten betalen.. Op het briefje van onze kant dat we het wel zullen verrekenen en dan met de rest komen nooit meer iets van vernomen.
Miss. iets offtopic.. Maar die advertentie laatst op marktplaats met een ellelange lijst spullen, kwam dat ook niet bij Mega vandaan?JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
Ach Megasound heeft het wel geprobeerd... Briefje in de bus of er effe het resterende bedrag kon worden betaald... men zou weer een doorstart maken.. maar niks horen over het bedrag dat zij nog moesten betalen.. Op het briefje van onze kant dat we het wel zullen verrekenen en dan met de rest komen nooit meer iets van vernomen.
Miss. iets offtopic.. Maar die advertentie laatst op marktplaats met een ellelange lijst spullen, kwam dat ook niet bij Mega vandaan?"Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"Comment
-
Even semi-ontopic...
Dit wereldje is zo klein..als een collega je een tip aan de hand doet qua betrouwbare partners, of juist niet. Doe er iets mee..ik heb ooit ook zulke signalen genegeerd en dat heeft me na een faillissement ongeveer 2 maanden loon gekost, en nog wat vakantiegeld erbij..
Het is oh zo makkelijk om te redeneren dat mensen veranderen, maar in dit wereldje helaas vaker niet.Comment
-
Op het moment dat een bedrijf niet meer aan de betalingsverplichtingen kan voldoen (in feite: de schuld is meer waard dan de inventaris, een negatief eigen vermogen dus) gaat de tent over de kop.
De schuldeisers kunnen dan een deel van de inventaris opeisen. Wat dan gebeurt is dat de grootste schuldeisers als eerste aanbod komen, dan gaat het over banken en grote bedrijven als Heineken. Als er daarna nog wat overblijft komt de rest aanbod. Het kan dus zomaar zijn dat je als kleine leverancier nooit meer iets terug krijgt.Comment
-
Op het moment van leveren is er een koopovereenkomst. Wat veel voorkomt is dat betaling naderhand wordt gedaan. Dan is de apparatuur in bezit van de koper en de koper heeft dus een openstaande rekening bij de verkoper.
Op het moment dat een bedrijf niet meer aan de betalingsverplichtingen kan voldoen (in feite: de schuld is meer waard dan de inventaris, een negatief eigen vermogen dus) gaat de tent over de kop.
De schuldeisers kunnen dan een deel van de inventaris opeisen. Wat dan gebeurt is dat de grootste schuldeisers als eerste aanbod komen, dan gaat het over banken en grote bedrijven als Heineken. Als er daarna nog wat overblijft komt de rest aanbod. Het kan dus zomaar zijn dat je als kleine leverancier nooit meer iets terug krijgt.Comment
-
moet zeggen dat ik die verhalen allemaal ook gehoord heb van collega's en uit eerste hand(over ms en het oude megasound), wij hebben tot nu toe nog altijd zeer netjes zaken met hun kunnen doen en dit gaat nog steeds goed dus ik heb er zelf geen problemen mee.Dit in tegenstelling tot vele anderen zoals ik hier lees ik hoor wel van hun zelf dat zed nu alles netjes in de hand hebben en dat ze inderdaad door een slordige bedrijfsvoering over de kop zijn gegaan(dit had volgens hun ook met een aantal mensen in de oraganisatie te maken die dingen afspraken die ze niet na konden komen)Maargoed dit is het verhaal dat ik heb gehoort zolang ik er geen problemen mee heb vind ik het allemaal prima, groeten arjanComment
Comment