Voertuigen en rittenstaten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

Voertuigen en rittenstaten

Ik weet niet zeker of we dit mogen bespreken op dit forum, maar als het niet mag dan mogen jullie hem dicht gooien.

De meeste bedrijven hier hebben 1 of meerdere voertuigen voor de deur staan.

Hoe gaan jullie om met de rittenstaten? Kopen jullie het af en wanneer dat niet kan, houden jullie de boel bij op papier of via een computer

Ik zit te denken omdat ik het als ondernemer niet kan afkopen om zo'n apparaat te kopen dat mijn kilometers bijhoudt. Zodat ik alleen nog maar hoef aan te geven welke prive en welke zakelijk zijn.

Ik kon op google niet veel vinden maar heb er uiteindelijk 1 gevonden voor 89 euro en dan 4 euro per maand als abonnement.
    http://trevler.trevler.nl/default.aspx

Zijn er goedkopere systemen? Of deze juist goedkoop en onbetrouwbaar?
    Last edited by J.S. Coolen; 13-07-08, 16:53.
    Account niet meer actief.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Lijkt mij een heel legitiem onderwerp om te bespreken.
    Wel eventjes verhuisd van het " lul maar raak" naar het juiste forum onderdeel.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• partydrivein
      • Jul 2008
      • 389

Ik zit dit ook af te vragen alleen heb ik geen auto of busje(me pa rijd me nog)
      en ik gooi alles in een aanhanger
      is hier inderdaad iets voor?
      deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

hier ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar.

Wat is de beste keuze om te maken, en wat zijn de mogelijkheden?

Op dit moment betaal ik gewoon de bijtelling, helaas wel weer verhoogd naar 25% ? grr..

Ik rij de bus zowel zakelijk als prive.. Dus ritten bijhouden is niet de manier. Tevens heb ik nog 2 andere auto's eentje op mijn naam, de ander op naam van vriendin waarmee ik samenwoon.

belastingdienst accepteert dit niet en moet de bijtelling gewoon betalen of een ritten administratie bijhouden..
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• sanderr25
          • May 2008
          • 26

wat je ook kan doen is een exel tabel maken
          met daarin de kilometerstand voor vertrek en bij aankomst en dan waar de rit naar toe is en of het prive en zakelijk is
          voor en na het rijden even invullen en je houd alles gemakkelijk bij

Comment

• J.S. Coolen
            • May 2008
            • 254

Originally posted by sanderr25
            wat je ook kan doen is een exel tabel maken
            met daarin de kilometerstand voor vertrek en bij aankomst en dan waar de rit naar toe is en of het prive en zakelijk is
            voor en na het rijden even invullen en je houd alles gemakkelijk bij
            Dat werkt bij mij niet, ik vergeet het steeds, soms ben ik ook gewoon te moe

Comment

• Leks
              • Oct 2007
              • 330

@ J.S. Coolen

doe eens lomp... plak een stikker met " rit administratie !" op je dashbord

en als je te moet bent om een papier in te vullen zou ik ook niet gaan rijden ( no offence)

Leks
              Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• J.S. Coolen
                • May 2008
                • 254

Originally posted by Leks
                @ J.S. Coolen

doe eens lomp... plak een stikker met " rit administratie !" op je dashbord

en als je te moet bent om een papier in te vullen zou ik ook niet gaan rijden ( no offence)

Leks
                Helaas heb ik die keuze niet altijd. Als je geld wilt verdienen moet je werken, ongeacht hoe moe je bent.

Die sticker is een leuke optie, toch wil ik wel met mijn tijd meegaan en gewoon zo'n apparaatje kopen.

Comment

• martijn verkerk
                  • Nov 2005
                  • 300

niet zo heel erg moeilijk ..
                  je hebt een mobieltje bij je...(hoop ik)
                  voor ff gegevens in in agenda (meteen uren en extra's)
                  kan je meteen bij facturatie alles nalopen!!
                  lijkt mij makelijkste manier....

Comment

• J.S. Coolen
                    • May 2008
                    • 254

Originally posted by martijn verkerk
                    niet zo heel erg moeilijk ..
                    je hebt een mobieltje bij je...(hoop ik)
                    voor ff gegevens in in agenda (meteen uren en extra's)
                    kan je meteen bij facturatie alles nalopen!!
                    lijkt mij makelijkste manier....
                    Misschien ben ik ouderwets, maar volgens mij zit er geen agenda in mijn telefoon. HEt zou wel als sms kunnen, maar dan ben ik op jaarbasis net zoveel kwijt als dit apparaatje. PLus dat ik niet zo goed overweg kan met die letters icm het woordenboek. Dus smsjes lijken meer op russisch dan een werkelijk woord.
                    Maar getallen lukt me wel, maar ik zoek juist een snel en simpel systeem zoals staat vermeld in het eerste topic.

Ik wil zou alleen graag willen weten of iemand ervaring heeft met dit apparaat en/of andere apparaten.
                    Last edited by J.S. Coolen; 15-07-08, 17:43.

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Gewoon een papieren adminstratie. Werkt het snelst en het goedkoopst. Zie deze link: Auto van de werkgever

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Ik weet dat ze bij Fintax in Geertuidenberg zo'n systeem verkopen. Kun je gelijk online je voertuigen tracen! Is via GPS

Wij houden het lekker bij op een papiertje wat later weer netjes in een Excel tabel terecht komt!
                        d&b Audiotechnik

Comment

• voederbietel
                          • Feb 2005
                          • 197

ik doe regelmatig wat freelance werk en doe het altijd zo:

ik heb een lijst in de auto liggen (binnen hand bereik) waar opstaat:
                          - datum
                          - kilometers,
                          - van/naar (als je het goed doet hoef je altijd alleen je eindbestemming op te schrijven),
                          - zakelijk/prive,
                          - begintijd, eindtijd en bedrijf.

dat is nog geen halve minuut werk als ik uitstap, en wanneer ik de factuur maak pak ik de lijst erbij en heb kilometers en uren bij de hand(bij mij werkt het niet als ik een week later nog moet gaan denken hoelaat ik ook al weer klaar was die nacht.....)

met elektronische apparatuur i.c.m. registratie heb ik geen ervaring maar ik neem aan dat je dan weer ergens anders je eindtijd moet noteren???

ik heb een goede ervaring met de oude vertrouwde pen!
                          Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• J.S. Coolen
                            • May 2008
                            • 254

ik ben helemaal verkocht aan het systeem.

Zodra je gaat rijden gaat hij werken. Via GPS bepaald hij de tijd en de hele route. 1 keer per week prik ik hem in en verwerkt hij alles op de computer.

Bekende adressen onhoudt hij en je kunt overal een opmerking bijplaatsen als je dat wilt.
                            Ik denk dat ik per week misschien 1 minuut kwijt ben.

Alleen in het begin is het even werk om de locaties in te voeren. Maar na een korte tijd weet hij ze toch.

Bijkomend voordeel is dat als je binnen 100 meter bij je locatie parkeert hij dit ook herkent.

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3150

Ga ik naar klus? Dan ga ik nooit de deur uit zonder de outline (staat toch wel handige info op voor onderweg). Ik druk meteen de dagteller op 0, die gaat dan lopen. Als ik weer thuiskom, gaat de motor af, eindtijd + kilometerdagstand op de outline, heb ik meteen alle info voor facturatie op 1 pagina!

Ook als je geen outlines van opdrachtgevers ontvangt, is het toch wel handig om zelf iets dergelijks op te stellen, zodra je je afspraken op papier hebt staan op lokatie (meteen iets op terug te vallen). Heb je ook meteen iets om je kilometers op te zetten!

Comment

Working...