Wat is een outline? Is dat net zoiets als een tomtom?
Voertuigen en rittenstaten
Collapse
X
-
-
-
Comment
-
Outline is een soort brief waarin alle relevante gegevens van de klus staan:
- locatie;
- aanvangstijden;
- belangrijke andere tijden (bouw klaar, start show, einde show, aanvang breek);
- contactpersoon op lokatie;
- wie de show verkocht heeft (contactpersoon vanuit het bedrijf);
- medewerkers in de ploeg met telefoonnummers;
- bijzonderheden (kledingvoorschriften, vervoer (eigen vervoer/auto van de zaak en welke), hotelovernachtingen, parkeergelegenheid);
- etc.Comment
-
aha inderdaad een callsheet. Ik kende de benaming outline niet. Weer wat geleerd vandaag.Account niet meer actief.Comment
-
Het komt erop neer dat wanneer je een bedrijfsauto met grijs kenteken als prive bezit hebt je de lage wegenbelasting betaald als je de auto voor minimaal 10% voor zakelijke ritten gebruikt. Het nadeel is dat je dus je rittenadmistratie moet bijhouden.
Het voordeel weegt wat mij betreft veel zwaarder: lagere belasting, zakelijk kilometers als kosten in je bedrijfsadministratie meenemen (woon/werkverkeer hoort daar ook bij!) en geen bijtelling als je wat meer prive rijd.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Ga ik naar klus? Dan ga ik nooit de deur uit zonder de outline (staat toch wel handige info op voor onderweg). Ik druk meteen de dagteller op 0, die gaat dan lopen. Als ik weer thuiskom, gaat de motor af, eindtijd + kilometerdagstand op de outline, heb ik meteen alle info voor facturatie op 1 pagina!
Ook als je geen outlines van opdrachtgevers ontvangt, is het toch wel handig om zelf iets dergelijks op te stellen, zodra je je afspraken op papier hebt staan op lokatie (meteen iets op terug te vallen). Heb je ook meteen iets om je kilometers op te zetten!
Boeiende callsheets leg ik altijd na klusbij elkaar en 1x in de zoveel tijd sorteer ik ze of gooi ze weg.
Ik ben wel benieuwd naar zo'n digitaal ding, ga binnenkort eens informeren!Met vriendelijke groet,
Frans JansenComment
-
Alleen bestaan mijn ritten niet alleen uit klussen met een callsheet.
denk hierbij aan installatie klussen (klussen is all in), meerdere klussen tegelijkertijd, klusbespreking, locatie bekijken, bestelling ophalen/wegbrengen etc.
Het digitale systeem is erg mooi en werkt super., maarja het is wat duurder dan een pen en papier. Je merkt het alleen wel heel erg in je uren.Account niet meer actief.Comment
-
Offtopic:
Ben ik de enige die een Callsheet of Outline gewoon 'Productieschema' noemt?MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
-
Gps
He hallo,
Wij gebruiken Loqater...
Loqater - Het complete GPS/GPRS voertuig volgsysteem
Je ziet de reistijd, snelheid, of de auto op slot staat, als hij wordt weggesleept. enz. enz.
Groetjes,
Mich.Comment
Comment