Dansstudio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Tja, ieder zijn mening natuurlijk..

Ik denk, ik weet niet bij wie je de vloer hebt gekocht, maar dat die wel meer vloeren verkoopt, en dat deze dus wel verstand van zake heeft

Bij Nederlands, Betoog schrijven noemen we dat: Gezag of Autoriteit (passen we de opgekomen kennis ook nog eens toe) maar das natuurlijk compleet offtopic
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• J.S. Coolen
      • May 2008
      • 254

Waarom probeer je het niet gewoon zonder. En als het niet bevalt leg je toch alsnog de matten er onder?
      Account niet meer actief.

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Hi Marjoleine,

Ierse dans werkt fantastisch op een harde vloer met daarover een balletvloer. Het is onzin dat je gewrichten kapot gaan: dat risico loop je in dit type dans amper. Daarnaast is het zo dat een teveel verende vloer vreselijk vermoeiend is omdat je evenwichtsorgaan het veel zwaarder krijgt.

Tapgeluid werkt het allermooist op een houten vloer, maar met echt tapschoenen (je weet wel, stalen plaatjes en open middenvoet) gaat het ook uitstekend op de balletvloer. Zorg dat je in je balletruimte naast deze vloer en die spiegels ook flink wat gordijnen ophangt, zodat je met je geluid niet een kaats-ruimte krijgt.

Leuke tip misschien: als je een oppervlakte balletvloer hebt, maakt dan op de voorrand een baan van 1 meter met bijv. hard linoleum. Dit werkt fantastisch als je naar voren komt en een solo "geeft" aan je publiek. Klinkt lekker hard

Ierse dans vraagt niet direct om spiegels trouwens. Er bestaat daarnaast ook spiegelfolie, VEEEEL goedkoper en voor een kleine oppervlakte prima te doen. Je maakt een rechte wand, goed egaliseren en plakken met die handel. Voor je eigen dansstudio-tje is dat uitstekend.

Veel succes,

groet'n Arvid (naast lichtontwerper tevens eigenaar van Danskamp.nl, en daarmee bekend met je vraagstelling )
        Last edited by AJB; 01-10-08, 22:19.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Ik sluit me aan bij Arvid. Ierse dans is nog geen zwaar klassiek ballet waarbij ballerina's enorme klappen moeten opvangen.
          Daarnaast zijn "echte" theater- en dansvloeren nogal prijzig. Tropisch hardhout invoeren, tussenvloeren leggen een dempende toplaag creƫren.

Ik zou gewoon voor een normale houten vloer nemen (wel zo egaal mogelijk) en al dan niet een laagje balletvloer eroverheen leggen. In een aantal dansscholen heb ik ook een gewone parketvloer zien liggen. Voldoet prima voor jouw 'ding'.

Comment

Working...