Ervaring met zelf importeren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • michel.w
    • Mar 2008
    • 4

    Ervaring met zelf importeren

    beste collega,s

    ik ben werkzaam bij een licht en geluidsverhuur bedrijf en normaliter we altijd met professionele merken werken hebben wij toch eens de stap genomen om een wat overzee te bestellen.
    het ging hierbij om een importeur die in nederland gevestigd zit en die ok lassers e.d verkoopt maar geen voorraad heeft.
    wij hebben bij hem 8 led balken gekocht van 1 meter lang en die bevestigd bij een buitenevenement voor een maand lang.
    de problemen begonnen al bij het aansturen op dmx.
    op de zaak nog getest met 1 balkje en dat werkte perfect en zag er leuk uit.
    maar toen wij ze alle 8 hadden hangen in een lantaarnpaal en wij dmx erop haden gezet bleek hij geen signaal te krijgen dus weer naar boven klimmen en weer aansluiten met een meegbrachte controller maar niks hoor.
    afijn hier begon de ellende pas want 1 voor 1 begonnen ze uit te vallen en ja ze waren voor buiten bedoeld.
    om een lang verhaal kort te houden KOOP NOOIT OVERZEE!!
    ohja en er zat wel garantie op maar dan moesten wij ze maar terugsturen naar china op onze kosten, nou hij kan ze steken waar de zon nooit schijnt
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

    #2
    dat laatste is mischien wel een leuk effect als je hem aanzet...

    maar helaas gebeuren de laatste tijd wel vaker van dit soort dingen.
    mischien moeten we toch bij onze vertrouwde leveranciers blijven
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      #3
      De reden dat je overzees bent gaan shoppen is .....geld!
      Wanneer je op klus gaat en de spullen op locatie moet gaan testen dan is er iets mis met je geld, met de manier waarop je je geld investeert, met de manier waarop je plant, met de manier waarop je geld uitgeeft dus.

      Achteraf zeuren dat het allemaal tegenvalt is hopelijk een aardige eye opener voor je.

      Pas op dat je niet denk voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

      Onderwerp gemoved naar organisatie forum, simpelweg omdat geen bil te maken heeft met licht, maar met ondernemerschap.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      • tha_dj
        • Jan 2004
        • 375

        #4
        Juist, en zoals Andre zou zeggen:

        Alle waar is naar zijn Geld !

        Goedkope spullen houden het meestal niet lang uit en bieden weinig zekerheid, vandaar dat een gerenomeerd merk ( bedrijf ) ook iets meer vraagt voor producten die zich bewezen hebben.

        Maar evengoed raar dat een importeur weinig service bied ! En GEEN voorraad heeft.
        your light !

        Comment

        • SPS
          • Mar 2004
          • 1662

          #5
          Snap het niet helemaal,
          Heb je ze nu zelf geimporteerd vanaf fabriek of via de importeur aangeschaft?
          Als je ze zelf bij de fabrikant hebt gekocht, wat heeft de importeur er dan mee te maken?
          En als je ze via de importeur hebt gekocht, lijkt er mij geen sprake van eigen import, en is de importeur verantwoordelijk voor de garantie-invulling!

          Dus wat is het nu????
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

          Comment

          • ralph van dijk
            • Sep 2008
            • 52

            #6
            Inderdaad, dan moet toch dat bedrijf uit nederland dit regelen.
            Hij heeft hier geld aan verdiend en zal ook die service moeten regelen!

            Comment

            • Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

              #7
              Ik zal je een voorbeeld geven :

              Je koopt bij een duitse web-shop een pioneer CDJ1000MK# omdat deze 300 euro voordeliger is.

              Je krijgt binnen het jaar problemen met de speler.

              Je gaat naar een dealer in de buurt om hem na te laten kijken en die zegt heel vrolijk tegen je dat hij hem niet kan maken onder de garantie !

              Reden hiervoor is dat Pioneer Nederland geen garantie geeft op aangekochte apperatuur in het buitenland ( garantie loopt nl in Duitsland ipv in Nederland )

              Je kan hem laten maken tegen de prijs van TD eventuele onderdelen.

              Ander voorbeeld is dat als je zelf fabriek af koopt jezelf ook verantwoordelijk bent van de schade en/of reparatie's tijdens de garantie.

              Je moet zelf de kosten betalen van reparatie en voor het bv verzenden naar de fabriek om hem na te laten kijken. ( meestal doen ze dat niet want ze zijn een FABRIEK )

              Helaas gaan sommige importeurs of fabrikanten ervan uit dat diegene die bij hun koopt de techniek in huis heeft om zelf reparatie's te verrichten.

              Als ik jou een cd-speler verkoop en die gaat stuk verwacht IK dat jij hem retour brengt naar mij zodat jij een vervangende speler krijgt tijdens de reparatie.
              Kan mijn TD aanduiden dat er sprake is van fabrieksfout wordt ie onder garantie gemaakt zonder kosten maar zijn er aaanduidingen van schade door derden ( bv glas cola in de speler - doorgedrukte knoppen - scheuren in display bla bla ( veel voorkomende schade ) wordt het niet onder garantie gemaakt.

              klant heeft hierentegen wel een vervangend apperaat indien dat nodig is.
              dus kan tijdens reparatie van zijn cd-speler gewoon verder gaan met zijn werk.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

              Comment

              • speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

                #8
                Originally posted by Rolandino
                Helaas gaan sommige importeurs of fabrikanten ervan uit dat diegene die bij hun koopt de techniek in huis heeft om zelf reparatie's te verrichten.

                Ja moet je eens proberen de vereiste documentatie of schema's te krijgen.
                Sommigen zeggen dat ze het niet hebben, arme TDer die voor die importeur met repareren
                Tweede smoes.
                Wij mogen geen schema's afgeven, want het produkt loopt nog
                Derde
                Stuurt u de boel maar op, dan repareren wij hem wel, terwijl je zelf een goed uitgeruste TD hebt met technisch geschoolde mensen. Zelf besteden ze het dan ook weer uit.

                En waarom??
                Er moest eens iemand zijn die het na wil bouwen ofzo?

                Anderen maken er helemaal geen probleem van en hebben alles in de downloadsectie van hun website staan.
                Er zijn echt nog wel goede free lance reparateurs in Nederland.

                Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                Comment

                Working...