Beste mensen,
Even een kort berichtje want, "show must go on" uiteraard. Op de discussie over de vecta wil ik graag dieper ingaan. Zoals showband beschrijft zou het inderdaad een extra beweegreden kunnen zijn voor een potentiele klant. Daar ben ik het volkomen mee eens. Dat de vecta dan weinig met de kwaliteit te maken heeft van het organisatiebureau (en meer met verzekeringen voor de klant bezig is) weet de klant uiteraard nauwelijks. Wanneer dan ook een klant ervaring heeft met een bij de vecta aangesloten onderneming wat tegenviel, dan zou dat ook heel negatief kunnen werken in het vervolg voor andere gerelateerde ondernemingen, denk ik.
Maar dan komt de grote vraag... wat is kwaliteit?
Mijn redenering: Kwaliteit is voor elk afzonderlijk persoon verschillend en heeft meer betrekking op de waarden en normen die iemand heeft, plus de verwachtingen die een ieder zich vooraf voorstelt. Daarbij speelt de perceptie een hele grote rol. Als ik dat betrek tot het voorbeeld van de michellin-ster, als het eten in een ***** restaurant chique wordt opgedient dan is het natuurlijk erg lekker (??). En als we daarna een voedselvergiftiging hebben opgelopen... dan is dat natuurlijk niet te danken aan dat diner.
Wat is uw redenering van kwaliteit?
Met vriendelijke groet,
Repelsteeltje
Even een kort berichtje want, "show must go on" uiteraard. Op de discussie over de vecta wil ik graag dieper ingaan. Zoals showband beschrijft zou het inderdaad een extra beweegreden kunnen zijn voor een potentiele klant. Daar ben ik het volkomen mee eens. Dat de vecta dan weinig met de kwaliteit te maken heeft van het organisatiebureau (en meer met verzekeringen voor de klant bezig is) weet de klant uiteraard nauwelijks. Wanneer dan ook een klant ervaring heeft met een bij de vecta aangesloten onderneming wat tegenviel, dan zou dat ook heel negatief kunnen werken in het vervolg voor andere gerelateerde ondernemingen, denk ik.
Maar dan komt de grote vraag... wat is kwaliteit?
Mijn redenering: Kwaliteit is voor elk afzonderlijk persoon verschillend en heeft meer betrekking op de waarden en normen die iemand heeft, plus de verwachtingen die een ieder zich vooraf voorstelt. Daarbij speelt de perceptie een hele grote rol. Als ik dat betrek tot het voorbeeld van de michellin-ster, als het eten in een ***** restaurant chique wordt opgedient dan is het natuurlijk erg lekker (??). En als we daarna een voedselvergiftiging hebben opgelopen... dan is dat natuurlijk niet te danken aan dat diner.
Wat is uw redenering van kwaliteit?
Met vriendelijke groet,
Repelsteeltje
Comment