buma/stemra te slim af zijn??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Iets zegt me dat dit nieuwe forumlid nog niet zo heel erg oud is......

OF.... heeeeeel dom!

Wat betreft Makro: zolang die kennissen gewoon de BTW betalen (is het gewoon een winkel als elke andere, alleen moet je hier 'lid' zijn om te mogen kopen.

Als ik inkopen doe dan heb ik meestal 2 'lijstjes', en laat ik ook 2 facturen maken (1 zakelijk voor de aftrek, en 1 die ik gewoon als particulier betaal).

Zo klopt mijn boekhouding en ben ik gewoon legaal bezig.

MartinMack: Succes
    ps. je gaat niet WILLEN dat de belasting schattingen gaat maken voor wat betreft je inkomen of andere zaken, om een of andere reden komen zij altijd ERG nadelig voor jou uit
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

Originally posted by Whitefarmer
      ps. je gaat niet WILLEN dat de belasting schattingen gaat maken voor wat betreft je inkomen of andere zaken, om een of andere reden komen zij altijd ERG nadelig voor jou uit
      100% mee eens.
      Het is niet leuk om een flinke post van je inkomsten "weg te geven", maar als je gaat sjoemelen ben je in Nederland echt de pisang (niet meteen, maar binnen een jaar of 5 komt het uit en pakken ze je alsnog).
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• ferrydj
        • Mar 2012
        • 1

Ik lees dat de discussie al een tijdje terug heeft plaatsgevonden, maar de regelgeving is naar mijn weten niet echt veranderd. Volgens mij kan je slimmer zijn dan dat hierboven wordt gesuggereerd. Als je onder de Nederlandse wetgeving uit wilt komen, huur dan gewoon een streaming-server op buitenlandse bodem dan ben je van het hele gezeur af.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Nah, niet helemaal.
          Afhankelijk van de wetgeving van dat land, eventuele Europese wetgeving en de enorme macht die aan de Amerikaanse DMCA wetgeving wordt toegedicht zul je - als je op een of andere manier opvalt - direct aangeklaagd worden.
          Gezien de waanzinnige (en totaal doelloze) heksenjacht die momenteel gaande is op het internet, inclusief de lopende of op hande zijnde rechtzaken tegen MegaUpload, Google/Youtube en Facebook, zou dat wel eens redelijk snel kunnen zijn.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Dan heb je sowieso te maken met de wetgeving van het betreffende land waar de server staat. Daarnaast kan het dan zomaar zijn dat jij je doelgroep niet kan bereiken omdat organisaties o.a. blokkades afdwingen via de providers zolang jij niet voldoet aan de Nederlandse regels.

Begrijp dit topic en de laatste toevoeging niet goed. Het is gewoon heel dom om zaken (proberen) te ontduiken want vroeg of laat pakken ze je toch, one way or another.
            Last edited by vasco; 27-03-12, 12:37.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

In de Makro lopen tegenwoordig meer particulieren rond dan bedrijfsmensen.

Als je als bedrijf via MP verkoopt moet je ook belasting betalen ( ook al gaat het via de buurman die geen bedrijf is )

Alles wat uit jouw bedrijf gaat door verkoop moet belasting over betaald worden.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...