Dj expo - Heb jij behoefte aan een DJ Beurs?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Originally posted by ralph
    Wanneer de inhoud van jouw idee niet verder strekt dan je hierboven aangeeft en de uitvoering gelijk is aan de spelling en zinsopbouw van je bericht: Laat maar zitten, je voegt niets toe aan de markt!

Waar de markt imo op zit te wachten is een goed in elkaar stekend concept: volledige focus op de spullen die dj's belangrijk vinden:
    1. gear
    2. muziek
    3. Grote namen in dj land die als voorbeeld dienen
    4. entertainment

Een zaaltje inrichten met wat spul, en een dj contest houden:
    leuk idee voor begin jaren tachtig...
    Dan onderschat jij mensen !

GEAR is voldoende aanwezig en wat ik te kort komt wordt door leveranciers aangevuld !

Muziek is er genoeg keus in !

Grote namen uit DJ wereld heb ik in de vriendenkring die graag voor zoiets openstaan !

Entertainment is mijn 2e naam dat doe ik mijn hele leven al !
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Misschien als je eens concreet gaat doen en een aantal van die 'grote namen' en leveranciers noemt?
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Ik zal niet kinderachtig doen, mijn bericht was immers uitermate negatief van aard.

Voor iemand met twaalf personeelsleden en met een grote staat van dienst sla je flink om je heen, ik had het leuker gevonden wanneer je mij het tegendeel van mijn opvattingen over jou had bewezen, maargoed, dat is niet meer dan nieuwsgierigheid!

Ik onderschat niemand, maar ik hoop op een forum wel met mensen te discussiëren die de moeite nemen om zich volwassen te gedragen, wanneer dat teveel gevraagd is dan ben ik er wel klaar mee.

Succes met je succesvolle bedrijven en ik hoop dat de support van goede bedrijven je nog veel moois zal brengen.

Je entertainmentwaarde heb je wat mij betreft al ruimschoots bewezen door het delen van je visie op de economie.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

Originally posted by Stoney3K
          Maar dan hou je het dus bij de 'hobbyzolder'-DJ die genoegen neemt met een HQ HomeMix-setje om af en toe een plaatje aan ekaar te schuiven. Er zijn er daar maar *heel* weinig van die doorstoten naar beroeps, in een discotheek of een eigen drive-in show.
          dat klopt. maar dat is wel de grrotste groep. de groep die het meeste op info zit te wachten. ervoor openstaat. en binnenkort spullen wil kopen terwijl hun keuze niet vaststaat.
          Dat zijn elementen die een beurs voor alle betrokkenen interessant maken.

overigens met een zo een aspirant naar de dj-da bij een grote muziekzaak in rotterdam geweest.... daar werden ter plaatse grote hoeveelheden startsets verkocht. toen moest ik even aan dit topic denken.

Ik zou er zelf juist interesse in hebben om boekingsbureau's, organisatoren van evenementen, bruiloften, bedrijfsfeesten enz. op zo'n beurs te zien, die dat soort beginnende hobbyisten aan een serieuze klus kunnen helpen. Ik weet zelf hoe moeilijk het is om klussen te krijgen als je er nog weinig gedaan hebt (héééél veel zeuren!) en de nieuwelingen worden door veel boekingsbureau's met rust gelaten omdat ze te weinig ervaring hebben.
          sorry, maar er is zoveel aanbod. dat je van de klanten (de boekers enz) geen actie hoeft te verwachten. jouw doelgroep waar je wat van wil hoeft helemaal niets te doen. en zal dat dus ook niet doen.

overigens barst het van de "toon je talent" initiatieven, die om dezelfde reden nooit gaan werken.
          Ik ben dan juist bang dat we nog meer budget-rommel krijgen, en daarmee een hele schare 13-jarige nieuwe users die zich 'profi' noemt en heilig zweert bij zijn HQ Power-mixertje. Nu wil ik ons niet elitair afschilderen, maar je moet wel onderscheid maken tussen het consumenten-segment en het beroeps-segment. PLASA is een vakbeurs voor professionals, waar mensen uit de wereld komen voor de nieuwe ontwikkelingen. De 'Huishoudbeurs' is juist iets waar de gewone Klara kan komen die in lekentaal alle verkooppraat uitgelegd krijgt.
          yep.
          maar meer belangstelling aan de onderkant van de markt kweekt ook kritische klanten.
          en daar heeft de industrie wel degelijk profijt van.
          lekker belangrijk!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

welk een toeval.
            dj beurs deel in februari. op een lege beurs.
            MUSICASIONS - HOME
            niet dat dit er al veelbelovend uit ziet.
            lekker belangrijk!

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Er is geen betere handel dan de " budgethandel " die er nu is.

En JA de jongste starters die met HQ rommel werken zijn de beste klanten.

Nu zal ik geen HQ rommel willen leveren ( mss wel aardige spullen zoals bij de meeste maar de service is kl*te daar heb je geen belang bij.

Merken zoals JB Systems en DAP Showtec hebben zich in de laatste jaren heel goed bewezen en degelijke produlten op de markt gebracht wat werkt en betaalbaar is voor deze groep !

Natuurlijk zijn er betere merken maar dan zit je in een heel ander segment.

Iemand die thuis een homedisco heeft of een kleine drive in heeft of tussen de 10 en 15 jaar is heeft het geld er niet voor om gelijk met Denon of Pioneer te beginnen ! Dat is een feit !

deze sector wordt vaak aan de kant geschoven of niet serieus genomen ( zeker op dit forum hier want merendeel zit in dit segment )

Gelukkig zijn er dan merken zoals JB Systems en DAP / Showtec wat meer oplevert dan menig MERK in deze wereld.

Mijn keus voor deze merken ( JB Systems staat boven aan ) is omdat bij JB de aftersales en feedback enorm goed is Jammer is dat DAP / Showtec dat niet heeft maar daarentegen WEL meer keus heeft en wat verder doordenkt ( flightcases voor hun spullen enz enz ) Gelukkig gaat JB daar sind de laatste tijd ook beter mee om !

Maar goed we zullen zien wat ik ermee ga doen ! Heb zoals ik al heb gezegd weinig tijd ervoor ( of te kort ) om het allemaal goed op een rij te zetten.,

Plannen zijn er al bijna 2 jaar maar er komt gewoon niets van.

3 kwart jaar heb ik er gewoon geen tijd voor en die kwart die over is heb ik weer andere bezigheden

Ja we hebben nu eenmaal een groot kermisbedrijf die het hele jaar door openstaat en nog een verhuurbedrijf die het hele jaar door draait.

Dus je begrijpt wel dat ik met dat beetje vrijetijd eigenlijk liever ff op de bank zit ! plannen genoeg maat jammer genoeg te weinig tijd !

Wie weet komt er een keer wel zo een dag komend jaar ! zit er niet om te springen hoor om het te doen maar lijkt me wel leuk om zoiets te gaan doen !

Lijkt mij ook leuk om een soort DJ markt te doen met gebruikte spullen dus als er mensen zijn die van hun spullen af willen via deze weg dan hoor ik dat graag !

Een zaal is zo gehuurd en besproken ! tegen lage kosten kun je toch een tafel huren om je spullen uit te stallen.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Kort samengevat: "Ik zou wel willen maar ik kan niet"

Wat een oeverloos gelul over merken en suggestieve voor- en nadelen zeg!

In paar maanden tijd nog geen 100 reacties, zegt wel genoeg over de noodzaak van zo'n happenning!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by moderator
                  Kort samengevat: "Ik zou wel willen maar ik kan niet"

Wat een oeverloos gelul over merken en suggestieve voor- en nadelen zeg!
                  Ik hoor meer van de persoon boven jou 'ik heb een hoop hete lucht, een verhuurbedrijf wat erg succesvol is en een enorm netwerk, maar ja, de vrouw en kinders hè...'

Vergeet ook even niet dat die 'starters' die je een HQ setje aansmeert de volgende dag voor 100 euro (of erger nog, gratis!) een bruiloft staan te doen die jouw markt weer verziekt.

Lijkt mij ook leuk om een soort DJ markt te doen met gebruikte spullen dus als er mensen zijn die van hun spullen af willen via deze weg dan hoor ik dat graag
                  Ik mompel iets over een PA-markt. Been there, done that, got the Marktplaats-logo.

Iemand die thuis een homedisco heeft of een kleine drive in heeft of tussen de 10 en 15 jaar is heeft het geld er niet voor om gelijk met Denon of Pioneer te beginnen ! Dat is een feit!
                  Iemand die tussen de 10 en 15 is hoort nog geen klussen aan te nemen. Dat is pure kinderarbeid, niet alleen hoor je gewoon op school te zitten, maar die lui zijn vaak ook nog eens én enthousiast én clueless over alles wat niet in de handleiding staat. En dat is een recept voor problemen. Komt er onverhoopt een ARBO-inspectie langs en die zien die kids draaien, dan is het stekker eruit, en pappie mag even een en ander uitleggen. Kom maar terug als je op zijn minst 18 bent en weer hoe een stekker in elkaar steekt.

Ik zou er zelf juist interesse in hebben om boekingsbureau's, organisatoren van evenementen, bruiloften, bedrijfsfeesten enz. op zo'n beurs te zien, die dat soort beginnende hobbyisten aan een serieuze klus kunnen helpen. Ik weet zelf hoe moeilijk het is om klussen te krijgen als je er nog weinig gedaan hebt (héééél veel zeuren!) en de nieuwelingen worden door veel boekingsbureau's met rust gelaten omdat ze te weinig ervaring hebben.
                  sorry, maar er is zoveel aanbod. dat je van de klanten (de boekers enz) geen actie hoeft te verwachten. jouw doelgroep waar je wat van wil hoeft helemaal niets te doen. en zal dat dus ook niet doen.
                  Je gaat er even vanuit dat ik voor een boekings-agent werk. Ik dacht meer aan een 'Hollywood'-constructie: Daar is het heel normaal dat zowel de artiest (de drive-in show, band, karaoke-zanger, whatever) als de opdrachtgever klant van het bureau zijn. Ja, je betaalt er als artiest misschien wat voor, maar het boekingsbureau heeft dan een enorme pool aan artiesten die hij overal in kan zetten, en bemiddelt gewoon tussen opdrachtgever en artiest. Uiteindelijk neem je de klus gewoon van je opdrachtgever aan, en je betaalt je 'agency' een vast tarief per kwartaal/jaar.

Wat betreft de DJ-expo: Ik denk dat het probleem meer is waar je naartoe wil met je 'evenement'. Een vakbeurs met materieel hebben we al meer dan zat in Europa, dus er nog een bij zal in Nederland weinig meerwaarde geven. Een symposium-achtige constructie is het bekijken waard, maar dan moet je wel genoeg DJ-gerelateerde presentaties hebben. (Tip: Doe een talk voor die pubers over 'veilig riggen' of 'hoe draai ik wit/start ik mijn eigen onderneming?')

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

stoney, de enige zoekende klant die dat soort beurzen bezoekt gaat op zoek bij de bruiloftbeurzen. En kan daar alleen stands van ambitious, swinging en dergelijke afzetbazen vinden.

daar kun je gaan staan. maar de prijs van een stand is hoog en jouw concurentie die op die beurs staat... doet 20 bruiloften tegelijk met een all in feestavond-prijs van minder dan 450 eur! moordend dus.

Als dj met gebrek aan klussen is het zaak eigen klanten op te bouwen, in een muziekcafe te gaan draaien of bij een draaiende afzetbaas te gaan werken die adverteert voor dj's. Zo liggen de zaken. Klanten zoeken niet op beurzen. Die doen het raam open en de aanbiedingen rollen in de bus!

je kan natuurlijk ook als je verstand van techniek hebt, je doet toch een technische studie, via de technische kant de muziek in rollen. Dan ineens liggen de lopers uit...
                    Last edited by showband; 28-12-09, 09:33.
                    lekker belangrijk!

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

De uitspraak van de Moderator vindt ik erg kinderachtig !

Echt weer zo een antwoord van iemand die in mijn ogen werkt van 9 tot 5 en lekker zonder zorgen de deur van zijn werkgever dichttrekt en aan tafel zit bij zijn vrouw en kinderen.

Als ik wat meer tijd zou hebben was er allang zo een markt georganiseerd maar de vrije tijd die ik nu nog heb wil ik graag met vrouw en kinders samen zijn.

Toch ben ik van mening dat zo'n markt niet verkeerd is.

PA markt is zeker leuk maar op zich vrij weinig gedaan hier in Nederland maar een elke maand is ook weer wat overdreven !

Plus een kombie van een soort Dj school met ervaren Dj's is ook een extra voor deze jongens die toch iets willen leren !

Het beste leer je natuurlijk in de praktijk.

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by showband
                        Als dj met gebrek aan klussen is het zaak eigen klanten op te bouwen, in een muziekcafe te gaan draaien of bij een draaiende afzetbaas te gaan werken die adverteert voor dj's. Zo liggen de zaken. Klanten zoeken niet op beurzen. Die doen het raam open en de aanbiedingen rollen in de bus!
                        Naar een DJ-beurs toe gaan (of er gaan staan) om klanten te zoeken werkt niet. Je gaat immers ook niet naar de PLASA om collega-verhuurders om meuk te vragen, toch?

De DJ's en afzetbazen met elkaar in contact brengen kan misschien succes hebben, maar die laatsten zijn redelijk kieskeurig over hun pool met DJ's. De bruidspaartjes zijn immers HUN klanten, en als er een DJ slecht werk aflevert, worden zij erop aangerekend. Ik heb wel eens door een paar websites van dat soort organisaties doorgebladerd, en je wordt er niet blij van: Zonder aantoonbare ervaring van minstens 5 jaar aan bruiloften kom je er niet in, en onder je eigen vlag je showtje draaien? Vergeet het maar. Als beginner wordt het dus een beetje lastig om daar aan te kloppen en je aan te bieden als (mogelijke) DJ.

Een onafhankelijk boekingsbureau hindert het niet als een DJ geen boekingen krijgt: Ze betalen toch wel, of ze zijn geen klant meer als ze langere tijd geen opdrachten krijgen. Je betaalt als DJ of drive-in show toch ook voor je reclamemateriaal, dus ik zie het probleem niet om ergens wat geld aan uit te geven als je er op termijn genoeg klussen voor terug krijgt.

Maar goed, dit dwaalt dan wel een beetje af van het onderwerp 'DJ-beurs' an sich. Ik denk dat er voor zo'n beurs/congres wel markt is, maar niet als het alleen maar een hal met exposanten van AV-gear wordt. Daar hebben we er immers al genoeg van.

Zoals ik al stelde, een 'congres'-achtig evenement waar je al die 14-jarige lui met open armen verwelkomt en van begin af aan vertelt hoe het moet, hoe je je shows veilig houdt, welke prijs je voor wat kan vragen, hoe je je onderneming draaiend houdt, enzovoort, zul je waarschijnlijk veel meer mee opschieten. Je slaat dan ook nog eens twee vliegen in één klap.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by Rolandino
                          De uitspraak van de Moderator vindt ik erg kinderachtig !

....
                          Toch ben ik van mening dat zo'n markt niet verkeerd is.

PA markt is zeker leuk maar op zich vrij weinig gedaan hier in Nederland maar een elke maand is ook weer wat overdreven !

Plus een kombie van een soort Dj school met ervaren Dj's is ook een extra voor deze jongens die toch iets willen leren !

......
                          daar kun je toch wel één van je 12 man een paar uurtjes aanzetten?

halletje huren, paar websitjes bezoeken, er zelf eentje in mekaar flanzen, en hoppa, 5 euro entree per bezoeker, en 500 per stand....

Kun jij volgend jaar 2 weken extra bij moeders aan de tiet..

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1067

ik heb dan niet dit hele topic goed gelezen maar mischien een de organisatie van bij de pa markt in houten om na jaren succes ook wat standjes dr bij te hebben met tips en trucks, of desnoods een paar bedrijven waar je cursusen bij kan volgen of workshops...er zijn genoeg amateurs die daar komen en er steeds profesioneler mee bezig zijn! Die juist daar is denken goh zń riggingcursus of zń pa workshop is helemaal niet verkeerd!

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Ging het allemaal zo makkelijk dan waren er veel meer van dit soort evenementen.

die 12 man zijn juist blij om een paar maanden thuis te zijn na 8 maanden van de vrouw en kids te zijn.

Maar goed wie weet komt er in de toekomst wel een kleine tweede hands markt in de omgeving van Breda.

Krijg toevallig deze

Iemand bekend met deze markt ?
                              Last edited by Rolandino; 02-01-10, 23:28.

Comment

• Funmaker
                                • Jun 2006
                                • 922

Nee, dat is hier iets verderop en nog nooit van gehoord eigenlijk...
                                Hold on a second, relax and listen...

Comment

Working...