gadget alert track-jack (geen aandelen)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

gadget alert track-jack (geen aandelen)

toch even de volgende persoonlijke endorsement. Ik heb zo een ding gekocht en vind het ongeveer het ei van columbus.

TrackJack: Homepage

een kleine unit met een GPS-prepaidGSM combi. Hangt aan internet.

Je stelt het in op de plaats van je opslag en hangt het in je aanhanger of in een flightcase. Desnoods in je gitaarkoffer.

Als een onverlaat ermee vandoor gaat krijg je een sms met een waarschuwing en je kunt de politie bellen en een code geven.

Want op internet, of via sms peilverzoekjes, is de positie van het apparaat gewoon op een (web)kaart te volgen.

Nu het mooie stuk....Kost 170 euro inclusief 77 smsjes. En kost niets als je hem uit hebt staan of als je geen spullen gebruikt aan abbonement. Dus ook voor weekendsetups handig.

Kort geleden gekocht. En verdomt. het werkt goed.

Na de tom-tom zelden meer zo een "deze moet ik hebben" impuls gehad!
    iets voor in het licht-geluid assortiment?
    lekker belangrijk!
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

en als je ong. 150 flightcases hebt?
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Kun je nog steeds tijdens het wegrijden van je vrachtwagen de politie bellen en de auto volgen.

Als je spullen 300 meter van hun plaats gaan krijg je een SMS. Jij zit niet in de auto. Wat doe je dan?
      Je belt de politie. En die krijgen een melding dat op dat moment jouw spullen worden gejat. En je kan volgen waar de dieven zijn.
      Een hele simpele heterdaad bied je op een dienblaadje aan.
      Lijkt me een betere kans op een opgeloste diefstal dan normaal. Voor relatief peanuts aan geld.

OK alles beveiligen lijkt me niet mogelijk. Maar kijk voor de gein eens op de thread "gejat gestolen enz" op deze site. Hoeveel van deze "vrachtwagen vermist" meldingen hadden wat aan dit systeem gehad?

Ideaal is het niet. Een rambo met riotgun lijkt me beter. Maar ik wil niet cynisch zijn. Voor de prijs van een microfoon heb je een (extra) alarmsysteem op je setup. En als je hele dure spullen hebt vind ik het niet raar om desnoods 40 van dit soort doosje te kopen. Bij midastafels en effectenrekken is dat peanuts. Aggregaatboeren doen dit al langer op elke serieuze unit.
      lekker belangrijk!

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

@showband:
        en jij leeft in de veronderstelling dat als je de politie belt met hapklare gegevens van een heterdaad die ze zo kunnen onderscheppen dat ze dat dan ook werkelijk doen?

Ik heb het zelf meegemaakt dat er hier achter in een garagebox ingebroken werd, ik belde de politie maar die hadden geen mogelijkheden om te komen.
        5 minuten later weer gebeld en toen gezegd dat ik hem persoonlijk een kopje kleiner ging maken, toen stonden ze er binnen 15 minuten.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Bij een 'op heterdaad' altijd de brandweer bellen, zijn vaak vrijwilligers en rete fanatiek.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• geenstijl21
            • Jan 2008
            • 462

Er zijn verschillende apparaten op de markt die dit signaal verstoren, het enige nadeel is dat je dan ook niet meer kan bellen.... Dus een garantie is het zeker niet.

Ik ben er zelf ook een tijdje mee bezig geweest en wanneer de spullen eenmaal in het buitenland zijn wordt het erg lastig
            "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

systeem kan goed gaan werken,
              maar de provider heeft toegang tot de gegevens op de kaart in kwestie
              en de politie heft dat niet direct,
              die moet eerst toestemming en dan toegang krijgen en dat gaat meestal wel even duren buiten kantoor uren.
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

je krijgt twee inlogcodes

een als administrator van het ding.

en een tweede waarmee je alleen gegevens kunt bekijken.
                die kan dus bij je melding 1-op-1 naar de politie
                lekker belangrijk!

Comment

Working...