Regeltjes 2010

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e-sonic
    • Aug 2004
    • 329

Regeltjes 2010

voor die zaken die veranderen in 2010, voor ieder rechtspersoon is een KvK inschrijving verplicht.

is natuurlijk geen garantie dat het niet mis gaat met je zakenpartner, maar ja,

Goeie gigs in 2010, jurjen
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Ehhh, wat bedoel je?? Moet je je KvK inschrijving naar j en h opsturen om op het forum actief te mogen zijn? Heb je post een paar keer gelezen en snap echt niet wat je ermee wilt zeggen.

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• e-sonic
      • Aug 2004
      • 329

KvK inschrijving

De regeltjes hebben betrekking op wat er veranderd in 2010 voor ons als burgers.

Bij j en h mag je altijd posten zelfs zonder een KvK nummer.....
      Het zou een erg rustige boel worden.....

Als bedrijf was een KvK nummer altijd altijd al verplicht, maar bepaalde beroepen waren vrijgesteld, zoals kunstenaars.

Geluidboeren hadden al een KvK verplichting...

Als eenmanszaak heb je geen verplichting meer tot een jaarrekening, scheelt weer in de boekhoudkosten....

groet jurjen.
      Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by e-sonic
        Als eenmanszaak heb je geen verplichting meer tot een jaarrekening, scheelt weer in de boekhoudkosten....

groet jurjen.
        Je zult toch IB aangifte moeten doen, daar heb je al zoveel gegevens voor nodig dat die jaarrekening nauwelijks meer kost.
        En, als je externe financiers hebt willen ze ook altijd een jaarrekening zien.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Dus de eenmanszaken hoeven geen belasting te betalen aan het einde van het jaar ?

Beetje vreemde stelling vindt ik.

Iemand die ingeschreven staat IS de belastingbetaler.

Mss begrijp ik je verkeerd leg eena nader uit

Als je inkomen boven een gemiddeld komt moet je echt wel belasting betalen hoor of je nu eenmanszaak of vof of bv bent.

Belastingdienst is echt geen instelling die geld toegeeft.

EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• geenstijl21
            • Jan 2008
            • 462

Originally posted by Rolandino

Dus de eenmanszaken hoeven geen belasting te betalen aan het einde van het jaar ?

Als je inkomen boven een gemiddeld komt moet je echt wel belasting betalen hoor of je nu eenmanszaak of vof of bv bent.

Jij hebt blijkbaar geen eigen bedrijf (wat je wel laat blijken in je vorige berichten hier op dit forum, hoog van de toren noem ik dat!): Een jaarrekening is een overzicht, een soort balans van de resultatenrekening, winst of verliesrekening + toelichting en het kasstroomoverzicht.

Een jaarrekening is wel handig: in verband met kredietverstrekkers... Je kunt zonder een jaarrekening, als eenmanszaak, gewoon belastingaangifte doen....

En om je uit een droom te helpen: IEDEREEN MOET BELASTING BETALEN, ongeacht de hoogte van je inkomen!
            Last edited by geenstijl21; 11-01-10, 11:22.
            "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Rolandino

Rolandino, het zou je sieren als je in plaats van alleen maar onsamenhangende l*lverhalen te schrijven gewoon eens leest wat andere schrijven.
              Daar zou je wel eens wijzer van kunnen worden en minder afgezeken.
              Als je mijn tekst had gelezen had je zelf de conclusie al kunnen trekken dat een IB aangifte iets anders is dan een jaarrekening. Voor beiden heb je echter praktisch dezelfde informatie nodig.

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Er gaat inderdaad het een en ander veranderen m.b.t. tot de ondernemingsvormen. Met de personenvennootschappen (de maatschap, vof en cv) zijn ze al heel erg lang bezig.
                Het wetsvoorstel is er al jaren, maar de invoering/inwerkingtreding wordt steeds uitgesteld.

Voor de mensen die de beschikking hebben over een wettenbundel: cursief achter boek 7 van het Burgerlijk Wetboek (BW). Aan het feit dat het er cursief staat kun je herkennen dat het om een wetsvoorstel gaat (en nog geen wet).
                Geen wettenbundel? (is wel handig) Check dit: http://www.eerstekamer.nl/behandelin...wet_11/f=y.pdf En trouwens, ook voor de BV is er nieuwe wetgeving op komst.

Tja, het recht is voortdurend in beweging! (en of we er allemaal blij van worden...)

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by geenstijl21
                  IEDEREEN MOET BELASTING BETALEN, ongeacht de hoogte van je inkomen!
                  Nou... dankzij de kleine ondernemersregeling hoef ik niks te betalen...
                  Iedereen moet aangifte doen, maar betalen is niet zeker
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• geenstijl21
                    • Jan 2008
                    • 462

Originally posted by renevanh
                    Nou... dankzij de kleine ondernemersregeling hoef ik niks te betalen...
                    Iedereen moet aangifte doen, maar betalen is niet zeker
                    Ja dat klopt, is het totaal bedraag aan btw onder de 2000 euro dan val je daar volgensmij onder. Ik zit er niet al te diep in maar je betaald dan toch nog altijd inkomstenbelasting?
                    Last edited by geenstijl21; 11-01-10, 12:55.
                    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by geenstijl21
                      Ja dat klopt, is het totaal bedraag aan btw onder de 2000 euro dan val je daar volgensmij onder. Ik zit er niet al te diep in maar je betaald dan toch nog altijd inkomstenbelasting?
                      Onder een grens, ik weet niet precies hoe hoog die ligt, ben je niet BTW plichtig maar mag je dus ook geen BTW aftrekken.
                      IB plichtig ben je al snel, als je 'hobbyist' bent dan zijn het neveninkomsten en dien je die bij je normale inkomen op te tellen voor je aangifte doet.
                      Wel zijn er dan weer allerlei regelingen zoals kleine zelfstandigen aftrek die er, bij handig gebruik, voor kunnen zorgen dat er over die neven inkomsten niet of nauwelijks belasting betaald hoeft te worden.

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by 4AC
                        En trouwens, ook voor de BV is er nieuwe wetgeving op komst.

Tja, het recht is voortdurend in beweging! (en of we er allemaal blij van worden...)

Mvg,

Teun
                        Was het niet zo dat het eerste instort-bedrag voor een BV verlaagd ging worden? Het was altijd zo dat je geen BV kon starten als je niet 20.000 euro aan startkapitaal in de BV stort, wat natuurlijk niet iedereen zomaar achter de hand heeft.
                        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• @lex
                          • Jul 2006
                          • 1087

Originally posted by e-sonic
                          Bij j en h mag je altijd posten zelfs zonder een KvK nummer.....
                          Het zou een erg rustige boel worden.....
                          Ja, dat zou heerlijk zijn! Zou er schelen in al dat slegt gescheven dj geneuzel met .slechte interpunctie.

@lex
                          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• darco
                            • Sep 2009
                            • 135

En geen idiote Belgen, want wij hebben geen KvK nummer

Comment

• BvE
                              • Oct 2004
                              • 385

Zeg mensen,

sinds 1 januari ben ik ook zelfstandig en ik had de volgende vraag:

ik vroeg mij af of het totaalbedrag aan kosten dat je maakt (zoals bijvoorbeeld cd's die ik koop, printers, reparaties van apparatuur, etc.) van de omzet afgetrokken moet worden om mijn hoogte van inkomen te bepalen voor de inkomstenbelasting. Het verhaal van de BTW is mij duidelijk genoeg overigens.

Bedankt alvast!

Comment

Working...