economische situatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Originally posted by Niko Hylkema
    En de zelfstandige ondernemer krijgt geen kapitaal injectie en daarmee mag de gewone man wederom het gelag betalen?
    De gewone ondernemer dus ook.
    Want zolang je geen bankier/speculant bent,
    ben je in de ogen van de politici niet interessant genoeg.
    Prutsers houden nu eenmaal het meest van andere prutsers.
    Verzinnen van regels voor de 'burgerij' is de hobby van de regentenclubs.
    Maar het afschaffen ervan voor de bank+verzeker-maffia's was haast een roeping.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Ik ben ook bang dat er nog een klap komt dit jaar. ik schat zo rond juli dit jaar.

Als het door blijft gaan komt de gulden terug en dat lijkt mij een goed idee. Alleen moeten ze wel alles terugdraaien dus wat n u 2 euro kost weer 2 gulden maken en je inkomen wordt dan weer verdubbeld.

De fout die ze gemaakt hebben is de EURO die overgang was te groot.

Ik bedoel je verdiende in de gulden tijd 2000 gulden netto dat werd meet de euro 850,00 euro

Had je toen voor 600 gulden lasten werd met de Euro 700 euro dus de verhouding klopt niet.

Lasten worden hoger dan je inkomen. dus wordt het moeilijk om rond te komen.

Daarbij maakt de staat teveel geld op aan andere landen terwijl we het zelf nodig hebben. Waarom al die miljarden weggeven die je vaak niet terug krijgt.

nu heeft de staat tekort en moeten wij nog eens extra betalen om dat tekort bij te vullen alleen vergeten ze de vraag WAARVAN nee wij moeten het gewoon betalen

Maar goed we doen er niets tegen het gebeurt gewoon en we kunnen weinig eraan doen.

we lopen allemaal te zeuren maar we doen er niets aan elk jaar staan we op koninginnedag met de vlaggetjes in de hand leve de koningin te roepen en we stemmen elk jaar weer op de PVDA en CDA

Op zich moet ik zeggen dat ik weinig gemis van inkomen heb in de verhuur klanten huren op een andere manier niet meer in een keeer groot maar meer kleinere klussen die meer opleveren qua transport enz.

of ik reed 3x per week naar de klant of nu 7x per week.

klanten kopen ook meer ipv huren is op langer termijn duurder dat huren.

Dat is aan een kant investeren van de klant ( niet goed voor de verhuur wel voor de verkoop )
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Als het door blijft gaan komt de gulden terug en dat lijkt mij een goed idee. Alleen moeten ze wel alles terugdraaien dus wat n u 2 euro kost weer 2 gulden maken en je inkomen wordt dan weer verdubbeld.
        Dit is een economische onmogelijkheid: de levensduurte is sinds de invoering van de Euro gestegen, net als zonder de invoering van de Euro. Of koop jij nog een groot brood aan 20 Frank, 1 Gulden?

Had je toen voor 600 gulden lasten werd met de Euro 700 euro dus de verhouding klopt niet.
        Wat heb jij gezopen vanavond? De lasten zijn plots niet meer dan verdubbeld met de invoering van de Euro hoor!

Daarbij maakt de staat teveel geld op aan andere landen terwijl we het zelf nodig hebben. Waarom al die miljarden weggeven die je vaak niet terug krijgt.
        Politiek incorrecte uitspraak, helaas waar. Troost je... je kunt ook nog altijd een staatsstructuur als België hebben waar je 100 ministeries (dus minister met complete aanhang, gebouwen, bureaus, personeel, wagenpark, ...) moet onderhouden en waar ze destijds gebouwen hebben verkocht om ze nu terug te huren (WAAANZIN!!!)

we lopen allemaal te zeuren maar we doen er niets aan elk jaar staan we op koninginnedag met de vlaggetjes in de hand leve de koningin te roepen en we stemmen elk jaar weer op de PVDA en CDA
        Yep...
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Rolandino
          Ik ben ook bang dat er nog een klap komt dit jaar. ik schat zo rond juli dit jaar.

De fout die ze gemaakt hebben is de EURO die overgang was te groot.

Ik bedoel je verdiende in de gulden tijd 2000 gulden netto dat werd meet de euro 850,00 euro

Lasten worden hoger dan je inkomen. dus wordt het moeilijk om rond te komen.

nu heeft de staat tekort en moeten wij nog eens extra betalen om dat tekort bij te vullen alleen vergeten ze de vraag WAARVAN nee wij moeten het gewoon betalen

Maar goed we doen er niets tegen het gebeurt gewoon en we kunnen weinig eraan doen.

Op zich moet ik zeggen dat ik weinig gemis van inkomen heb in de verhuur klanten huren op een andere manier niet meer in een keeer groot maar meer kleinere klussen die meer opleveren qua transport enz.

of ik reed 3x per week naar de klant of nu 7x per week.

klanten kopen ook meer ipv huren is op langer termijn duurder dat huren.

Dat is aan een kant investeren van de klant ( niet goed voor de verhuur wel voor de verkoop )
          Geloof dat dit weer een klok/klepel verhaal is maar wel heel erg knap dat jij kunt voorspellen wanneer 'de klap' ongeveer komen gaat.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Dat ik "weet" wanneer de klap zou kunnen komen is heel logisch :

Vorig jaar na de grote vakantie ( bouwvak ) is er ook een klap geweest doordat iedereen van vakantie terugkwam en merkten dat het geld echt op was.

Nu krijg je dat weer zeker omdat nu minder te besteden is.

De consument ( werkende mens ) heeft steeds minder te verteren. ongeveer 80% van het verdiende loon gaat op aan vaste lasten die iedere x hoger worden.

op dit moment geven de consumenten te weinig geld uit in de markt dit om de extra kosten te dekken waarin men verkeert.

Consument heeft nog wel geld maar houdt het in de knip en geven het geld bewuster uit ( kijk naar jezelf ) maar juist door dat bewuster uitgeven van geld gaat de econi mie omlaag.

Als ik naar deze branche kijk of bij mij zelf zijn er klanten die dingen kopen ipv huren ( verhuur liever 10x een dj set dan dat ik de klant er een verkoop )

40% van de werkende jonge gezinnen hebben hun huis te koop omdat ze het niet meer kunnen opbrengen banken geven geen hypotheken meer uit dus de huizenmarkt zakt ook in elkaar. Ze gooien de huizenmarkt omlaag in de hoop dat de banken makkelijker een lening verstrekken. Helaas werken de banken niet mee ze blijven het geld in bonussen en onnodige kosten drukken om hun eigen beter te maken.

Zo ook bij verzekeringen bla bla noem maar op.

Altijd wel weer een regeltje om jouw schade niet uit te keren. terwijl wel jouw premie omhoog gaat.

ziekefonds wordt steeds duurder maar je moet steeds meer bijbetalen als je naar de dokter gaat of ziek bent en medicijnen nodig hebt.

steeds meer ziektes worden chronisch bepaald zodat ze niet onder de dekking vallen.

Heb je medicijnen dan heb je goedkope troep wat niet goed is of niet helpt de echte medicijnen mogen niet geleverd worden.

Paracetamol bij de huisarts of apotheek kosten een vermogen terwijl bij de drogisterij dezelfde liggen voor een heel stuk voordeliger.

Huisartsen schrijven bij medicatie 80% paracetamol op die niet eens wordt vergoed !

Als je een ziekte krijgt of hebt wordt er gewoon gezegd dat je er mee moet leren leven lange wachtrijen in ziekenhuizen terwijl je bij de buurlanden binnen 1 maand wordt geholpen maar de verzekering niet betaald omdat het niet in hun pakket zit.

Allemaal omdat er in ons landje een grote teringzooi is met een veelste dure bureaucratie die te lang duurt teveel onnodig geld kost maar wij gewoon moeten mee betalen.

Het enigste wat ze kunnen in Nederland is iedereen buiten dit land bergen geld te geven en de alachtone medemens "alles" geven ( bedoel ik niet discriminerend ) terwijl er nederlandse gezinnen ( meer als je denkt ) financiele problemen hebben door de verhogingen van de lasten. Deze mensen moeten maar naar hun familie gaan om rond te kunnen komen.

Ons belastinggeld wordt verkeerd gebruikt.

Het belastinggeld wat wij betalen is voor het economisch belang van ons eigen land en volk. Helaas gaat het grootste deel naar buitenland en naar doelen waar het geld verduisterd wordt.

al 100 jaar wordt er eten verstuurd naar afrika en geld gepompt voor waterputten na 100 jaar is er nog niets verandert. er is nog steeds honger en geen water.

Belastinggeld wordt te vaak in een bodemloze put gegooid.

Wij moeten ook werken voor ons geld en alle kosten van ons salaris betalen. Er is voor ons geen potje beschikbaar bij onze werkgever die alle lasten elke maand voor ons betaald buiten het salaris wat wordt gestort.

De regering geeft te makkelijk geld weg aan doelen en andere dingen want het is niet hun eigen geld en komen ze tekort laten ze gewone werkende toch wat meer belasting betalen en hun inkomen niet verhogen

ik ben van mening dat als ons landje niet in de EU was gestapt het veel beter geweest zou zijn.

Het hele EU gebeuren is een grote flop het enige wat de EU doet is geld pompen in de armere landen zodat daar de macht gekregen kan worden.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

kan dit niet naar de lounge?

als ik de ingezonden brieven van de telegraaf wil lezen, doe ik het wel bij de bron.

we zitten nog maar een post van opmerkingen af "dat het allemaal door die [insert nationaliteit]-ers komt".
              lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Euhh, sorry hoor Rolandino maar jouw kijk op de economie is 3e klas lagere school niveau .....
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Q-av
                  • Nov 2008
                  • 86

Originally posted by MusicXtra
                  Euhh, sorry hoor Rolandino maar jouw kijk op de economie is 3e klas lagere school niveau .....
                  Het enge is dat het merendeel van de bevolking zo denkt.

Wat veel mensen vergeten is dat ook in het gulden tijdperk niet alles zo rooskleurig was.
                  Daarbij raak je nou eenmaal gewend aan luxe, maar er zijn nu eenmaal goede tijden en slechte tijden.

In de jaren 80/90 was er ineens de mode dat vrouwen zelf kleding maakten met van die papieren burda mallen. Je denkt toch zeker niet echt dat dat was omdat het stoer of hip was.

Ben het ermee eens dat geld verkeerd besteed word, en dat er heel veel bureaucraten-ambtenaren een gekke belevingswereld hebben.
                  Maar die mensen hebben wij toch ook echt zelf gekozen.

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Net als in andere topics komt Mistr. Rolandino met nogal onsamenhangende en vooral zeer slecht onderbouwde epistels vol onzin. Het geeft niet als je geen economie in je pakket had, maar houd dat gewoon lekker je kaken op elkaar (en je vingers van het toetsenbord).

Ik heb wel een tip als je serieus wilt weten hoe geldstromen worden beheerst: "Als de dollar valt" van Willem Middelkoop. Dan krijg je een beetje inzicht in het geheel.

Laten we hier verder niet te lang op doorgaan: het raakt kant noch wal...
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Originally posted by Q-av
                      Het enge is dat het merendeel van de bevolking zo denkt.

Wat veel mensen vergeten is dat ook in het gulden tijdperk niet alles zo rooskleurig was.
                      Daarbij raak je nou eenmaal gewend aan luxe, maar er zijn nu eenmaal goede tijden en slechte tijden.

In de jaren 80/90 was er ineens de mode dat vrouwen zelf kleding maakten met van die papieren burda mallen. Je denkt toch zeker niet echt dat dat was omdat het stoer of hip was.

Ben het ermee eens dat geld verkeerd besteed word, en dat er heel veel bureaucraten-ambtenaren een gekke belevingswereld hebben.
                      Maar die mensen hebben wij toch ook echt zelf gekozen.
                      Dat is tenminste een realistisch antwoord. Dat het merendeel van de bevolking zo denkt is dat het de realiteit is.

Merendeel van de bevolking raakt alles kwijt op deze manier waarvoor ze 40 jaar gewerkt hebben. onze kinderen van onze generatie hebben nog minder te besteden als wij.

Mss ben ik de enige hier op het forum die zich durf te uiten wat voor de ander onzin is.

Als jullie het allemaal zo goed weten wat doen jullie dan hier ?

Ik ben gewoon van mening dat als het zo doorgaat we allemaal naar de klote gaan onze kinderen niet meer kunnen helpen en onze kleinkinderen een zwaar leven gaan krijgen.

Het is Nederland de omgekeerde wereld. Hoe harder je werkt hoe meer je moet betalen en hoe minder je doet hoe meer je krijgt.

Op dit moment werkt het grootste deel van de bevolking om hun lasten te kunnen blijven betalen en minder geld kunnen uitgeven in hun prive leven er blijft voor de werkende mens steeds minder over om te besteden in hun vrije tijd.

Mensen met uitkeringen rijden vaak de duurste auto's ( met respect voor de gezinnen in de uitkering met 150 euro in de maand om van te leven )

mensen die 60 uur in de week werken moeten hun dubbeltje 3x omdraaien om rond te komen.

Het systeem in Nederland is gewoon krom.

Noem maar een voorbeeld :

Iemand in de uitkering beurt 1100 euro inclusief aanvulling van huursubsidie en ontheffing van gemeente belasting

Een persoon van dezelfde leeftijd met een 40uur kontrakt buurt netto 1400 euro en krijgt geen huur subsidie en moet gewoon alles betalen.

Dus men staat in feite voor 300 euro per maand 160 uur te werken.

Komt neer op 1,87 per uur.

Wie wilt daar voor werken ?

Kun je beter thuis blijven !
                      Last edited by Rolandino; 20-05-10, 19:49.

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Ok, het is er niet makkelijker op geworden. Maar wat houd je tegen om te verhuizen naar betere landen?
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mhsounds
                          • Sep 2009
                          • 933

Omdat het moeilijk is om daar in dezelfde sector aan werk te komen
                          Dat is wat mij tegenhoud in ieder geval...
                          Freelance Light and Video |
                          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• som
                            • Nov 2002
                            • 787

Een aantal van de huidige problemen onder de mensen komt inderdaad na invoering van de euro,
                            Niet dat de euro fout was ofzo maar de meesten kregen sindsdien wel een leefpatroon wat eigenlijk boven hun waarde lag.
                            Veel mensen gaven structueel net iets teveel uit aan leuke dingen,
                            dit gesteund door renteloze en later betaal formules.

En das nu pijnlijk aan de oppervlakte gekomen (en een halt toegeroepen)

Verder, tjah crises komt eens in de zoveel jaar voor,lullig voor degenen die net begonnen zijn of voor degenen die net op het kantje leven.
                            Stapje terug zal moeten gebeuren,en ach als ik de berichten mag geloven over het gewicht van 'de' nederlander kan dat ook wel...
                            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

Ik voelde me ook geroepen om te reageren....

@ Roland

Ik; en anderen begrijpen je zorgen. Ze zijn terecht, legitiem en actueel maar jou betogen raken soms kant nog wal. Je reageert ook open en eerlijk maar je mist nuance en achtergrond info en blaast hoog van de toren; dat wil niet zeggen dat wij het beter weten. Wij brengen wel graag de nuances aan.

Je spiegelt situaties om je heen en in de maatschappij aan heel Nederland maar zo werkt het niet helemaal.

Ik werk 60 uur per week, krijg salaris van de baas en betaal netjes mijn belastingen, hypotheek, verzekeringen etc, etc. Wel samen met mijn vriendin die ook hard werkt. Maar we hoeven de dubbeltjes niet om te draaien. Ik denk dat dit voor zeker 60% van de Nederlandse mensen, gezinnen en families geldt.

Dan is er nog een groep die veel geld verdient en er ook zo naar leeft en dan zijn er de gevallen waar jij het over hebt.

Vergeet ook niet dat een groot deel van de babyboomers en de generatie daarna teert op een luxe overheidspensioen, opgebouwde overwaarde van huizen; mega economische groei en meer.

Mensen die uitkering trekken zie ik niet vaak in luxe auto's rijden. Mensen die vermoedelijk betrokken zijn bij criminele praktijken en zwartwerk (en misschien ook niet werken en een uitkering trekken) echter wel; die doppen hun boontjes wel.

Je hebt goede punten met betrekking tot de bureaucratie, werkweigeraars, ziektekostenverzekeraars en de farmacuetische branche, etc, etc. Maar je vergeet even hoe goed het eigenlijk in Nederland allemaal is.
                              Wij zijn erg goed geworden in het vervloeken van wat er allemaal niet helemaal goed is in deze maatschappij. Veel luxeproblematiek; in andere landen zijn de sociale voorzieningen echt niet zo goed als in Nederland!

Als je meer over de macro-economische achtergrond wilt weten moet je echt het door AJB aangeraden boek gaan lezen van Willem Middelkoop; dan ontdek je dat het monetaire systeem echt ingewikkelder is dan dat wij weten.

Wanneer er een potentiele nieuwe crisis ontstaat kun jij echt niet weten, of ben jij de baas van de euro, de petrochemie, regeringen en machtsblokken?
                              M.a.w.; de crisis is er vaak al voordat Jan met de pet het merkt. De terugval van werk in de bouwsector is slechts het vertraagde crisisgevolg van het opraken van de overvloedig door de overheid gesubsidieerde bouwprojecten en het feit dat consumenten en bedrijven bufferen omdat ze verstandiger met het geld omgaan en investeren. Ook in de autobranche zullen ze het merken nu de slooppremie op is...etc.

Wij mogen als bedrijf niet klagen over de opdrachten maar en is zeker in onze branche ook een terugloop geweest of gaande. Gelukkig blijven bedrijven feestjes houden en prestentaties geven, openen er nog steeds nieuwe gebouwen, trouwen er nog steeds mensen en zijn er nog steeds theaters met mooie shows en voorstellingen!

Met z'n allen lekker verstandig en maatschappelijk bewust werken en geen paniekvoetbal zorgt ervoor dat de door jou genoemde kinderen en kleinkinderen lekker kunnen opgroeien terwijl we aan verbetering van onze probleempuntjes werken!

[Doordrijfmomentje]
                              Owhjah; en even de Grieken achter hun vodden aanzitten (allemaal een 13e maand en met je 50e met pensioen; zijn ze gek geworden)
                              Owhjah2; en de banken even lekker een paar miljard van hun omzet laten inleveren als een soort van 'we saved your ass' belasting; gekoppeld aan een wet die het verbied deze gedorven omzet op de klant te verhalen!
                              [/....]
                              Last edited by MusicSupport; 20-05-10, 22:15.
                              d&b Audiotechnik

Comment

• berolios
                                • Sep 2005
                                • 1538

Originally posted by MusicSupport
                                [...]Owhjah2; en de banken even lekker een paar miljard van hun omzet laten inleveren als een soort van 'we saved your ass' belasting; gekoppeld aan een wet die het verbied deze gedorven omzet op de klant te verhalen!
                                [/....]
                                Ik zou vóór stemmen ... het is een goeie... niet te handhaven... maar wel een goeie ...

Ach ja, ik zal niet teveel bijdragen, maar toch een gedachte ventileren...

financiele instellingen zijn ooit in het leven geroepen om het bedrijfsleven en de handel te ondersteunen (in dienst van de ondernemingen zeg maar)...

ergens is het de laatste eeuw gruwelijk misgegaan, want het is nu omgedraaid: het financiele stelsel maakt de dienst uit en ondernemingen lijken bijna uitsluitend nog maar in dienst van financiele instellingen (of andere aandeelhouders en externe kapitaalverstrekkers; vaak met grotendeels hetzelfde korte-termijn gedachtengoed) te moeten handelen om bestaansrecht te hebben...

Wel mooi om te zien dat de bedijven die op basis van eigen geld en met een beleid gericht op continuiteit en lange termijn het beste uit de strijd lijken te komen... veel van die bedrijven zijn familie-ondernemingen...

Afijn, gezien de hebberige natuur van de mens is het financiele systeem niet in staat tot zelf-regulatie en daar zijn we in de vorm van deze crisis allemaal heel hard achter gekomen. ENige oplossing is een fundamentele verandering van de kapitaalmarkt en dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren... getuige de huidige speculatie-stress betreffende onze geliefde EURO.

Mijn perceptie: er staat nog een hele grote spreekwoordelijke vulkaan op uitbarsten...
                                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

Working...