economische situatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Er zijn twee hele grote problemen, waarvan wij met z'n allen de impact nog niet half kunnen inschatten:

1- De VS geeft de M3 (hoeveelheid geld in omloop) niet meer vrij en kan dan ook naar willekeur geld bijdrukken en "valse rijkdom" laten ontstaan
    2- China is de grootste groei-economie, maar tegelijkertijd ook de grootste eigenaar van "vreemde dollars", waarmee ze niet alleen politiek maar ook financieel een grote macht in handen hebben. Als China morgen haal dollars gaat inleveren, gaan de VS per direct failliet.

Dit spelletje gaat verder dan een beetje crisis hier en daar. Nederlanders zijn ook gewoon zeikerds als het gaat om dit soort zaken. Uiteindelijk werd het hoog tijd dat de wereld wakker werd geschut en al die belachelijke bedrijfjes eens flink onderuit gingen. Verfrissend zou ik het persoonlijk graag noemen.

En nu maar weer naar bed...
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by berolios
      Afijn, gezien de hebberige natuur van de mens is het financiele systeem niet in staat tot zelf-regulatie en daar zijn we in de vorm van deze crisis allemaal heel hard achter gekomen. ENige oplossing is een fundamentele verandering van de kapitaalmarkt en dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren... getuige de huidige speculatie-stress betreffende onze geliefde EURO.

Mijn perceptie: er staat nog een hele grote spreekwoordelijke vulkaan op uitbarsten...
      Dat klopt helemaal, het huidige monetaire systeem is scheef gaan lopen toen de goudstandaard losgelaten werd, eigenlijk zelfs al toen banken een hefboom op eigen vermogen mochten toepassen maar dat terzijde.
      Door het loslaten van die goudstandaard kon de geldhoeveelheid ongelimiteerd groeien, met één druk op de knop zijn er weer een paar miljard dollars of euro's gemaakt waarmee je dus ieder probleem als sneeuw voor de zon laat verdwijnen.
      Daar kun je heel lang mee doorgaan maar het is net een piramide spel, het loopt een keer helemaal vast en dan is er dus geen houden meer aan.
      Dat punt zijn we aan het naderen, die vulkaan gaat dus ook uitbarsten alleen is het de vraag wanneer dat gebeurd. De belangen zijn veel te groot om die vulkaan zomaar zijn gang te laten gaan, zeker omdat niemand weet wat de consequenties zijn en hoe het daarna verder moet.
      Overheden zullen dus alles doen om om dit zo lang mogelijk te rekken, kijk maar naar het plan van 720 miljard.
      Maar schuld oplossen door de schuld nog groter te maken is gelijk aan een alcoholist een fles drank geven, de drank-verslaving zal er niet van over gaan.
      Het grootste probleem is dat eigenlijk niemand weet hoe we dit op moeten lossen maar iedere econoom weet dat er heel drastische veranderingen aan zitten te komen. Voorspellen wanneer de bom gaat barsten is onmogelijk, dat kan nog jaren duren maar zou ook heel snel kunnen gaan wanneer er ineens overal nieuwe lijken uit kasten komen vallen.

Klagen dat wij hier zo hard moeten werken voor ons geld is flauwekul, iedereen in Nederland heeft geld genoeg voor een mobieltje, TV, PC, een dak boven zijn hoofd en zo kan ik nog wel even doorgaan. Onze levensstandaard is eigenlijk gewoon krankzinnig hoog en dat zijn we met z'n allen heel normaal gaan vinden en daar hebben we ook allemaal aan meegewerkt.
      Die levensstandaard is bijvoorbeeld echt niet normaal in landen als China en Japan, daar heeft het grootste deel van de bevolking nauwelijks genoeg geld om te kunnen eten en werken ze ook heel erg hard.
      Als je daar niet in staat bent om te werken ben je afhankelijk van je familie anders heb je gewoon niks, dat is hier gelukkig ondenkbaar.
      Gevolg daarvan is dat een aantal mensen daar misbruik van weet te maken maar dat is geen reden om bijstandsuitkeringen dan maar helemaal af te schaffen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by MusicXtra

Klagen dat wij hier zo hard moeten werken voor ons geld is flauwekul, iedereen in Nederland heeft geld genoeg voor een mobieltje, TV, PC, een dak boven zijn hoofd en zo kan ik nog wel even doorgaan. Onze levensstandaard is eigenlijk gewoon krankzinnig hoog en dat zijn we met z'n allen heel normaal gaan vinden en daar hebben we ook allemaal aan meegewerkt.
        Die levensstandaard is bijvoorbeeld echt niet normaal in landen als China en Japan, daar heeft het grootste deel van de bevolking nauwelijks genoeg geld om te kunnen eten en werken ze ook heel erg hard.
        Als je daar niet in staat bent om te werken ben je afhankelijk van je familie anders heb je gewoon niks, dat is hier gelukkig ondenkbaar.
        Gevolg daarvan is dat een aantal mensen daar misbruik van weet te maken maar dat is geen reden om bijstandsuitkeringen dan maar helemaal af te schaffen.
        In relatie tot mijn vorige post sluit ik me hier bij aan!
        d&b Audiotechnik

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

dat er mensen zijn die misbruik maken van het systeem zijn er zeker. Jammere hiervan is dat juist de mensen die het echt nodig hebben ervoor gestraft worden of juist niet in aanmerking komen.

Als men bij de allochtonen deze misbruik ( wordt ook onder de nederlanders gedaan ) rechttrekken bespaar je al zo'n 7,5 miljard per jaar ( uitspraak Wilders ) en daar heeft ie wel een punt er word teveel geld naar allochtonen gegeven voor de kinderen in hun eigen land

Wij nederlanders sjoemelen ook ik zeg niet dat het alleen de allochtonen zijn hoor maar helaas is het grootste deel wel allochtoon. vangen tig keer kinderbijslag voor de kinderen die niet eens hier zitten.

Kijk in de gevangenis wat er zit aan draaideurcriminelen die elke keer maar weer terugkomen kosten zo';n 300 euro per dag voor het luxe leven wat ze leiden.

8 op de 10 gevangenen zijn allochtoon.

Ik ben van mening dat gevangen die regelmatig terugkomen gewoon terug moeten naar hun land van herkomst en daar hun straf moeten uitzitten.

Hier worden ze verwend.

Ik ben ook van mening dat bv families die generatie op generatie een criminele achtergrond hebben of uitkeringsverleden hebben aangepakt moeten worden.

er zijn bv genoeg famillies in Nederland die nooit gewerkt hebben of in loondienst hebben gestaan terwijl ze wel luxe auto's hebben de nieuwste snufjes hebben en elke maand hun briefje inleveren.

Wat doet de staat terwijl ze het weten ???? NIETS want ook deze mensen hebben hun rechten wordt er gezegd. Alleen de mensen die er geen misbruik van maken worden ervoor gestraft. Dat is de omgekeerde wereld.

Maar goed ieder heeft hier zijn eigen gedachten over zo ik ook het mijne.

Ik slaap gemiddeld 4 uur per dag dus werk veel uurtjes en heb het niet slecht maar moet nu wel op mijn centen letten anders krijg ik het ook slecht de lasten die ik per week heb liggen net zo hoog als een gezin per kwartaal.

Ik denk dat als sommige hier in mijn schoenen zouden staan wel anders tegen het leven opkijken.

Gelukkig kan ik mijn rekeningen ( en dat zijn er een hoop ) ook nog betalen alleen hou ik minder over voor mezelf. Daar kan ik mee leven maar als ik mijn spaarpot moet openmaken wordt het tijd om na te denken.
          Last edited by Rolandino; 21-05-10, 16:12.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

en daar is 'tie al:
            "Als men bij de autochtonen deze misbruik ( wordt ook onder de nederlanders gedaan ) rechttrekken bespaar je al zo'n 7,5 miljard per jaar ( uitspraak Wilders ) en daar heeft ie wel een punt er word teveel geld naar allochtonen gegeven voor de kinderen in hun eigen land "

Dat onderzoek waar wilders op wijst heeft ie zelf betaald. Haalt je de koekoek. Heeft die geblondeerde sukkel de kosten van de nederlandse bevolking al eens doorgerekend? Dan kun je gehandicapten en zigeuners ook wel eens apart gaan zetten.... hee, ik krijg deja vu

-------------------------------

wel is het jammer dat de babyboomers nu geen enkele vorm van solidariteit toelaten.

in de fifties en sixties lekker lopen rellen en protesteren. gooi je haar los. Vies werk? Daar laat je turken en Marokkanen voor komen!

in de seventies hun ouders in het bejaardentehuis geduwd, een rijtjeshuis gekocht voor 80.000gulden (jawel dat huis van 300.000 euro is zes tot acht keer zoveel waard geworden. Kinderen (volgens methode spock) niet opgevoed. Dubbele hypotheek zodat je boot/caravan aftrekbaar was van de belasting.

jaren tachtig gedeisd gehouden. poot stijf houden voor "First in last out" en dus wel hun baan kunnen behouden tegenover torenhoge jeugdwerkloosheid.

jaren negentig wat winst gepakt met aandelen, soms al met 52 / 53 jaar oud met de vut gegaan huis is afbetaald, kinderen hebben nog echt op kosten van de staat mogen studeren. Als het even wil nog een bonus of oprotpremie geklauwd.

2000... VVD/PVV gaan stemmen om die verrotte jongeren in toom te houden
            er is maar een breekpunt voor rechts... de pensioenen van de babyboomers. 1 op de vier Nederlanders is straks bejaard in 2015!!!!

tsja, Mijn generatie de generatie nix
            Die betaald dus aan het vasthouden van hun pensioen door

-zij willen niet niet in het bejaardentehuis die hun generatie zelf heeft uitgevonden voor hun eigen ouders weg te bergen.
            -maakten wel absurde woekerwinsten op hun verkochte huisje. Door hun rijtjeshuis aan de volgende generaties te verkopen bij het kleiner gaan wonen. Die winsten zijn dus gehaald bij de volgende generatie. De huizenprijsdaling moet nog komen.
            -hun pensioen wat met 53 jaar soms al VUT-technisch is begonnen moet op peil gehouden worden door generatie nixers met 67? (denk 70) pas met pensioen te mogen. (ik heb premie betaald (philips metaal cao) om met 62 met pensioen te mogen. Ik ben dus nu al 5 jaarsalarisen pensioen kwijt aan die oudjes hun "solidariteit".
            -na school ben je op bevroren lonen gestart (jaren 80) Die achterstand haal je zowat nooit meer in. Een postbesteller van 60 verdient meer dan een beginnende dierenarts!
            -inkomstenbelastingheffingen om de crisis te verdelen over alle schouders, dus ook de gepensioneerde is niet mogelijk. ZIJ hebben onbaatzuchtig de welvaart gemaakt en hebben recht om hem weer op te maken ook!

Ik ben voelbaar radicaler aan het worden. Niet op die 1 miljoen "buitenlanders". Maar op die 4 miljoen zogenaamd nette burgers die in die rechtse partijen allemaal oplossingen blijven aandragen waarmee ze de volgende generaties hun eigen levens-standaard ontzeggen. ALLES wat ze zelf deden willen ze nu verbieden. Al die fijne sixties idealen .... en nu rechts stemmen in de hoop dat de volgende generaties weer ouderwets met de lange lat in het gareel gehouden wordt.

En merk dat ik het solidariteitsbeginsel begin te verachten. Dat is niet goed. Zelfs een bom onder de samenleving. Maar toch... het knaagt
            Last edited by showband; 21-05-10, 00:14.
            lekker belangrijk!

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Originally posted by Rolandino
              dat er mensen zijn die misbruik maken van het systeem zijn er zeker. Jammere hiervan is dat juist de mensen die het echt nodig hebben ervoor gestraft worden of juist niet in aanmerking komen.

Als men bij de autochtonen deze misbruik ( wordt ook onder de nederlanders gedaan ) rechttrekken bespaar je al zo'n 7,5 miljard per jaar ( uitspraak Wilders ) en daar heeft ie wel een punt er word teveel geld naar allochtonen gegeven voor de kinderen in hun eigen land

Wij nederlanders sjoemelen ook ik zeg niet dat het alleen de allochtonen zijn hoor maar helaas is het grootste deel wel allochtoon. vangen tig keer kinderbijslag voor de kinderen die niet eens hier zitten.

Kijk in de gevangenis wat er zit aan draaideurcriminelen die elke keer maar weer terugkomen kosten zo';n 300 euro per dag voor het luxe leven wat ze leiden.

8 op de 10 gevangenen zijn allochtoon.

Ik ben van mening dat gevangen die regelmatig terugkomen gewoon terug moeten naar hun land van herkomst en daar hun straf moeten uitzitten.

Hier worden ze verwend.

Ik ben ook van mening dat bv families die generatie op generatie een criminele achtergrond hebben of uitkeringsverleden hebben aangepakt moeten worden.

er zijn bv genoeg famillies in Nederland die nooit gewerkt hebben of in loondienst hebben gestaan terwijl ze wel luxe auto's hebben de nieuwste snufjes hebben en elke maand hun briefje inleveren.

Wat doet de staat terwijl ze het weten ???? NIETS want ook deze mensen hebben hun rechten wordt er gezegd. Alleen de mensen die er geen misbruik van maken worden ervoor gestraft. Dat is de omgekeerde wereld.

Maar goed ieder heeft hier zijn eigen gedachten over zo ik ook het mijne.

Ik slaap gemiddeld 4 uur per dag dus werk veel uurtjes en heb het niet slecht maar moet nu wel op mijn centen letten anders krijg ik het ook slecht de lasten die ik per week heb liggen net zo hoog als een gezin per kwartaal.

Ik denk dat als sommige hier in mijn schoenen zouden staan wel anders tegen het leven opkijken.

Gelukkig kan ik mijn rekeningen ( en dat zijn er een hoop ) ook nog betalen alleen hou ik minder over voor mezelf. Daar kan ik mee leven maar als ik mijn spaarpot moet openmaken wordt het tijd om na te denken.
              Jammer dat je niet de moeite neemt om de vorige posts te lezen en jezelf eens wat milder uit te laten; ongeacht je mening!
              Denk na voordat je wat wegtypt en let a.u.b. op je Nederlands!
              En ja er is sprake van hogere criminaliteitscijfers onder allochtone Nederlanders maar om dit nou weer zo te verwoorden of zulke ongefundeerde feiten te stellen....

En als je maar 4 uur per nacht slaapt moet je niet 's nachts op een forum gaan zitten posten!

@showband; misschien waren de idealen die de babyboomgeneratie voor zichzelf heeft bevochten en geschapen toch niet zo goed en alleen in hun voordeel en draagt de rest van de maatschappij daar nu de lasten van...
              Last edited by MusicSupport; 21-05-10, 00:28.
              d&b Audiotechnik

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Klagen dat wij hier zo hard moeten werken voor ons geld is flauwekul, iedereen in Nederland heeft geld genoeg voor een mobieltje, TV, PC, een dak boven zijn hoofd en zo kan ik nog wel even doorgaan.
                Zeg dat aan die 1 op 10 gezinnen in Nederland die onder de armoedegrens leeft. Die zullen HEEL tevreden zijn met die DOMME uitspraak. 't Is niet omdat je de armoede niet ziet dat ze er niet is! Natuurlijk kom je er niet in contact mee omdat ze echt geen geld hebben om nog maar aan een feest te dénken! Maar de wereld is wel groter als jouw leefwereld en je klantenkring! Armoede bestaat echt, ook bij ons!!
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mhsounds
                  • Sep 2009
                  • 933

Originally posted by showband

Dat onderzoek waar wilders op wijst heeft ie zelf betaald. Haalt je de koekoek. Heeft die geblondeerde sukkel de kosten van de nederlandse bevolking al eens doorgerekend? Dan kun je gehandicapten en zigeuners ook wel eens apart gaan zetten.... hee, ik krijg deja vu
                  Ik maak deze vergelijking altijd, klopt het een beetje?
                  Freelance Light and Video |
                  Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Leuk om te lezen dat techniekers net zoveel van economie weten als bankiers van bankieren...
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Greendiek
                      • Jan 2010
                      • 32

@ showband

Dit doet me heel erg denken aan het volgende

YouTube - Brigitte Kaandorp - babyboomer dis

Maar je hebt helaas wel gelijk vind ik

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

meer degelijk :
                        Verloren generatie aan de macht - Trouw

lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by laserguy
                          Zeg dat aan die 1 op 10 gezinnen in Nederland die onder de armoedegrens leeft. Die zullen HEEL tevreden zijn met die DOMME uitspraak. 't Is niet omdat je de armoede niet ziet dat ze er niet is! Natuurlijk kom je er niet in contact mee omdat ze echt geen geld hebben om nog maar aan een feest te dénken! Maar de wereld is wel groter als jouw leefwereld en je klantenkring! Armoede bestaat echt, ook bij ons!!
                          Dat jij niet snapt wat ik bedoel met mijn verhaal kan gebeuren, zou alleen in het vervolg je eigen domheid niet spiegelen op anderen.
                          Blijven mensen vriendelijker tegen je.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by showband
                            en daar is 'tie al:
                            "Als men bij de autochtonen deze misbruik ( wordt ook onder de nederlanders gedaan ) rechttrekken bespaar je al zo'n 7,5 miljard per jaar ( uitspraak Wilders ) en daar heeft ie wel een punt er word teveel geld naar allochtonen gegeven voor de kinderen in hun eigen land "

-------------------------------

wel is het jammer dat de babyboomers nu geen enkele vorm van solidariteit toelaten.

in de fifties en sixties lekker lopen rellen en protesteren. gooi je haar los. Vies werk? Daar laat je turken en Marokkanen voor komen!

in de seventies hun ouders in het bejaardentehuis geduwd, een rijtjeshuis gekocht voor 80.000gulden (jawel dat huis van 300.000 euro is zes tot acht keer zoveel waard geworden. Kinderen (volgens methode spock) niet opgevoed. Dubbele hypotheek zodat je boot/caravan aftrekbaar was van de belasting.

jaren tachtig gedeisd gehouden. poot stijf houden voor "First in last out" en dus wel hun baan kunnen behouden tegenover torenhoge jeugdwerkloosheid.

jaren negentig wat winst gepakt met aandelen, soms al met 52 / 53 jaar oud met de vut gegaan huis is afbetaald, kinderen hebben nog echt op kosten van de staat mogen studeren. Als het even wil nog een bonus of oprotpremie geklauwd.

2000... VVD/PVV gaan stemmen om die verrotte jongeren in toom te houden
                            er is maar een breekpunt voor rechts... de pensioenen van de babyboomers. 1 op de vier Nederlanders is straks bejaard in 2015!!!!

tsja, Mijn generatie de generatie nix
                            Die betaald dus aan het vasthouden van hun pensioen door

-zij willen niet niet in het bejaardentehuis die hun generatie zelf heeft uitgevonden voor hun eigen ouders weg te bergen.
                            -maakten wel absurde woekerwinsten op hun verkochte huisje. Door hun rijtjeshuis aan de volgende generaties te verkopen bij het kleiner gaan wonen. Die winsten zijn dus gehaald bij de volgende generatie. De huizenprijsdaling moet nog komen.
                            -hun pensioen wat met 53 jaar soms al VUT-technisch is begonnen moet op peil gehouden worden door generatie nixers met 67? (denk 70) pas met pensioen te mogen. (ik heb premie betaald (philips metaal cao) om met 62 met pensioen te mogen. Ik ben dus nu al 5 jaarsalarisen pensioen kwijt aan die oudjes hun "solidariteit".
                            -na school ben je op bevroren lonen gestart (jaren 80) Die achterstand haal je zowat nooit meer in. Een postbesteller van 60 verdient meer dan een beginnende dierenarts!
                            -inkomstenbelastingheffingen om de crisis te verdelen over alle schouders, dus ook de gepensioneerde is niet mogelijk. ZIJ hebben onbaatzuchtig de welvaart gemaakt en hebben recht om hem weer op te maken ook!

Ik ben voelbaar radicaler aan het worden. Niet op die 1 miljoen "buitenlanders". Maar op die 4 miljoen zogenaamd nette burgers die in die rechtse partijen allemaal oplossingen blijven aandragen waarmee ze de volgende generaties hun eigen levens-standaard ontzeggen. ALLES wat ze zelf deden willen ze nu verbieden. Al die fijne sixties idealen .... en nu rechts stemmen in de hoop dat de volgende generaties weer ouderwets met de lange lat in het gareel gehouden wordt.

En merk dat ik het solidariteitsbeginsel begin te verachten. Dat is niet goed. Zelfs een bom onder de samenleving. Maar toch... het knaagt
                            Da's een verhaal met een hoop waarheden, grote vraag is alleen hoe we dit op gaan lossen.

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

persoonlijke mening:
                              instapwoning is 1 a 2 ton. Vanaf 3 ton wordt de hypotheekrenteaftrek volgens een glijdende schaal minder tot 4,5 ton waarboven hij nul is. Daarmee werkt de regeling weer waarvoor hij is.

Woningverkoopswinst beschouwen als pensioenpot en als zodanig fiscaliseren op de pensioendatum. Een huis voor je oude dag is een huis voor je oude dag. Als je een uitkering aanvraagd terwijl je op 500000euro fictieve waardevermeerdering zit is dat niet privegeld wat je in de jaren wel gespaard hebt en een huurder niet... Dat is winst, je huis had ook minder waard kunnen worden. (iets wat met veel aankopen van 50 jaar oud gebeurd) Je hebt de aanschafprijs gespaard met aftrek van hypotheekrente. Als je dan inflatiecorrectie toepast dan kun je de rest best fiscaliseren. ik weet dat het onuitvoerbaar is maar verdorie DAAR zit het grootse deel van dat geld van die hypotheekcrisis waar we nu inzitten. Dat geld is nu " van de babyboomers" die ermee schermen dat ze dat geplanned hebben gespaard. Wat gewoon onzin is. Het is een winnend lot in de loterij geweest en ze hadden ook pech kunnen hebben zoals hun mensen die in de jaren tachtig moesten verkopen. Toen je verlies moest incasseren.
                              ----------------
                              als ik toch bezig ben:
                              Bouwondernemingen mogen uitsluitend woningen bouwen voor particulieren (1 huis) of gemeentes die de grond zelf exploiteren. Om speculatie en een-tweetjes in de bouw af te kappen. Eerst de boel eens 20 jaar stabiliseren na al die jaren bouwfraude. Je zet een prima vrijstaande bungalow neer voor een ton. Het lapje kale grond zonder bouwvergunning kost je 50.000euro. Helaas krijg je geen bouwvergunning. Dus een appartement van 3 kamers kost minimaal het dubbele van een villa+werkelijke grondprijs!

De regie bij vestigingsbeleid van grote projekten wordt landelijk. Zodat we niet overal leegstaande bedrijventerreinen op kosten van de gemeenschap blijven bouwen in de hoop werkgelegenheid van een buurgemeente af te pakken. Boven een bepaalde leegstand in de kantoormarkt sturen op woningen en niet meer leegstand.

We gaan de bestaande limieten (max 30%!) op bouwen voor een kleine huur / hypotheek afschaffen en flink goedkoop bijbouwen. Het scheefwonen gebeurt door mensen die goedkoop willen wonen. Dat kun je pas aanpakken als er aanbod is.

Daarmee pak je een hoop geld.
                              Daarmee geef je adem aan de belastingbetaler om geld uit te geven.
                              Als de belastingbetaler geld uitgeeft krijg je de boel structureel aan de praat.
                              Jan modaal betaald nu van zijn jaarsalaris al snel 40% a 45% aan "wonen" Als dat stuk goedkoper wordt kun je uitgeven! (de huizen zijn hetzelfde de prijzen veranderen)
                              ---------------------------------
                              Pensioendatum koppelen aan de hoeveelheid gewerkte jaren. En dat zijn nadrukkelijk jaren waarover belasting is betaald.

stoppen met inhoudsloze politieke acties als " meer blauw op straat zwaardere straffen" terwijl er in werkelijkheid preventie, lege celruimte reserveren voor korte straffen en saaie inzet van beter betaalde buurtagenten nodig is. Oftewel. Stoppen met geldverslindende plannen en optimaliseren van resources. Dus vooral niet "50% minder ambtenaren" blijven kakelen maar "ambtenaren optimaal werk laten doen".

oh man, borrelpraat. Ik ben er gek op.
                              Last edited by showband; 21-05-10, 13:56.
                              lekker belangrijk!

Comment

• AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

Ik vind het te makkelijk om hypotheekrente voor hogere inkomens af te schaffen. Daarmee bereik je precies het averechtse. Iedereen die zich de pleuris werkt en daarmee een goed salaris heeft, wordt hierdoor benadeeld. Waarom mogen sommige mensen het niet beter hebben dan andere? Dat hebben ze veelal zelf bereikt: niets mis mee dus! Als je dat soort zaken onder de noemer "afgunst-belasting" wilt weghalen, vertrekken alle succesvolle mensen naar het buitenland, iets dat in Nederland sowieso al een probleem is.

Daarnaast is dit forum een vrij vreemd medium, omdat een groot deel van de aanwezigen verantwoordelijk is voor het echte grote zwarte gat: nep-ondernemers! Er zijn meer dan 175.000 mensen die zichzelf "freelancer" noemen, maar minder omzetten dan 20.000 euro. Hiermee ontduiken ze werkelijk alle mogelijk belastingen en vinden toch dat ze meedoen in de maatschappij.

Wat mij betreft: elke ondernemer met een omzet < € 40.000,-, mag zijn bedrijfje opdoeken. Dat scheelt minimaal 25 miljard (!)
                                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                                ------------------------------------------------
                                Arvid Buit
                                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...