Stop culturele kaalslag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Stop culturele kaalslag

[QUOTE: 'Stop culturele kaalslag']:

Het nieuwe kabinet is voornemens 220 miljoen euro te bezuinigen op kunst en cultuur. Dat is absurd hoog en maar een fractie op het totale bedrag dat de Rijksoverheid wil bezuinigen.
    Ben je het hier ook niet mee eens? Teken de petitie!

[/QUOTE]

Deze bezuinigingen gaan een groot deel van ons raken! Teken de petitie:

Stop Culturele Kaalslag | petities.nl

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...
  • I.T. drive in
    • May 2009
    • 352

mijn stem heb je.

Comment

• hardstyle
      • Jan 2010
      • 427

Uiteraard heb ik mezelf anoniem op de petitie gezet, kom op mensen teken die petitie voor een goed doel, jezelf!

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Getekend met naam gewoon zichtbaar, of krijgen we cultuur haters die mij gaan opzoeken?
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

nope, ga niet tekenen. Hadden jullie maar anders moeten stemmen.
          Zie trouwens ook niet in waarom ik moet meebetalen aan een museum dat al jaren dicht is...

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Welk nieuwe kabinet??
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by MacGyverSounds
              Zie trouwens ook niet in waarom ik moet meebetalen aan een museum dat al jaren dicht is...
              Stond dit dan in hun verkiezingscampagne dat ze dit zouden besparen op cultuur?

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

eerst allemaal rechts stemmen, en dan gaan koeren.
                Ga maar op de blaren zitten.

18 miljard gaan ze bezuinigen. Let op: dus geen vervuilers laten betalen, geen multinationals een stukje rekening geven. Geen bonussen afpakken of zoiets. Dat heet belasting heffen. Daar doet de VVD/PVV niet aan.

Dat is nog een hoop bezuinigingen! Ook op zieken, bejaarden, scholen en politie hoor. Dat doe je niet alleen door het leger thuis te houden en de JSF af te bestellen.

dat de kunstensector ook haar deel moet bijdragen lijkt me dan niet meer dan redelijk. 220miljoen. Man, alleen de opera krijgt al dat soort bedrag in dit land. (rijkssteun, en indirecte steun via behuizing en gemeentes) En dat is het in stand houden van italiaanse/duitse/oostenrijkse kunst waarvoor de nazi's in ons land de overheidssteun heeft opgericht. Voor die tijd deden we er niet aan.

We geven zo 40 miljoen euro uit aan een (1!) schilderij.... (victory boogie woogie)
                lekker belangrijk!

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1087

Originally posted by MacGyverSounds
                  Ehhh, 'jullie'?

Ik ben het ermee eens dat als je PVV/VVD hebt gekozen, het achterbaks is nu te gaan schreeuwen dat er niet in het kunstenbudget mag worden gesneden. Maar ik spreek danook hier de mensen aan die 'pro-kunst' hebben gestemd.

Originally posted by showband
                  eerst allemaal rechts stemmen, en dan gaan koeren.
                  Ga maar op de blaren zitten.

18 miljard gaan ze bezuinigen. Let op: dus geen vervuilers laten betalen, geen multinationals een stukje rekening geven. Geen bonussen afpakken of zoiets. Dat heet belasting heffen. Daar doet de VVD/PVV niet aan.

Dat is nog een hoop bezuinigingen! Ook op zieken, bejaarden, scholen en politie hoor. Dat doe je niet alleen door het leger thuis te houden en de JSF af te bestellen.

dat de kunstensector ook haar deel moet bijdragen lijkt me dan niet meer dan redelijk. 220miljoen. Man, alleen de opera krijgt al dat soort bedrag in dit land. (rijkssteun, en indirecte steun via behuizing en gemeentes) En dat is het in stand houden van italiaanse/duitse/oostenrijkse kunst waarvoor de nazi's in ons land de overheidssteun heeft opgericht. Voor die tijd deden we er niet aan.

We geven zo 40 miljoen euro uit aan een (1!) schilderij.... (victory boogie woogie)
                  Ik ben het helemaal mee eens dat er wel eens beter gekeken mag worden naar wat er zoal door de overheid gesubsidieerd wordt. Met name de hoeveelheid werkkracht die nodig schijnt te zijn voor de gerenommeerde gezelschappen verbaast mij enorm. Ik ben pro Arbo en ATW, maar als ik verhalen hoor uit het gesubsidieerde circuit, dan maak ik me toch wel zorgen... Experimentele dansgezelschappen die structureel de zaal voor maar 15% vullen, toneelgezelschappen die voor een niet heel omvangrijke voorstelling al zes man techniek meenemen. Allemaal voorbeelden waar wat mij betreft zo het mes in mag! En dan beperk ik me alleen tot de theaterbranche. Het schilderij VBW is wat mij betreft het duidelijkste voorbeeld van doorgeslagen verkwisting van gemeenschapsgelden.

@lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by @lex
                    Ehhh, 'jullie'?

Ik ben het ermee eens dat als je PVV/VVD hebt gekozen, het achterbaks is nu te gaan schreeuwen dat er niet in het kunstenbudget mag worden gesneden. Maar ik spreek danook hier de mensen aan die 'pro-kunst' hebben gestemd.

Ik ben het helemaal mee eens dat er wel eens beter gekeken mag worden naar wat er zoal door de overheid gesubsidieerd wordt. Met name de hoeveelheid werkkracht die nodig schijnt te zijn voor de gerenommeerde gezelschappen verbaast mij enorm. Ik ben pro Arbo en ATW, maar als ik verhalen hoor uit het gesubsidieerde circuit, dan maak ik me toch wel zorgen... Experimentele dansgezelschappen die structureel de zaal voor maar 15% vullen, toneelgezelschappen die voor een niet heel omvangrijke voorstelling al zes man techniek meenemen. Allemaal voorbeelden waar wat mij betreft zo het mes in mag! En dan beperk ik me alleen tot de theaterbranche. Het schilderij VBW is wat mij betreft het duidelijkste voorbeeld van doorgeslagen verkwisting van gemeenschapsgelden.

@lex
                    Dat is iets anders wat U hier zegt. U hebt het hier over misbruik van gemeenschapsgeld. Laten we gewoon misbruik uitschakelen.

Maar je kunt toch zomaar geen maatregelingen nemen die de volledige sector treft? Ook zij die goed werken?

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Laten we 500miljoen€ dotatie afromen van voetbal.

Dat is amper 4% van wat er aan gemeenschapsgeld gaat naar voetbal

oei, trap ik nu op zere tenen?

Comment

• keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

Originally posted by frederic
                        Laten we 500miljoen€ dotatie afromen van voetbal.
                        Eens!

Originally posted by frederic
                        oei, trap ik nu op zere tenen?
                        Nee hoor, ik had veiligheidsschoenen aan.

Groet, Rob.
                        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• pieturp
                          • Jul 2010
                          • 70

Originally posted by keenoncoolstuff
                          [...]ik had veiligheidsschoenen aan.
                          Hahaha ROFL!
                          ... en etcetera en zo

Comment

• MusicSupport
                            • Feb 2006
                            • 1016

Ik teken ook niet, laat het kaf maar van het koren gescheiden worden. Ik hoop dat bij deze bezuinigingen de focus op misbruikers en verkwanselaars van de cultuursubsidie komt te liggen. Zoals altijd in Nederland worden er eerst met pakken petities gezwaaid voordat het hele plan op tafel ligt; ik kan nergens vinden waar het mes dan ook maar in moet...

We zouden als Nederlanders maar één petitie moeten tekenen en dat is die van de nagel aan de doodskist van boeven en zakkenvullers in de bank- hypotheek en pensioenmaffia die ons deze klotecrisis hebben opgedrongen!
                            Last edited by MusicSupport; 21-09-10, 02:12.
                            d&b Audiotechnik

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by MusicSupport
                              Ik teken ook niet, laat het kaf maar van het koren gescheiden worden. Ik hoop dat bij deze bezuinigingen de focus op misbruikers en verkwanselaars van de cultuursubsidie komt te liggen. Zoals altijd in Nederland worden er eerst met pakken petities gezwaaid voordat het hele plan op tafel ligt; ik kan nergens vinden waar het mes dan ook maar in moet...

We zouden als Nederlanders maar één petitie moeten tekenen en dat is die van de nagel aan de doodskist van boeven en zakkenvullers in de bank- hypotheek en pensioenmaffia die ons deze klotecrisis hebben opgedrongen!
                              Wat als het koren door die besparing vernietigd wordt?
                              En wees gerust, het zal daarop uitdraaien.
                              Er zulle veel leuke en goede festivalletjes hun deuren mogen sluiten.

Ofwel zullen de toegansprijsen spectaculair toenemen, waardoor een groot deel van de bevolking zich zal moeten distantieren van cultuur.

Comment

Working...