Stop culturele kaalslag
Collapse
X
-
-
Investeren in cultuur is investeren tegen de verzuring in de samenleving.
Gewoon de misbruiken en evenementen die niet gedragen worden door de samenleving aanpakken is meer dan genoeg.
We gaan toch geen activiteiten waar honderden vrijwilligers samenwerken boykotten?Comment
-
Ik teken niet omdat ik van mening ben dat er in de culturele sector veel geld over de balk wordt gegooid. Op allerlei gebieden.
En even naar ons kijkend valt er ook het één en ander te besparen. Ik doe wel eens op- of afbouw klussen in diverse theaters en als ik dan zie met hoeveel man we zijn terwijl de produktie ook een compleet eigen crew heeft dan vind ik dat uitermate overdreven. Gemiddeld is het 2 uur werk en mag je 4 uur tellen. Als je dan met zijn zessen bent terwijl je het met de helft makkelijk aan kunt dan verbaas ik me toch. En dan gaat het over één avond in één theater. Tel uit je winst/verlies. In ons poppodium moet ik het met vrijwilligers doen.
En zo zijn er wel meer voorbeelden op te noemen.Heerlijk die stilteComment
-
eenvoudig voorbeeld hier in den haag.
aan een plein in den haag staat een groot gebouw met een hoofdingang.
Als je daardoor linksaf gaat ga je de anton philipszaal in, ga je rechtsaf kom je in het danstheater.
In de hal heb je de hele week twee loketten open met daarin twee dames die kaartjes verkopen. Als je zoals ik een kaartje voor een voorstelling komt kopen.... Dan krijg je een vriendelijke mededeling dat je bij het verkeerde loket bent want zij is voor het ene theater. En de dame die naast haar zit is voor het theater waarvan ik kaartjes wil kopen.
Kort samengevat : Daar zit dus 1 FTE de hele week naast elkaar uit de neus te kanen. Al jaren. En de gemeenteraad is daar vaker op gewezen.lekker belangrijk!Comment
-
Ik doe wel eens op- of afbouw klussen in diverse theaters en als ik dan zie met hoeveel man we zijn terwijl de productie ook een compleet eigen crew heeft dan vind ik dat uitermate overdreven. Gemiddeld is het 2 uur werk en mag je 4 uur tellen. Als je dan met zijn zessen bent terwijl je het met de helft makkelijk aan kunt dan verbaas ik me toch. En dan gaat het over één avond in één theater. Tel uit je winst/verlies. In ons poppodium moet ik het met vrijwilligers doen.
(ik lees tussen de regels door dat jij o.a. werk voor DOP doet?)
Comment
-
-
Comment
-
Wanneer is iets kunst/cultuur en wanneer is iets entertainment?
Als we met z'n allen bij Frans Bauer in het theater gaan zitten, een vlinderstrikje om doen en moeilijk kijken, krijgt Frans dan ook subsidie?
De verdeling is idd wel een beetje raar. Ook kunstprojecten in steden die tonnen kosten en er niet uit zien. Zet er lekker een paar bomen neer of zo!
Ik vind het pas een kunst als je iets moois kan maken en dat ook nog kan verkopen. Dat geld voor kunstobjecten, voorstellingen en alles wat verder onder de noemer kunst en cultuur valt.Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Ik mag tegen de culturele kaalslag zijn, want ik heb gestemd maar niet op CDA, VVD of PVV! Heb overigens wel respect voor mensen die de petitie niet tekenen, hoewel het me wel verbaasd.
Zelf denk ik niet dat het zo'n ramp is om te bezuinigen op cultuur. Ik betaal liever meer voor mijn bezoek aan het theater dan bijvoorbeeld voor een bezoek aan de huisarts. Toch denk ik dat als je met mate bezuinigt, dat de culturele sector beter in staat zou zijn om de eigen broek op te houden. Dit lijkt me een culturele kaalslag met een paar schoppen na.
Als ik de VSCD mag quoten:
- Het nieuwe kabinet wil € 200 miljoen bezuinigen op Kunst & Cultuur, in het bijzonder op de podiumkunsten.
- Daar bovenop komt een BTW verhoging op toegangskaartjes van 6% naar 19%.
- Ook houden wij ernstig rekening met de doorberekening van de bezuinigingen aan het gemeentefonds, waardoor ook de gemeentelijke financiering van de podiumkunsten onder druk komt.
- Tenslotte wordt het belastingvoordeel voor cultureel beleggen geschrapt.
Er is niets missen met beter je eigen broek op kunnen houden, maar hoe wil je dit doen met minder middelen en hogere toegangsprijzen?Comment
-
Lol, lekker actueel: AD Rutte I - 'Donner dacht dat animal cops politiehonden zijn' (516627)
,,Kijkend naar het CDA-congres heb ik het gevoel dat Koot & Bie zich telkens razendsnel verkleden. Smullen!'' (Cabaretier Youp van 't Hek)
,,Het Congres - laatste absurdistische marathontoneelstuk, voor de culturele kaalslag toeslaat.'' (Wim de Bie)It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
Comment
-
Last edited by Gast1401081; 03-10-10, 14:42.Comment
Comment