First Impression Beheer- en Audiovisueel B.V. failliet

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

First Impression Beheer- en Audiovisueel B.V. failliet

Vanmorgen weer een bericht over een slachtoffer van de crisis.
    First Impression Beheer- en Audiovisueel B.V. is failliet en neemt daarmee ook een aantal wel goed lopende onderdelen mee, zoals FULLAVL in Tilburg. Ze zoeken naar mogelijkheden om een doorstart te maken.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

heb je ook een linkje naar een krantenartikel oid ?
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by berolios
      heb je ook een linkje naar een krantenartikel oid ?
      De bedrijfsleiding van FULLAVL heeft de klanten , waarvan ik er een ben, vandaag met een email daarover ingelicht.
      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Da's zuur, voor beide ondernemingen wel te verstaan, sterkte aan die mannen.

De algemene trend in de industrie is dat we het ergste toch wel hebben gehad en er weer gematigd wordt geinvesteerd en gespendeerd (tenminste, in de verpakkings- en codeer branche).
        Luxe zaken zoals herinrichting / installatie van AV equipment zal waarschijnlijk als laatste aan de beurt zijn voor budgetverdeling, moet je als AV installer toch redelijk wat vlees om de botten hebben.
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Ja, ik ben ook vanmiddag gebeld inderdaad.

Ze zijn bezig met een doorstart, een aantal klussen gaan gewoon door als gepland.
          Hopelijk lukt het naar een positief vervolg toe te werken. Ik wens de mannen hier alle succes en sterkte bij.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Vanmiddag uit betrouwbare bron ook te horen gekregen dat ze failliet zijn. Zeker zonde !
            Wist wel dat het er niet lekker ging zoals bij de meesten onder ons maar dit had ik niet verwacht.

Denk dat er nog wel een paar volgen hier in ons brabantse land.
            Last edited by Rolandino; 27-10-10, 22:36.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Nit-Wit
              • Feb 2005
              • 250

Originally posted by Rolandino

Denk dat er nog wel een paar volgen hier in ons brabantse land.
              Kun je dat aanvullen met namen en onderbouwen?
              Zoals je het nu stelt trekt het natuurlijk op niets...
              "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Nou nee, dat gaan we NIET doen. Wanneer bedrijven dit willen, of moeten communiceren, dan kan dat, maar speculeren lijkt me zeker met deze precaire gespreksonderwerpen verre van gewenst.
                Daarom het verzoek aan Rolandino om dit soort uitspraken beter te overdenken alvorens ze te plaatsen.
                Last edited by moderator; 27-10-10, 21:10.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

Laat namen aub achterwege . Het plaatsen van een bedrijfsnaam kan problemen erger maken voor dat bedrijf of als ze nog geen problemen hadden ze wel doen ontstaan .

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Als er minder werk is dan zijn er altijd bedrijven het slachtoffer van, of je nu in de bouw of in de techniek zit dat maakt niet veel uit. Mijn vorige baas (iets met duur electronica spul) hoopte dat de slechte omstandigheden ervoor zorgde dat zijn voornaamste concurrent het loodje zou gaan leggen. De sterkste blijven over. Dat zijn echt niet altijd degene die het beste werk leveren.

Ik denk wel dat er bij ons in brabant (te) veel audio/video/licht bedrijven zijn, vandaar begrijp ik de opmerking wel.

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Ik noem ook geen namen geef alleen aan dat er heus nog wel meerdere bedrijfjes over gaan uit deze branche.

edit mod: Off-topic gedeelte verwijderd.
                      Last edited by moderator; 28-10-10, 06:25.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

....
                        Ze zijn bezig met een doorstart, een aantal klussen gaan gewoon door als gepland.
                        ....
                        aha, afscheid van de schuld aan de belasting, de schuld aan de bank, en voor een appel en een ei gewoon weer de concurrentie verder verzieken...

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

Originally posted by MacGyverSounds
                          aha, afscheid van de schuld aan de belasting, de schuld aan de bank, en voor een appel en een ei gewoon weer de concurrentie verder verzieken...
                          In het ALGEMEEN (dus niet ook automatisch deze situatie):

Als je de volgorde weet waarin curatoren werken, dan weet je ook dat dit bullshit is. De Belastingdienst komt op nr 1, daar moet dus geld naartoe. Banken hebben de laatste jaren bij leningen persoonlijke garanties van aandeelhouders geeist, dus die krijgen hun geld meestal ook wel, is het niet rechtsom, dan wel linksom.

De mensen die uiteindelijk vaak met de problemen achterblijven zijn leveranciers die wel geleverd hebben, maar geen geld krijgen. En de klanten die wel betaald hebben, maar nog geen levering. Aan het einde van de rit heb je dan ook nog altijd de vraag van 'behoorlijk bestuur'. Als de directieleden namelijk geen behoorlijk bestuur hebben gevoerd, dan kunnen zijn (deels) persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schulden.

Het is dus zeker niet meer zo makkelijk een BV-tje dat ook daadwerkelijk een serieuze omzet draait te laten klappen als schuldsanering als een paar jaar geleden. Het is echt wel wat moeilijker geworden. Daarmee zeg ik absoluut niet dat dit in dit geval ook zo zou zijn, ik schets alleen de algemene situatie.

Nogmaals veel succes aan de mannen van FI.
                          Last edited by berolios; 28-10-10, 08:42.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

In het ALGEMEEN (dus niet ook automatisch deze situatie):

Als je de volgorde weet waarin curatoren werken, dan weet je ook dat dit bullshit is. De Belastingdienst komt op nr 1, daar moet dus geld naartoe. Banken hebben de laatste jaren bij leningen persoonlijke garanties van aandeelhouders geeist, dus die krijgen hun geld meestal ook wel, is het niet rechtsom, dan wel linksom.

De mensen die uiteindelijk vaak met de problemen achterblijven zijn leveranciers die wel geleverd hebben, maar geen geld krijgen. En de klanten die wel betaald hebben, maar nog geen levering. Aan het einde van de rit heb je dan ook nog altijd de vraag van 'behoorlijk bestuur'. Als de directieleden namelijk geen behoorlijk bestuur hebben gevoerd, dan kunnen zijn (deels) persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schulden.

Het is dus zeker niet meer zo makkelijk een BV-tje dat ook daadwerkelijk een serieuze omzet draait te laten klappen als schuldsanering als een paar jaar geleden. Het is echt wel wat moeilijker geworden. Daarmee zeg ik absoluut niet dat dit in dit geval ook zo zou zijn, ik schets alleen de algemene situatie.

Nogmaals veel succes aan de mannen van FI.
                            Volgens mij komt de curator op één, daarna de rest.
                            Het is mij gebleken dat dit soort doorstarts vaak " goed voor de concurrentiepositie" zijn.
                            - opschonen van de schuld aan concurrente crediteuren
                            - opschonen van diverse leasecontracten
                            - opschonen van personeelsbestand
                            - opschonen van huur van panden etc..

kostenplaatje is ineens heel anders weer.......

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

Zullen we het algemene gevoel bij een faillissement niet bij iedere publicatie over een bedrijf wat op de fles gaat deponeren?
                              Zou de discussie fris en on-topic houden!
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...