reismarges hoe lang?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    reismarges hoe lang?

    Ik ben benieuwd hoe groot de reismarges genomen worden op het moment. We hebben een paar jaar terug hierover eens een discussie gehad. Sindsdien is het weer drukker geworden op de weg. Graag peil ik het weer eens.

    stelling bij een gemiddelde klus:
    een feest op vrijdagavond.
    even uitgaande van 100Km rijden in de randstad. (amsterdam / den haag, utrecht / rotterdam, leiden / gouda enz)
    Bestemming partycentrum aan de rand van de stad in een woonwijk maar met een plek om te verladen voor de deur. en gratis parkeren in de wijk...

    Hoe lang neem je als tijd voor "onvoorzien" als de zaal gereed moet zijn om:
    bij "zaal gereed" 17:00
    bij "zaal gereed" 18:00
    bij "zaal gereed" 19:00
    bij "zaal gereed" 20:00
    bij "zaal gereed" 21:00

    Hoe vaak komt dit goed uit met deze marge? 99%? / 80%
    (Ben je dan veel/vaak te laat?)

    dit is een enquete uit pure belangstelling wat een huidige norm is geworden. Geen thread om horrorverhalen over "die ene keer stond ik 4 uur vast" te spuien aub.
    lekker belangrijk!
  • remixed
    • Mar 2009
    • 22

    #2
    Kan aan mij liggen, maar wij rekenen niet met 100km = zoveel tijd. Aangezien dit nog een groot verschil maakt % snelweg, randstad, wat voorn stad etc..

    Gewoon google maps voor vlugge berekening. Als er staat: 22 min rekenen wij 30min. Dat komt eigenlijk altijd wel goed, omdat we ook marges hebben voor opbouwen waar je dan weer op in kan lopen als je te laat komt. Verder kijken we altijd op verkeerswerkzaamheden op de route en weet je zelf al wat kwa files er zal zijn, waardoor de schatting eigenlijk altijd goed komt.

    Comment

    • @lex
      • Jul 2006
      • 1087

      #3
      Een iets ander verhaal, maar wellicht heb je wat aan de info:

      Ik werk in theater en reis dus eigenlijk vrijwel altijd buiten de spits (behalve dan soms met mijn kindervoorstelling). Ik gebruik eigenlijk nooit een reisplanner, maar doe het op gevoel. Mijn streeftijd is minimaal een halfuur voor begin van de bouw aanwezig te zijn. Soms is dat zelfs vors meer omdat ik geen file had (soms tot vijftig minuten) en soms verdwijnt dat hafuur reserve als sneeuw voor de file...

      Ben eigenlijk vrijwel nooit te laat. Heb daar dan ook een grondige hekel aan. Het verschil met klussen zoals jij ze doet is misschien ook dat ik vrijwel niets aan de ochtend heb als ik een voorstellingsdag heb. Ik kan wat mail checken, nog wat bellen, maar maak nooit andere plannen. Dus dan is het niet erg om zo vroeg weg te rijden.

      @lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Ik laat het afhangen van de richting die ik uit moet, de dag en het tijdstip dat ik moet gaan rijden. Op zaterdag kan ik gewoon de reistijd van mijn GPS aanhouden maar op doordeweekse dagen na 16.00 uur gaat dat dus echt niet werken. Te laat komen is geen optie dus zorg ik ervoor dat ik desnoods 2 uur te vroeg aanwezig ben en doe ter plekke wel wat klusjes aan mijn apparatuur of ga lekker uit eten.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • jadjong
          • Oct 2003
          • 654

          #5
          Reismarges in de spits weet ik ondertussen wel uit ervaring, daar zit niet echt een logica in. Voor de meeste locaties doe ik een half uur extra erbij. De enige uitzondering daarop is alles voorbij Eindhoven, dat is reistijd x2. En soms is dat nog te weinig. De terugweg daarintegen

          De realtime info op www.tomtom.com is ook redelijk betrouwbaar, jammer dat die website op de telefoon ronduit treurig is.

          Comment

          Working...