Waarom laat je je DJ gear stelen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Waarom laat je je DJ gear stelen?

Ik begin steeds minder medelijden te krijgen richting de bedrijven die hun Pioneer spulletjes niet meer terug krijgen.

HOE VAAK MOET EEN PIONEER SET NOG GESTOLEN WORDEN WIL HET TOT VERHUREND NEDERLAND DOOR DRINGEN!

Bedenk goed dat je vaak factor 4 van het gestolen bedrag moet opzetten voordat je weer het netto geinvesteerde bedrag terug hebt. Gebruik de cd spelers en mixers voor eigen producties en verhuur ze alleen aan vaste klanten. Rijbewijs/paspoort/kentekens/blauwe ogen allemaal niets waard! Ik verkoop liever 10x nee dan 1x gestolen.
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by geenstijl21
    Ik begin steeds minder medelijden te krijgen richting de bedrijven die hun Pioneer spulletjes niet meer terug krijgen.

HOE VAAK MOET EEN PIONEER SET NOG GESTOLEN WORDEN WIL HET TOT VERHUREND NEDERLAND DOOR DRINGEN!
    Kan wel zijn, bij mij krijgt een vreemde niets mee, maar mensen horen gewoon netjes het spul terug te brengen. En ja sommige zijn wat laks, maar de meeste niet.

We gaan steeds meer normaal vinden dat we in een land wonen waar alles omgedraaid word. (Pas op met een inbreker want als je hem van de trap af duwt, klaagt hij je aan voor mishandeling. )

Comment

• hardstyle
      • Jan 2010
      • 427

Ik ben zelf van mening dat je sowiezo nederlandse papieren moet achterlaten en geen buitenlandse.
      Dit geeft voor mij al meteen mijn bedenkingen.
      Ook alleen aan bekende klanten dingen meegeven, waarvan je zeker bent dat je iets aan durft toe te vertrouwen.

Comment

• tha_dj
        • Jan 2004
        • 375

Originally posted by hardstyle
        Ik ben zelf van mening dat je sowiezo nederlandse papieren moet achterlaten en geen buitenlandse.
        Dit geeft voor mij al meteen mijn bedenkingen.
        Ook alleen aan bekende klanten dingen meegeven, waarvan je zeker bent dat je iets aan durft toe te vertrouwen.

Ja en dan zelfs kan het fout gaan !!!

Maar goed, risico kun je incalculeren, en hoeveel jij als bedrijf wilt/kunt hebben moet je ook zelf beslissen.
        Maar een aantal regels en protocollen zijn wel handig voor intern binnen een bedrijf.

Maar dat er VEEL pioneer spul verdwijnt voor weinig, dat staat vast.
        Wij hebben gelukkig de cdj-1000's als service artikel bij een complete set.
        your light !

Comment

• jaksev
          • Jul 2007
          • 365

Dat heeft geen zin. Papieren inleveren... bedrijfje hier in de buurt is ook hun DJ-setje kwijt.

De politie kan werkelijk NIETS doen, hij zegt dat het gestolen is uit zijn wagen....dus de politie of de rechtsbijstand kan niets...

Daar sta je dus mooi te kijken....ik wist het wel als dat mijn pioneer setje was....dan ging ik even bij die gast langs...

mensen moeten van ander mans hard verdiende centen afblijven. en in nederland mag je inderdaad geen eigen rechter spelen. Want als je zo`n kerel even aanpakt omdat hij jou spullen heeft gejat, dan ben je de zak.

Comment

• geenstijl21
            • Jan 2008
            • 462

Klein voorbeeldje: vriend van mij heeft een tankstation en in de loop van 5 jaar heeft hij dit in zijn kluis liggen:

- rond de 40 rijbewijzen
            - 5 paspoorten
            - 2 trouwringen
            - 8 autosleutels

Politie doet niks...
            "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Je zou de waarde van de spullen kunnen verminderen, door er duidelijk zichtbaar op de bovenkant met bijv een soldeerbout, of door iemand met een echte graveermachine, de bedrijfsnaam in te graveren. De doorverkoop wordt dan al een stuk minder aantrekkelijk en het spul blijft altijd herkenbaar, beter als wanneer door de dieven de serienummers veminkt worden.
              Het graveren moet wel op een moeilijk te vervangen deel van de kast gedaan worden. Een klepje vervangen is te eenvoudig.

Overigens heb ik in een aantal apparaten aan de binnenzijde een sticker geplakt met de mededeling: Indien deze sticker aanwezig dan betreft het een gestolen apparaat. Bel svp tel.........
              Mocht het bij een serieuze reparateur terechtkomen, heb je kans dat je spullen ooit eens terecht komen. Het kan lang duren en je eigendommen dan terugkrijgen is een ander verhaal, maar daar heb ik al eens over geschreven.
              Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Originally posted by geenstijl21
                dank U. Zo tijdens het kerstweekend even de oplossing voor het gestolen pioneerprobleem.

Gewoon niet meer zo maar verhuren.

Dat niemand daar eerder opgekomen is.

Kun je niet bij de PVV? Daar zijn ze nogal dol op briljante oplossingenverzinners.
                lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Alleen maar verhuren aan bekende klanten is inderdaad wel DE oplossing, ik verbaas me er iig over hoe verdacht vaak de omstandigheden achteraf bleken te zijn wanneer er weer eens een set gestolen is.
                  Overigens is er een paar maanden geleden in de Powerzone gewoon een complete set gestolen terwijl die nog in booth stond. Mensen zijn kennelijk gewoon naar binnen gelopen, hebben de boel netjes losgekoppeld en zijn ermee weggelopen terwijl de schoonmakers in het pand bezig waren.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RenéE
                    • Oct 2006
                    • 291

Hhet gebeurt schijnbaar zelfs tíjdens evenementen dat dj's of companions tijdens hun laatste plaat stiekempjes een CDJ afkoppelen, deze in een van hun UDG tasjes frotten en er dan vandoor gaan.
                    Last edited by RenéE; 27-12-10, 04:07.

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by RenéE
                      Hhet gebeurt schijnbaar zelfs tíjdens evenementen dat dj's of companions tijdens hun laatste plaat stiekempjes een CDJ afkoppelen, deze in een van hun UDG tasjes frotten en er dan vandoor gaan.
                      Dat is toch gewoon serieus waanzin. Welk boekingsbureau heeft dan het lef om zo'n figuur op een klus neer te zetten?

Ik ben zelf van mening dat de 'kleine' DJ's die voor de hobby draaien niet gelijk een Pioneer 1000/800 of een 2000 setje in de handen gedrukt moeten krijgen 'omdat Armin er ook mee draait'. Tuurlijk zal het een bak geld opleveren als je ze zo verhuurt, maar je verhuurt toch ook geen 3-ton bakwagen aan iemand die gisteren zijn rijbewijs heeft gehaald?
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Roelande
                        • Jan 2009
                        • 140

en niet alleen met cdj's of djm's:

twee jaar geleden meegemaakt dat 2 versterkers doodleuk uit het rack geschroefd waren en meegenomen, net na het einde van de fuif in het jeugdhuis.

Ge moet maar durven

De cdj 2000 (en waarschijnlijk djm 2000 ook) heeft een Kensington slot dus het stelen op evenementen kan je hiermee dus wel oplossen.
                        Last edited by Roelande; 27-12-10, 17:02.

Comment

• Ws Soundexpresse
                          • Jun 2001
                          • 1007

dat verhaal van die UDG tasjes hier ook al meegemaakt met n cdj-1000, lang geleden....

aan het einde van n set van n dj, ineens cdj-1000 weg. niemand wist iets.
                          camera bewaking nog nagekeken, maar nee, helaas, nergens iets te zien.
                          en er waren alleen maar djs op het podium geweest (of jongetjes die daarbij waren...),

helaas het gebeurd dus echt!!!
                          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

WTF zijn companions?

Comment

• RenéE
                              • Oct 2006
                              • 291

Hmm wacht companion is Engels, in het Nederlands is het compagnon....ofwel 'metgezel', 'vennoot'. Waarmee ik eigenlijk de vriendjes bedoel die vaak mee komen om op het podium te staan, gratis te zuipen en(/of) soms de auto te rijden.

Comment

Working...