Waarom laat je je DJ gear stelen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

in nederland bekent als Kompaan, maar dat vooral in minder positieve zin.

Comment

• geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

Originally posted by showband
      dank U. Zo tijdens het kerstweekend even de oplossing voor het gestolen pioneerprobleem.

Gewoon niet meer zo maar verhuren.

Dat niemand daar eerder opgekomen is.

Kun je niet bij de PVV? Daar zijn ze nogal dol op briljante oplossingenverzinners.
      Beetje zieke vorm om de PVV hierbij te halen en die vergelijking te trekken, slechte Kerst gehad? Ik zou zorgen voor een opbouwend idee: GPS chips worden vaak in dure mengtafels ingebouwd, ze zitten momenteel in mijn Pioneer gear....
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• hardstyle
        • Jan 2010
        • 427

Is er ooit al hier iemand mee verder gekomen, dat je gps chips in je dj gear hebt gestopt?

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Het grootste nadeel uit mijn gekozen systeem is dat 1x per dag een signaal wordt verzonden met de coordinaten, tussen 5 en 10m nauwkeurig. En dit voor 4 jaar lang...

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by geenstijl21
            Beetje zieke vorm om de PVV hierbij te halen en die vergelijking te trekken, slechte Kerst gehad? Ik zou zorgen voor een opbouwend idee: GPS chips worden vaak in dure mengtafels ingebouwd, ze zitten momenteel in mijn Pioneer gear....
            En ze dan toch maar klakkeloos aan iedereen meegeven die denkt een DJ te zijn en dus maar een berg Pioneers nodig hebt?

Dan zijn die GPS chips of merktekens nog steeds alleen maar schadebeperking.

Iemand al op het idee gekomen om voortaan de flightcases maar van gewapend beton te maken en met een groot hangslot aan de vloer te ankeren?
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by Stoney3K
              Dan zijn die GPS chips of merktekens nog steeds alleen maar schadebeperking.
              En als je die aanwezigheid van die chip nou bij verhuur meld, op de spullen zelf vermeld (sticker oid) of op een of andere manier de huurder en/of DJ op de hoogte stelt?
              Zou dat een preventieve werking hebben?
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• mrVazil
                • Mar 2010
                • 330

integendeel, lijkt me dat dat dan onmiddelijk na diefstal verwijderd wordt, en dan krijg je een signaal uit een vuilbak ergens langs de weg

Comment

• stainz
                  • Sep 2009
                  • 609

Originally posted by mrVazil
                  integendeel, lijkt me dat dat dan onmiddelijk na diefstal verwijderd wordt, en dan krijg je een signaal uit een vuilbak ergens langs de weg
                  Dit soort dingen blijven helaas altijd gebeuren, die kensington sloten zijn natuurlijk wel een goede. Je zou ze dan zelf altijd moeten bezorgen op locatie en ze meteen plaatsen en vergrendelen.

offtopic:
                  soortgelijke GPS-units hoorde ik ooit eens iemand gekscherend roepen:
                  die moet je er vanaf slopen en dan in een wagon van een internationale goederentrein mikken (wie weet waar dat dan uit komt).

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Originally posted by MusicXtra
                    Alleen maar verhuren aan bekende klanten is inderdaad wel DE oplossing, ik verbaas me er iig over hoe verdacht vaak de omstandigheden achteraf bleken te zijn wanneer er weer eens een set gestolen is.
                    Overigens is er een paar maanden geleden in de Powerzone gewoon een complete set gestolen terwijl die nog in booth stond. Mensen zijn kennelijk gewoon naar binnen gelopen, hebben de boel netjes losgekoppeld en zijn ermee weggelopen terwijl de schoonmakers in het pand bezig waren.
                    Is deze zaak nog open ??? Ik hoorde gisteren dat hij gesloten was wegens omstandigheden.

Zit Pim er nog steeds in ?
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• HR Soundproductions
                      • Oct 2005
                      • 650

Verhuren blijft altijd een probleem, welke maatregelen je ook treft, het zal nooit goed genoeg zijn om de actieve leden van het dievengilde ervan te weerhouden om "eigendommen tijdelijk van eigenaar te laten verwisselen".

Verhuren aan bekenden is ook niet altijd de oplossing om dit fenomeen te bestrijden.Het dempt dit effect misschien een beetje maar ook dan gaan er zaken mis.

Buiten de nodige gegevens die ik van de hurende partij heb, de overeenkomst en de contant vooraf betaalde borg (die overigens absoluut niet opweegt tegen diefstal) probeer ik de spullen altijd zelf te brengen (voor zover mogelijk), aan te sluiten en zelf weer op te halen, voordat het feestje is afgelopen...en zelfs dat voorkomt niet dat er nog dingen verdwijnen.

Enige tijd geleden nog een nagelnieuwe monitor die doodleuk afgekoppelt was en foetsie...notabene toen ik de cases uit de bus aan het halen was.

kan me voorstellen dat "dan-maar-niet-verhuren" geen optie is, zeker niet voor VERHUUR-bedrijven

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by Rolandino
                        Is deze zaak nog open ??? Ik hoorde gisteren dat hij gesloten was wegens omstandigheden.

Zit Pim er nog steeds in ?
                        Tent is gesloten omdat de vergunning niet verlengt werd omdat het bestemmingsplan gewijzigd is van het hele gebied. Er komen appartementen en kantoren en daar past geen club als de Powerzone.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Ok dan. ok toevallig dat ik dat van de week hoorde. Ben er lang niet meer geweest ( alleen in het begin ).

Had het er toevallig met iemand over en toen ik thuiskwam las ik je berichtje.

Maar goed even weer op het topic :

Wij laten onze spullen niet weghalen. Het overkomt je.

En als je dat risico niet wilt lopen moet je geen verhuur gaan doen.

Deze sector is altijd diefstal gevoelig hoe je het ook aanpakt.

Als je de nieuwaarde van het gehuurde aan borg vraagt lopen de klanten ook weg.

Om aan vaste klanten te verhuren verdien je niets meer op lang termijn.

Mijn vaste klanten kopen bij me omdat op lang termijn huren te duur is het ene kopen ze en een klein deel wat niet wekelijks nodig is huren ze in.

Ik probeer zelf ook de meeste verhuurklussen zelf te doen zodat je alles in controle hebt ( wat ook gebeurt dat dat juist ook niet altijd is )

Heb al een paar x meegemaakt op de grotere feesten dat na een set van een van de Dj 's bij de set iets weg is ( van reserve naald tot komplete CD of mixer of monitor )

In de verhuur ben je altijd afhankelijk van de eerlijkheid van je klanten. Gelukkig zijn de meeste wel betrouwbaar.

Heb je geen vertrouwen meer in je klanten kun je beter stoppen.

Maar moet wel eerlijk zeggen dat juist dat vertrouwen in het algemeen minder wordt.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• hardstyle
                            • Jan 2010
                            • 427

Misschien ook voor sommigen een goede optie voor klanten die veel huren, een huur-koop contract

Comment

• JohanH
                              • Mar 2010
                              • 98

Welk product gebruik je hier voor ? Want ik ben al een tijd op zoek naar zo iets.

Originally posted by geenstijl21
                              Het grootste nadeel uit mijn gekozen systeem is dat 1x per dag een signaal wordt verzonden met de coordinaten, tussen 5 en 10m nauwkeurig. En dit voor 4 jaar lang...

Comment

• geenstijl21
                                • Jan 2008
                                • 462

Originally posted by JohanH
                                Welk product gebruik je hier voor ? Want ik ben al een tijd op zoek naar zo iets.
                                iTray GPS Data Long Logger, gekocht bij de SpywebShop. Half jaar geleden gekocht maar kan het niet terug vinden.

Comment

Working...