HVB failliet

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EVP audio
    • Jan 2011
    • 2

    #16
    Hey Timo,

    Ik heb toen idd onder Martijn en Arnaud daar stage gelopen. Was een erg fijne tijd. Later ben ik ze nog vaak bij EML tegen gekomen, waar ze in korte tijd een onwijs gave afdeling hebben opgezet.

    Groeten,
    Erik

    Comment

    • annedijkstra
      • Feb 2011
      • 4

      #17
      HVB gaat verder onder BanoPro

      Persbericht:

      Comment

      • jakobjan
        • Jul 2002
        • 599

        #18
        Grappig, Bano was ook in de race om AVL over te nemen, dat is blijkbaar niet gelukt.

        Onder Bano zal het wel goed komen.
        Jakob-Jan
        Lightjockey Beta tester
        Freelance Licht tekkie

        Comment

        • Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

          #19
          Originally posted by MusicXtra
          Dit is, hoe triest ook voor de afvallers, een normale marktwerking.
          Wel rekening houdend met het verschil dat 'kwaliteit' in andere branches misschien duidelijker is dan in de onze.

          Als een klant een Fiat Panda koopt, doet ie dat omdat ie misschien geen Jaguar kan betalen. Maar dat betekent ook dat ie als klant daar direct de gevolgen van ondervindt, want die Jaguar rijdt op allerlei opzichten toch gewoon beter.

          Dat wij nou over het algemeen een aardig stel oren hebben en het verschil in geluidskwaliteit kunnen horen tussen een DAP MC-kastje en een Axys Source-stack, wil nog niet per sé zeggen dat alle klanten dat door hebben. Als die de helft kunnen betalen voor een even grote stapel hout waar ook herrie uit komt, dan zijn ze tevreden, zonder erbij stil te staan wát voor geluid er eigenlijk uit dat hout komt.
          First make it work, then make it look pretty!

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #20
            Originally posted by Stoney3K
            Wel rekening houdend met het verschil dat 'kwaliteit' in andere branches misschien duidelijker is dan in de onze.
            Dat ben ik niet met je eens, kwaliteit gaat veel verder dan alleen de geluidskwaliteit.
            Kwaliteit betekent voor een klant het nakomen van afspraken, netjes werken, duidelijk communiceren, betrouwbare spullen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Voor de koper van een auto is de manier waarop hij bij de dealer behandeld wordt ook een belangrijk aspect in zijn ervaring van kwaliteit.
            Kwaliteit is in iedere branche vergelijkbaar en gaat dus veel verder dan de eigenlijke dienst of het eigenlijke product.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

              #21
              Ooit begon Procon angstwekkend groot te worden... en zelfs dat kon worden overgomen.
              Ooit had Showco/Varilites een soort van monopoly.
              Maar meestal is het heel simpel:
              wordt een bedrijf heel groot dan komt er een roze bril op de neus van de directie,
              krijgt het middle-management de kolder in de kop,
              denkt men er steeds meer "groen gras van de buren" bij te kunnen nemen
              en wordt het een logge ineffectieve geldverbrandende operatie.
              Dan worden de aandeelhouders link, vliegen er directeuren uit,
              en wordt er 'afgeslankt', afdelingen 'afgestoten' of verzelfstandigd en
              gaat men terug naar de "core business".
              Is van alle tijden en ook al eens eerder met LSD gebeurd, wat toen een hele grote (marktverzieker) was.
              Showco en Vari-lite zijn andere voorbeelden van te groot en te hebberig.
              En nu proberen restanten van doorstarten van die bedrijven het nog een keer.
              Een ezel stoot zich in het gemeen niet twee keer aan dezelfde .....
              Maar die directueren willen allemaal concureren met de stropdassen van
              Ahold (uhhhhhhh, ooit ook een stront geweest)
              Shell (uhhh...), Tyco (uhhhh....), KPN (uhhhh...), Verolme, Begeman,
              Kortom dikke buiken, met een stropdas en de 4e huppelk*t als vrouw,
              en een proivejet en een villa in Monaco, een abonnement op JabJum,
              maar zonder een enkele rest interesse voor het event-tech-vak....
              Dat gaat een tijdje goed - tot het fout gaat.

              En alleen vor banken, verzekeraars en bezineboeren zal kunnen gelden:
              "too big too fail"
              Hier worden gewoon eerst een aantal kleintjes doodgedrukt,
              zoals Microsoft dat doet / deed met de concurenten.
              En dan plots blijkt er een andere ontwikkeling over het hoofd gezien te zijn,
              want "de heren-dikke-stropdassen" waren te druk met de aandelen-koersen....

              Nu misschien even heel erg groot,
              maar over 10 jaar mogelijk weer op sterven na dood?
              Mismanagement gebeurt zowel bij kleintjes als bij de groten,
              maar de verlokkingen zijn vaak nadrukkelijker bij de laatsten.
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

              Comment

              • Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

                #22
                Originally posted by MusicXtra
                Kwaliteit is in iedere branche vergelijkbaar en gaat dus veel verder dan de eigenlijke dienst of het eigenlijke product.
                Dat ben ik zeker met je eens, bij ons kun je kwaliteit leveren door veel support en after-sales te doen, maar die komen eigenlijk pas echt ter sprake als er iets niet 100% volgens plan gaat.

                De disco-boer die zijn showtje binnen een uur van de aanhanger naar binnen rijdt, een paar uurtjes draait en na de breek weer naar huis rijdt, die zal hard moeten knokken om het tussen de tieners met DAP-kastjes uit te houden. Ook als die disco-boer een 32-jarige persoon is die al bijna 10 jaar in het vak zit en dus veel dingen vooraf aanvoelt wat de nieuwelingen niet kunnen.

                Bot gezegd: In dat circuit maakt ondersteuning en after-sales minder uit. Ook omdat een klus die minder goed verloopt alleen betekent dat die klant niet terugkomt, terwijl de kans groot is dat ie voor een éénmalig feest iemand nodig had. Dan kan zo'n beginner met 150 euro ook een halfbakken show neerzetten zonder dat het veel gevolgen heeft. (Hooguit dat ie door een paar meer ervaren lui met een half oog even wordt aangekeken)

                Voor de grotere spelers die met bands en artiesten te maken krijgen geldt de concurrentie met de 'newbies' (ik zeg met opzet niet marktverziekers) een heel stuk minder. Weinig pubers die een stack voor 1000 man in de schuur hebben staan, en als je al zover komt is je klandizie sneller bereid om naar de secundaire voorwaarden te kijken en meer uit te geven omdat jij wél bereid bent om de eerste lijn van ondersteuning op je te nemen. In zo'n situatie kun je 'kwaliteit voor kwantiteit' ook veel beter als bedrijfsbeleid overeind houden en heb je ook klanten die dat waarderen.
                First make it work, then make it look pretty!

                Comment

                • ericmartha
                  • Apr 2002
                  • 14

                  #23
                  Ik zou zeggen geen zaken doen met HVB

                  Comment

                  • AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

                    #24
                    Flauwekul, het was altijd een bedrijf dat kwaliteit leverde en de eigenaar van Bano kennende, zal dit vast niet minder worden.
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

                    Comment

                    • rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

                      #25
                      Kwa licht of geluid weet ik het niet,
                      maar kwa rigging kan ik jouw mening over die winkel niet zo delen.
                      Dat was (zeker in het verleden) vooral veel geblaat - maar erg weinig wol.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                      Comment

                      • AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

                        #26
                        De producties die ik ken werd de (grote) rigging keurig uitbesteed, aan zeer capabele riggers (o.a. Mertens).
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

                        Comment

                        • rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

                          #27
                          Dan hebben ze dus inmiddels "hun werkzame leven" gebeterd.
                          Ik mag hopen dat het dan ook voor de kleine en middelgrote rigging klussen gelden zal.
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                          Comment

                          • jakobjan
                            • Jul 2002
                            • 599

                            #28
                            Hiep Hiep Hoera, we kunnen weer gaan bieden

                            Hvb Rental & Staging B.V. - Online veiling - Troostwijk
                            Jakob-Jan
                            Lightjockey Beta tester
                            Freelance Licht tekkie

                            Comment

                            • mvdwerff
                              • Sep 2010
                              • 144

                              #29
                              Even een update hierover:

                              De apparatuur van HVB is ondergebracht in Banopro, en delen van deze apparatuur alsmede oude apparatuur van Bano worden nu geveild.
                              Dit is dus geen faillisementveiling, maar puur een manier op materialen 'op te ruimen'. Een grote 'PA-Markt' maar dan als veiling.
                              Wat mij betreft een zeer slimme zet!
                              Mark van der Werff
                              Eventpower mobiele stroomvoorziening

                              Comment

                              • avolife
                                • May 2011
                                • 2

                                #30
                                iemand al gekeken op de veiling van hvb?

                                Comment

                                Working...