Nieuw wetsvoorstel inzake geluidsvolumes, Belgie
Collapse
X
-
Dat slaat nergens op, de metingen gaan altijd over een gemiddelde van 15 minuten, dat staat in de vergunning. Mensen die even meebrullen doe in een gemiddelde van 15 minuten NIKS.
Stevig bandje? 10 minuten spelen en 5 minuten lullen/stemmen/weet ik veel. Blijft je gemiddelde mooi in de buurt van de limiet
voor ons mocht het net een paar db harder om het nog aangenaam te houden, maar de persoon met de db meter had er geen medeleide mee. dat achteraan de tent niets te horen was, zelfs al waren er monitors mee in het midden van de tent opgehangen.
iedereen komt er om zijn beroep/hobby uit te oefenen, dus met alle respect voor die db inspecteur en alle regels die we moeten toepassen (ja zelfs al begon die inspecteur met vragen als: ben je dom? zie je wel naar foutmeldingen? .. voelde gelukkig niet te persoonlijk, maar vooral in functie van zijn "beroep")
nadelig dat de sfeer hierdoor omlaag gaat, een oplossing is eventueel in de toekomst op een kortere afstand meerdere topkasten mee boven het volk hangen, voor mij is er niet snel een andere optie.
ik was niet op de hoogte van het aantal, maar kan wel zeker zeggen dat het geen 3000 mensen waren, ik vermoed maximum 1500, wat ook nog te veel kan zijnLast edited by Shark; 05-04-12, 14:14.Comment
-
Ik heb ook medelijden met de orkesten in België. Sinds dat qua muziek vaak evenementen zijn waar kinderen onder de 12 jaar toegestaan zijn, mogen alle orkesten straks maar op 85dB spelen. Dat wordt dus alles maar in pianissimo spelen.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
nu ook in aantocht in nederland:
De PvdA wil dat er een wettelijk maximum komt van 100 decibel in uitgaansgelegenheden. Om dat te controleren zou elke discotheek, poppodium of café waar luid muziek wordt gedraaid een decibelmeter moeten hebben.
PvdA-Kamerlid Agnes Wolbert wil dat minister Edith Schippers (Volksgezondheid) maatregelen neemt om gehoorschade bij jongeren tegen te gaan. Ze pleit daarvoor dinsdag in Metro.lekker belangrijk!Comment
-
Mijn inziens een kat in de zak en achterhaald....denk dat velen dover worden van die inear oordopjes op de Ipod of de smartfone die dagelijks worden gebruikt dan dat bezoekje in een discotheek....die regels hadden 10 jaar geleden al vast gesteld moeten zijn.......
Mijn inziens populair geblaat van politici....niet meer en minder.....
Mijn advies, niet lullen over waneer maar hoe je dit in dient te zeetten en hoe er wordt gehandhaafd...en gisteen nog invoeren...Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
De ellende in NL is dat op het moment dat ambtenaren zich ergens mee gaan bemoeien de trein volgas ontspoort en we met z'n allen door duurdere treinkaartjes ff een blunder van 600 miljoen Euro weg mogen poetsen. De mensen die dit soort regels opleggen zijn hetzelfde soort mensen die denken dat sex slechts is om je voort te planten en een auto om je van A naar B te verplaatsen. Inmiddels heb ik er genoeg mee te maken gehad om te weten dat die mensen ver van de realiteit staan, geen enkele kennis van zaken hebben en regels opleggen die simpelweg onwerkbaar zijn en daar dik voor betaald worden, allerlei vage kosten kunnen declareren en na een paar jaar met een gouden handdruk en wachtgeld het veld ruimen. Het is jammer dat we als branche niet zelf in staat zijn een duidelijk geformuleerde limiet te hanteren waar iedereen zich ook aan houdt. Een limiet van 100 dB zal trouwens weinig uithalen waar het gaat om gehoorbeschadiging, dat is nog steeds riant genoeg om in een avond je gehoor voorgoed te beschadigen. Wil je echt voorkomen dat mensen gehoorbeschadiging oplopen dan zul je onder de 85 dBA moeten gaan zitten, en dus geen evenementen meer kunnen organiseren met versterkt geluid.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Maar het is wel een begin, aanscherpen gebeurt vanzelf...
Helpt wel in ieder geval tegen die geluidsmannen die vinden dat >105dB(A!!) aan de mengtafel normaal is.
Of een geluidsman van een gerenommeerde top40 band die beweert dat de band stopt met spelen als er aan de eisen van de gemeente voldaan moet worden, en het dus zachter moet...
Maar misschien val ik in herhaling.Comment
-
Het beste is dat die band dat ook even meedeelt op de rider, dan kan de organisatie voor een band kiezen die er niet voor zorgt dat een evenement wordt stilgelegd. Als dat gebeurt, reken dan echt niet op een schadevergoeding van de overheid. Het wordt wel veel lastiger om de volgende keer de benodigde vergunningen binnen te halen.
Het zijn toch de evenementen waarmee de boterham verdiend moet worden.
Het is net als met autorijden. ga je over de snelheidslimiet, dan kom je de weg niet meer op.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
De hele reden waarom je een concert uitversterkt is om de zachtere instrumenten in verhouding te zetten met de luidere instrumenten (bv. bassen, drums, blazers) en om over het omgevingsgeluid heen te komen van bijvoorbeeld publiek. Als je de versterking terug haalt wil dat niet per sé zeggen dat je gelijk maar 80-90dB op FOH overhoudt, goed kans dat er dan andere 'troep' gaat overheersen.
Een symfonie-orkest met volle bezetting haalt met alle gemak die 105dB op FOH zonder dat er maar een speaker aangezet hoeft te worden. Er is immers een reden dat ze daar maar één slagwerker hebben en de strijkers-secties uit twintig man bestaan!First make it work, then make it look pretty!Comment
Comment