Infiltratie bij Sabam (BE)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Infiltratie bij Sabam (BE)

Vanavond op een!

'Basta', het programma van Neveneffecten dat op humoristische wijze aan onderzoeksjournalistiek doet, infiltreert in de aflevering van vanavond bij SABAM.
    Dat blijkt uit een interne mail van de HR-afdeling van SABAM, die op Twitter werd gepost.

De afgelopen twee uitzendingen werden de trage service van Mobistar en de frauduleuze belspelletjes onder de loep genomen. Vanavond duiken Jonas Geirnaert en co onder in de wereld van auteursrechten.

Dit zou wel eens de doodsteek kunnen worden
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!
  • mrVazil
    • Mar 2010
    • 330

laat ons allemaal hopen dat dit de doodsteek wordt, die bloedzuigers hebben genoeg feestjes verhinderd of kapot gemaakt.

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

Originally posted by axs
      Dit zou wel eens de doodsteek kunnen worden
      ik denk dat er wel enkele politieke zwaargewichten, die mee in de sabam-pot mogen graaien, er wel een stokje zullen voor steken dat ze hun maffia-praktijken mooi kunnen verderzetten!
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• chippie
          • Jul 2006
          • 528

Aha das goed nieuws ze gaan deze maffiabende oprollen.
          Zal een leuke avond worden moest het gebeuren.
          Het is al jaren een vzwke dat buiten zijn teritorium werkt en dat zogezegd de leden betaald a rata de gespeelde nummers. Neen ze moeten het anders zeggen. We vullen onze zakken a rata de snullen die bij ons aangesloten zijn.
          Ben benieuwd wat het gaat worden vanavond. Ze (SABAM) zullen wel een kortgeding aanspannen om de uitzending te verbieden.
          IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Ben vooral nieuwsgierig of ze effectief geinfiltreerd zijn of... dat het eerder iets is zoals ' Mevrouw Leemans' van vorige week.
            Misschien week erna 'het vervolg'

Ik vermoed eigenlijk dat het - volgens de brief - eerder gaat om het aangeven van een optreden waar ze zelf 'muziek' maken en enkel eigen nummers spelen of van artiesten die niet aangesloten zijn bij Sabam. Hiervoor dienden ze niet te betalen maar kregen ze wel een rekening gepresenteerd.
            Last edited by axs; 24-01-11, 17:44.

Comment

• DJ_matthias
              • Jun 2005
              • 620

Originally posted by axs
              Hiervoor dienden ze niet te betalen maar kregen ze wel een rekening gepresenteerd.
              zo denkt sabam dan weer niet...

ook al speel je muziek van artiesten die niet bij hen aangesloten zijn zeggen ze toch: "dien uw aanvraag maar in en betaal maar"
              achteraf kan je dan uw betaald bedrag terugkrijgen... maar je moet er wel zelf achter vragen en er allerhande paperassen voor invullen

begrijpen wie begrijpen kan!
              Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Mijn vermoeden klopte dus...
                Vond het wel goed, maar er is eigenlijk weinig 'nieuws' voor degenen die regelmatig met Sabam te maken hebben.

Leuker was geweest een feestje te houden, gewoon aanvraag doen - Sabam komt enkel kijken als je GEEN aangifte hebt gedaan maar ze op de een of andere reden wel info hebben gekregen over je feestje (internet, affiches, flyers....) - en daarna doodleuk op je playlist fictieve namen invullen of allemaal nummers van artiesten die niet zijn aangesloten (meeste reggae, hip hop, ska...) en je geld terugvragen.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by chippie
                  Ben benieuwd wat het gaat worden vanavond. Ze (SABAM) zullen wel een kortgeding aanspannen om de uitzending te verbieden.
                  De uitzending kunnen ze al niet meer verbieden omdat het uitgezonden is
                  Alle Belgen en Nederlanders konden het rechtstreeks bekijken op één .
                  Dus dat kortgeding kan nog komen, maar ondertussen zijn ze wel beetgenomen.
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Rieske
                    • Aug 2002
                    • 544

Geweldig programma ! Doodleuk een K3 ringtone in een trein laten afgaan en vervolgens Sabam bellen met de mededeling dat men aangifte wil doen van het laten horen van een beschermd nummer. Als de Sabam medewerker vraagt om de lokatie wordt het helemaal hilarisch

Life is what you make it

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Tja, als ze dan ook nog artiesten als Suzi Wan, Ken Wood, Kimberly Clarck, ... gaan aanmelden, wordt het helemaal te gek. Ik mag hopen dat deze uitzending de ogen opent van vele mensen en dat de politiek EINDELIJK eens gaat nadenken of DIT allemaal wel de bedoeling was toen Sabam in het leven geroepen werd.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

@Rieske wel even kijken wanneer ik mijn zegje gedaan had, was om 17:12 dat is zo'n kleine 4 uur voor de uitzending.

Comment

• chippie
                          • Jul 2006
                          • 528

Originally posted by laserguy
                          Tja, als ze dan ook nog artiesten als Suzi Wan, Ken Wood, Kimberly Clarck, ... gaan aanmelden, wordt het helemaal te gek. Ik mag hopen dat deze uitzending de ogen opent van vele mensen en dat de politiek EINDELIJK eens gaat nadenken of DIT allemaal wel de bedoeling was toen Sabam in het leven geroepen werd.
                          Juist Laserguy. Maar volgens mij willen ze dit gewoon behouden als melkkoe.

Als er mij iemand kan uitleggen wat de drankprijs te maken heeft met auteursrechten??? Dus indien de drankprijs hoog is betaal je meer aan die maffia bende???????? Dat gaat mijn petje te boven. Wil dat zeggen dat alle muziek drank gerelateerd is......bij Amy en Whitney (in de vorm van pret vim) kan ik dat aannemen de rest betwijfel ik.

Comment

• DJ_matthias
                            • Jun 2005
                            • 620

Originally posted by chippie
                            Juist Laserguy. Maar volgens mij willen ze dit gewoon behouden als melkkoe.

Als er mij iemand kan uitleggen wat de drankprijs te maken heeft met auteursrechten??? Dus indien de drankprijs hoog is betaal je meer aan die maffia bende???????? Dat gaat mijn petje te boven. Wil dat zeggen dat alle muziek drank gerelateerd is......bij Amy en Whitney (in de vorm van pret vim) kan ik dat aannemen de rest betwijfel ik.
                            idd! net zoals ze bij groepen 10% rechten vragen op de uitkoopsom van de groep... wat heeft de vraagprijs van de groep te maken met de rechten op de gebruikte muziek???

Comment

• chippie
                              • Jul 2006
                              • 528

We zouden ons moeten groeperen.
                              Voor de minste scheet willen ze geld.
                              Zelfs van zaken die er niets mee te maken hebben.
                              Groepen die niet aangesloten zijn als je daar op moet betalen gewoon belachelijk.
                              Er zijn al mensen geweest die in beroep zijn gegaan en gewonnen.
                              Alleen kost het dan weer geld.
                              Misschien bij verzekering rechtsbijstand nemen.
                              Ze berusten zich gewoon simpel met de burger die wel zal betalen.
                              Dreigbrieven etc zijn orde van de dag en ze hebben waarschijnlijk enkele advokaten in dienst en dan is het simpel.

Comment

Working...