Huurcontract losse leverineg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Huurcontract losse leverineg

Tot nu toe verhuurden we alleen materiaal met eigen toezicht en compleet, inclusief opbouw, bediening en afbouw. Buiten financiële perikelen kan er niet zo veel fout gaan met behandeling van apparatuur etc. Nu hebben we een aantal items die ook los verhuurd kunnen worden, zoals porto's, zenders etc.
    Als ik dan lees wat er ontvreemd wordt, (pioneer sets lijkt wel een rage), wat kun je dan ondernemen voor een zo groot mogelijke zekerheid dat de materialen terugkomen?
    Bestaan er ook standaard huurvoorwaarden, die je mag overnemen en gebruiken? We hebben eigenlijk te weinig budget om juridisch doortimmerde verhuurvoorwaarden te laten ontwerpen.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Als je leest onder welke omstandigheden apparatuur ontvreemd wordt is gezond verstand denk ik de allerbeste raadgever. Heb je er geen goed gevoel over, dan zorg je dat je meer zekerheden krijgt.
    Al heb je nog zulke dichtgetimmerde voorwaarden, je spullen krijg je daar niet mee terug als een huurder ze ontvreemd.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

Als je binnen je eigen netwerk verhuurt (bandjes en boekers die je kent, via via, vaste klanten) is m.i. het risico ook een stuk lager.

Comment

• steed
        • Sep 2008
        • 68

Originally posted by BJD
        Als je binnen je eigen netwerk verhuurt (bandjes en boekers die je kent, via via, vaste klanten) is m.i. het risico ook een stuk lager.
        Risico hoort bij het ondernemerschap..hoe vervelend ook. Komt een partij je spullen niet terug brengen helaas...de politie doet er niks aan vanwege de civiele procedure en daar is de politie niet voor. Er tegen verzekeren is ook geen optie vanwege de kosten...dus het neemt behoorlijke risico's met zich meer als je de apparatuur meegeeft aan iemand die je niet kent...Wij verhuren alleen met personeel...en ja is flink duurder..echter...materiaal blijft netjes..onderhoud ligt een stuk lager en de klant begrijpt het zeker wel als je het uitlegt.

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

Originally posted by BJD
          Ik doe eigenlijk precies hetzelfde en sluit me hier helemaal bij aan. Normaal gesproken breng ik de apparatuur, sluit het aan en aan het einde van de avond kom ik het halen. Bijna altijd draait dan alles, dus gebreken zijn snel waar te nemen. Vervolgens breek ik af en vervoer het weer naar huis.

Als ik een enkele keer apparatuur verhuur dan doe ik dit eigenlijk alleen aan bekenden. Dit sluit wel een hoop ellende uit, maar ook hier gaat er wel eens iets stuk, daar wordt overigens altijd een oplossing voor gevonden.

Kan me voorstellen dat dit voor grotere verhuurbedrijven een probleem is om alleen aan bekenden te verhuren en dese dus meer blootstelling hebben tot "malversatie" in de brede zin van het woord.

Dit önvermijdelijke risico dient dus doorgerekend te worden in de verhuurprijs van de apparatuur (waarbij de toeslag dus hoger dient te zijn voor Pioneers, blijkbaar), hoewel ik soms verhuurprijzen tegenkom waar ik van denk "hoe kun je het daar voor doen

Comment

• BJD
            • Oct 2007
            • 771

Originally posted by steed
            Risico hoort bij het ondernemerschap..hoe vervelend ook. Komt een partij je spullen niet terug brengen helaas...de politie doet er niks aan vanwege de civiele procedure en daar is de politie niet voor. Er tegen verzekeren is ook geen optie vanwege de kosten...dus het neemt behoorlijke risico's met zich meer als je de apparatuur meegeeft aan iemand die je niet kent...Wij verhuren alleen met personeel...en ja is flink duurder..echter...materiaal blijft netjes..onderhoud ligt een stuk lager en de klant begrijpt het zeker wel als je het uitlegt.
            En om dat risico te minimaliseren doe jij niet aan dryhire.
            Ik probeer alleen maar aan te geven dat sommige vormen van dryhire een stuk minder risicovol zijn omdat je de mensen aan wie je het verhuurt kent.
            Als je enkel leeft van de losse verhuur dan moet je inderdaad risico's nemen.

Comment

Working...