hoe is het in limburg??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Originally posted by Lala
    En ik weet niet bij wie je dan huurt, maar er zijn goede en helaas ook heel veel slechte in Limburg. En dan met de nadruk op heel veel slechte. Ik denk dat er in limburg misschien 5 bedrijven zijn die het netjes voor elkaar hebben.
    @woody Je zult Belgie bedoelen, dat is al helemaal crap.
    Ben ik met je eens, ik kom zelf ook uit Limburg, maar er zijn hier zo veel bedrijven die PA doen of disco`s plaatsen. TE veel, er is heel veel concurrentie.

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Laten we dan wel effe het kaf van het koren scheiden en duidelijk verschil maken tussen hobby bedrijfjes en de professionele verhuurbedrijven.
      Life is what you make it

Comment

• Lala
        • Sep 2008
        • 370

En dat is soms lastig te achterhalen van te voren. Als Showband van ergens boven uit holland naar iemand belt of mailt, dan kan hij ook niet weten of iemand reageerd vanuit een garage of vanuit een mooi bedrijfspand. Want om nu elk adres op te gaan zoeken via google maps?

Hoe herken je van te voren de garageboeren en prutsers? Vooral als je niet uit de regio komt, kan dat nog flink lastig zijn.

@jaksev. Vooral jouw regio is lastig. Ik weet namelijk geen enkel verhuurbedrijf op te noemen bij jou in de regio...

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Tja...Limburg...

Het blijft een kwestie van geduld...Als je er spullen huurt..Bestel mar...Je kunt er heen met een auto, vliegtuug, een trein of een boot...Nog steeds is Henk lollig..(denkt ie) Ze denken nog steeds dat de Maas de Mississippi is en ook moeten werkloze daar nog steeds sollicitere...Lekker belangrijk...;-) En ja, we hadden Limburg gewoon afmoeten geven aan Duitsland of België...

Tot zover mijn gedicht over Limburg...

Ik weet wel dat er ook veel Brabantse bedrijven in Limburg komen, of meer 'moeten' komen...Daarnaast zitten er inderdaad ook goede verhuur bedrijven in Limburg : Houben, Demo, Cyberdanser(maar die is import..;-))

PS : Als je bijhorende artiest bij alle boven genoemde titels raad, kun je een weekend winnen....(tot uiterlijk a.s. zondag 5 juni 0.01 uur)
          Last edited by Olaf Duffhuës; 31-05-11, 18:16.
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

Originally posted by Olaf Duffhuës
            Tja...Limburg...

PS : Als je bijhorende artiest bij alle boven genoemde titels raad, kun je een weekend winnen....(tot uiterlijk a.s. zondag 5 juni 0.01 uur)
            Eindelijk een keer weekend ! Das wel een topprijs voor iemand uit onze business
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Dirk Wijnen
              • Dec 2006
              • 189

Haha toevallig ben vrijdag en zaterdag aan het stage lopen bij RH
              Nee maar er zijn meerdere bedrijven uit limburg die het netjes voor elkaar hebben hoor.
              Maar er zitten er ook een paar bij die het inderdaad wat minder doen......
              Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

Een weekend naar America zeker?
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• mrVazil
                  • Mar 2010
                  • 330

waar gaat dat weekend door?

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

Tja...Limburg...

En ja, we hadden Limburg gewoon afmoeten geven aan Duitsland of België...
                    De duitsers en de belgen zijn dus zo gek nog niet .

Comment

• Lala
                      • Sep 2008
                      • 370

Originally posted by Big Bang
                      Een weekend naar America zeker?
                      En ook naar Susteren hoor. En laten we ook Brunssum niet vergeten. Maar als je dan toch in America bent, ga dan ook even langs Horst.

Want dit was echt niet alleen Rowwen Heze. Vergeet de Heideroosjes niet, net als de Janse Bagge Bend en ook Pussycat hoort in het rijtje thuis.

Maargoed, om ontopic te blijven. Er zijn een aantal bedrijven in (voornamelijk zuid-) Limburg die het netjes voor elkaar hebben. Er zijn ook helaas een aantal bedrijven die het minder netjes voor elkaar hebben, en die onder de prijs gaan zitten. En dat is jammer. Ik denk dat Showband met zo`n bedrijfje ervaring heeft....
                      Last edited by Lala; 31-05-11, 23:23.

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

Originally posted by Lala
                        En dat is soms lastig te achterhalen van te voren. Als Showband van ergens boven uit holland naar iemand belt of mailt, dan kan hij ook niet weten of iemand reageerd vanuit een garage of vanuit een mooi bedrijfspand. Want om nu elk adres op te gaan zoeken via google maps?

Hoe herken je van te voren de garageboeren en prutsers? Vooral als je niet uit de regio komt, kan dat nog flink lastig zijn.
                        1) ik heb een kaart van nederland. Waarop ik alle bedrijven waar ik de afgelopen 15 jaar prettig mee heb gewerkt heb gezet. Als ik op een inprikklus een nieuwe tegenkom vul ik hem aan. Dat is de basis.

2) dan volgt bij nieuwe regio's die ik niet uit de lijst kan halen de "antecedenten check". De vraag welke bands/organisatiebureaus worden NU door een bedrijf gedaan? Als dat gerenommeerde namen zijn met gevulde agenda's is het een kijkje waard.

3) dan volgt heel simpel controle van de eigen verhuurinventaris. Matched dat met mijn klus? (Dus niet: is het g**l spul? )

4) even googelen op youtube/flicker enz voor een sample van geleverd werk.

5) Dan een persoonlijk gesprekje over de telefoon om te proeven hoe een bedrijf werkt. (onderhoud, bezetting instelling. Maar ook eenvoudig of ze zin/tijd voor de klus hebben) Ik leg ook eerlijk uit dat het hoogstwaarschijnlijk een eenmalige klus is.

6) dan doe ik goed omschreven 2 of 3 functionele offerteaanvragen de deur uit. Daarin zijn de gegevens van de band en de zaal te vinden maar nadrukkelijk niet de gewenste set. Eindigend in de vraag voor een gespecificeerde aanbieding.

7) Aan de samenstelling van de set in de offerte en de bijlage kun je zien of de vraag is begrepen.

Dit klinkt als een enorme klus maar dat valt best mee. En 80% zul je met een vast PA bedrijf toch ook telkens moeten doen.

Door hier strak aan vast te houden heb ik eigenlijk nooit problemen. En zeker niet meer dan ik voorheen met vaste deals had. Daar heb ik ook wel 2 x na een tijd een punt achter moeten zetten, omdat de slijt erin kwam bij de verhuurder. Na een tijdje wordt je als vaste band toch als een soort meubelstuk gezien en niet als klant. Dan moet je weg.
                        lekker belangrijk!

Comment

• jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

Mocht je in de buurt van de NW Veluwe een keer iets nodig hebt.....

Houd ik me aanbevolen.

Comment

• jaksev
                            • Jul 2007
                            • 365

Ik kan genoeg bedrijven in mijn regio opnoemen waar je prettig mee samen kan werken en met gerenommeerde professionele merken werkt. En met ervaren mensen werkt. en dus een band/artiest/disco goed uit kunt versterken.

JMS in Meijel
                            Demo in Meijel
                            Houben in Roermond
                            Soundwave in America
                            JPPA in Horst
                            Star in Kronenberg
                            Dynamic in Venlo
                            Bert van Cuijk in Baarlo

en ga zo maar even door.

Zelf doe ik vooral Disco`s en af en toe een P.A. oordeel zelf maar of ik een discoboer ben

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

dynamic heb ik vorig jaar wel eens mee gewerkt. Ging toen erg goed! Zit je bovenin limburg goed mee.

even een voorbeeld:
                              Houben in Roermond toont zich nogal als een installatie / media verhuurder. Met veel beamers/video/vergadertechniek enz.
                              voor "een box op een stokkie-klus" kies ik dan meestal wat duidelijker gepositioneerde aanbieders. Hoewel dat pure snelle schifting is.

Natuurlijk, ik ga er vanuit dat zij vast ook briljant werk kunnen leveren. Maar als je eenmalige kleine klusjes uitbesteed ben je nu eenmaal voor een klein bedrijf een belangrijker klant dan voor een bedrijf die 12 grote sets tegelijk moet wegzetten. En mijn eerste selectie gaat op personeel. De tweede op onderhoud/bedrijfszekerheid pas dan op materiaal en bedrijfsvoering. Dus ik neig bij klusjes onder de 250man publiek naar bevlogen tweemans bedrijfjes waar de baas zelf vaak nog meegaat. Trouwens de hele grote jongens zitten qua marge / overhead terecht zelden op een tuinsetje te wachten. Mijn eerste intake telefoontje soupeert dan misschien hun marge al op

Dank voor de post trouwens.
                              lekker belangrijk!

Comment

• FiëstaLj
                                • Oct 2000
                                • 2068

Originally posted by showband
                                dynamic heb ik vorig jaar wel eens mee gewerkt. Ging toen erg goed! Zit je bovenin limburg goed mee.

even een voorbeeld:
                                Houben in Roermond toont zich nogal als een installatie / media verhuurder. Met veel beamers/video/vergadertechniek enz.
                                voor "een box op een stokkie-klus" kies ik dan meestal wat duidelijker gepositioneerde aanbieders. Hoewel dat pure snelle schifting is.

Natuurlijk, ik ga er vanuit dat zij vast ook briljant werk kunnen leveren. Maar als je eenmalige kleine klusjes uitbesteed ben je nu eenmaal voor een klein bedrijf een belangrijker klant dan voor een bedrijf die 12 grote sets tegelijk moet wegzetten. En mijn eerste selectie gaat op personeel. De tweede op onderhoud/bedrijfszekerheid pas dan op materiaal en bedrijfsvoering. Dus ik neig bij klusjes onder de 250man publiek naar bevlogen tweemans bedrijfjes waar de baas zelf vaak nog meegaat. Trouwens de hele grote jongens zitten qua marge / overhead terecht zelden op een tuinsetje te wachten. Mijn eerste intake telefoontje soupeert dan misschien hun marge al op

Dank voor de post trouwens.
                                Als projectleider bij Houben kan ik je vertellen dat wij totaalproducties leveren. En zeker ook PA kitjes en lichtsets leveren..

Onze core business blijft congrestechniek, maar ook die markt is tegenwoordig een stuk breder dan beamer+scherm.

Dus laat die projectoren op de website je zeker niet tegenhouden een keer contact op te nemen.
                                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

Working...