Software voor offertes etc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Liweb
    • Nov 2008
    • 7

Software voor offertes etc

Beste forumleden,

Na een aantal jaren te werken als freelancer wil ik me meer gaan toespitsen op het verkopen van feesten. Niet enkel licht en geluid maar ook meubilair, caitering etc. Een all-in-one partner voor mensen die feesten organiseren.
    Hiervoor zal ik dan samenwerken met verschillende partners.
    Nu ben ik op zoek naar een goed software pakket wat mij kan helpen bij het maken van offertes en planning etc. Als je naar de verhuursoftware gaat kijken is het probleem dat deze er altijd van uit gaan dat je zelf een stock hebt en maar een paar zaken gaat inhuren. Voor freelancers die zelf niets hebben kan ik nog niet echt iets vinden.

Weten jullie misschien of hier goede pakketten voor bestaan?

Ik zou eigenlijk mooi statistieken willen zien zodat ik weet het kost mij zoveel om het te huren en ik betaal er zoveel aan. Hierdoor weet ik ook hoeveel ik op iedere job kan verdienen etc.

Alvast bedankt voor de informatie.

P.S. : Ik weet niet of dit het geschikte onderdeel is van het forum maar ik zag hier nog een thread staan over verhuursoftware vandaar dat ik het hier plaats.
    Liweb Freelance lichttechnicus/operator!!!
  • mvdwerff
    • Sep 2010
    • 144

Enkele voorbeelden van zulke programma's zijn Easyjob, RMS, Rent+ en AGP. Uiteraard zijn er nog meer.
    Bedenkt wel dat aan al deze programma's bepaalde prijsklassen verbonden zijn. Zo is Easyjob verkrijgbaar vanaf 1000 euro, AGP zal pas beginnen vanaf enkele duizenden euro's.
    Mark van der Werff
    Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Een kennis van mij heeft onlangs het volgende pakket gelanceerd: www.rentman.nl
      Last edited by Big Bang; 29-09-11, 17:19.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

ik zit in FileMakerPro hetzelfde te doen.
        FM-pro kost als platform een kleine 300 euro, maar er zijn voldoende templates gratis te krijgen.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Snelstart is een modulair boekhoudpakket, dat ook
          een offerte module heeft.

Als jouw offerte door je klant wordt geaccepteerd, zet je m zo om naar
          een factuur en die wordt weer automatisch in je boekhouding
          opgenomen. Is de betaling binnen, dan kun je het bedrag of
          handmatig boeken, maar er is ook een module die dit automatisch
          voor je doet.

Bij artikelen zet je zowel de verkoop- als de inkoopprijs, waardoor je
          de benodigde info kunt genereren.

Ik ben al jaren een erg tevreden gebruiker van dit pakket.

grtz

btw: Pakket met offerte mogelijkheid kost eenmalig ong. €700,=
          Hiernaast kun je een abbo nemen t.b.v. updates/upgrades.
          Kost ong. €90,= per jaar?
          Ook doe je via snelstart je electronische aangifte BTW.
          Last edited by NesCio01; 29-09-11, 19:21. Reason: Koopprijs toegevoegd
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by Big Bang
            Een kennis van mij heeft onlangs het volgende pakket gelanceerd: www.rentman.nl
            Sow, die hebben weer opgelet bij bedrijfskunde: per maand betalen lijkt goedkoper maar je verdiend er gewoon veel meer geld mee.
            Ziet er verder wel aardig uit, maar te prijzig voor de kleinere verhuurders.

Zelf ben ik ook met een dergelijk pakket bezig, maar de snelheid waarmee ik apps bouw is zo laag... :P
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Inderdaad: dat is 888.00,- per jaar. Op 3 jaar dus 2664.00,-. Ondanks alle cloud-zever van tegenwoordig kun je voor dat bedrag best zelf een servertje hiervoor opzetten en je eigen persoonlijke cloud opstarten.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Bas_straver
                • Oct 2011
                • 2

Ik ben me ook aan het orienteren op dergelijke software en kwam via google op dit forum. Tot nu toe heb ik een demo gedownload van RMS en Easyjob maar ik vond de interface erg onduidelijk en vooral RMS had niet alle functionaliteit die ik verwachtte (of ik kon hem niet vinden).

Bij een collegabedrijf waar ik af en toe voor freelance gebruiken ze sinds kort ook Rentman. Als ze mij daar inplannen krijg ik automatisch een mailtje en kan ik inloggen om te zien wat de klus inhoud, tijden, met wie ik sta ingepland enz. De kantoorboys daar zijn erg enthousiast over het systeem (en service) dus ik wil Rentman ook zeker meenemen in het vergelijk. Ik werk veel vanuit thuis maar zit ook 2 dagen per week op kantoor dus het feit dat je gegevens overal beschikbaar zijn zou voor mij wel een groot pluspunt zijn. Zijn er nog meer webbased pakketten?

Ondanks alle cloud-zever van tegenwoordig kun je voor dat bedrag best zelf een servertje hiervoor opzetten en je eigen persoonlijke cloud opstarten
                Ik heb met laten vertellen dat je ook een licentie kunt kopen (= eenmalig betalen) voor installatie van de software op je eigen server. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor onderhoud, veiligheid en
                het installeren van update en kunt apart een contract afsluiten voor support. Aanschafbedrag is te vergelijken met een RMS-installatie voor 5 users. Mocht de software bevallen dan zal ik eens uitrekenen of het goedkoper is om dit in eigen beheer te doen.

Maar vergeet niet dat voor veel andere software ook jaarlijks betaald moet worden voor onderhoud/support. Bij AGP betaal je alleen al €800,00 per jaar voor het krijgen van updates. Ik vind het ook wel fijn om nergens aan vast te zitten en als de software goed werkt, ik snel offertes kan maken en mijn data overal beschikbaar is zonder dat ik daarvoor 3 ICT cursussen hoef te doen dan vindt ik het die €74 wel waard.

Voor dinsdag heb ik een demo gepland met de jongens van Rentman, voor een demo van AGP ben ik nog in gesprek maar ik ben bang dat dit financieel niet haalbaar is. Iemand nog suggesties voor andere producten die ik mee moet nemen in het vergelijk?

Zelf ben ik ook met een dergelijk pakket bezig, maar de snelheid waarmee ik apps bouw is zo laag... :P
                Je mag me altijd een mailtje doen.

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by Bas_straver
                  Je mag me altijd een mailtje doen.
                  Als het af is? Ik zet je op de lijst. Je staat helemaal bovenaan.
                  Verwacht tegen 2020 een mailtje :P

Afgelopen week eens aan de slag gegaan met Weberp.
                  Een opensource en gratis webbased ERP systeem.
                  Er zit echt heel erg veel in (veel te veel eigenlijk), maar zaken als offertes, facturen, voorraadbeheer en paklijsten zijn aanwezig, dus dat is interessant.
                  Ook je complete boekhouding kun je hier feilloos in integreren.

Nu wat producten en een klant inkloppen en eens kijken hoe het werkt...
                  Last edited by renevanh; 16-10-11, 22:46.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Heb je dan je hele boekhouding,
                    voorraad admin, klanten en leveranciers
                    on line staan?
                    Je inkoop bedragen, verkoopbedragen, marges,
                    kortingen etc. etc.?

Offertes ook?

mmmmm, is voor mij een brug te ver hoor.

grtz
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Kun je blijkbaar ook lokaal gebruiken als je een LAMP-server hebt draaien (Linux, Apache, MySQL, PHP). Dus ff een ouwe pc tot Linux server bombarderen en klaar! Overigens ken ik deze WebERP niet maar OpenERP is een eveneens een zeer uitgebreid systeem wat echt wel gebruikt wordt bij bedrijven en waar ze ook - de voor bedrijven levensbelangrijke - support op kunnen krijgen via supportcontracten. Wel niet simpel om te gebruiken wegens zo uitgebreid.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...