Het verlonen van je personeel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Oh jee, ben iets teveel afgedwaald !!!

Stukje verloning vergeten

Maar goed, zoals ik al aangaf heeft alles zijn prijs, en dat geld ook zekers voor mijn incidentele helpende handjes !!!
    Zijn gewoon mensen die het leuk vinden om met mij mee te gaan, maar NIET tegen elke prijs.

Heb een buurjongetje van 15 die middagjes mee helpt en hiervoor € 50,- vangt.
    Heb een neef mee die gewoon met 20 jaar en een rijbewijs € 100,- vangt voor avondje hulp.
    Degene die draait / schuift vangt tussen de € 100,- en € 200,- afhankelijk van de klus.

Uiteraard GRIJS....

Allemaal door mij vastgelegde prijzen waar ze van op aan kunnen, betaald na afloop van het werk !
    Sponsoring vermijd ik ook omdat het MIJ gewoon alleen maar KOST, en uit ervaring weet ik dat het niks oplevert ondanks de mooie beloftes en praatjes.
    Ook korting bij maandelijkse events krijg je in NATURE aan het eind van de rit, oftewel 10% = 9 keer betalen en 10e keer gratis disco ( 0 factuur ) !!!
    Betaald de klant laat, niet is het MIJN risico, want hun hebben het werk goed uitgevoerd en zijn hun zorgen NIET.

Hierdoor kan ik ook rekenen op de mensen om mij heen en hou ik alles transparant en duidelijk.
    your light !

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by MusicXtra
      En dat ben ik volledig met je eens....
      Probleem is ook nog een keer dat een klant daardoor voor 3 keer niks wel een set wil zien die je ook in de HMH vindt. En zich dan rot schrikken als je zegt dat het huren van line-arrays ongeveer pas begint bij een klusje van 5 à 10K, inclusief opbouwen, afbouwen en bedienend personeel....

De marktverziekers zijn er weer de oorzaak van dat klanten te weinig inbegroten voor A/V op een evenement, waardoor de lui die levensvatbaar willen blijven soms ook noodgedwongen onder hun prijs moeten gaan zitten. En zo krijg je uiteindelijk een mooie kettingreactie.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

tha_dj, je blijft "schreeuwen" of hangt je shift toets zo af en toe vast. Het is echt niet nodig om die worden zo te "schreeuwen" door je tekst, de boodschap komt ook wel over zonder en maakt het een stuk rustiger om te lezen.

Comment

• knorrepot
          • Oct 2009
          • 234

Dit topic word wel vaak verplaatst!?

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Dit topic zal nu in dit forumdeel blijven staan... stond eerst in 'live-forum' en daarna in 'de lounge'...
            Beiden waren niet de beste keuze en het werd nu definitief hier in 'organisatie'-forum geplaatst
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Nog een keer verplaatsen gaat knaken kosten, weet alleen niet zo goed hoe ik die moet verlonen, iemand een suggestie?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

Spaarloon rekening openen of hoe ze dat ook noemen

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

postzegels bijplakken?

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

Onder rembours misschien?

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Maar wel eerst even een Wet Keten Aansprakelijkheidsverklaring overleggen bij je opdrachtgever?

MAW: Kan de hele 'discussie' over het verhuizen van dit onderwerp ook even worden opgeruimd?
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Mwoah, Volgens mij is het verlonen niet eens het onderwerp geweest, op de onderwerptitel na dan.
                        Wat voor deal je maakt met de vaklui die de klus voor je gaan uitvoeren is een deal tussen twee partijen. Wat ik voornamelijk teruglees is dat de calculatie van een project niet naar wens verloopt, incluis de economische gevolgen.
                        Heeft geen drol te maken met Live, is een prima onderwero voor aan de bar ( Lounge) en zou wanneer er serieus over gesproken zou worden thuis horen in het organisatie forum.

Zie het als subtiele bijsturing van het discussie onderwerp, mag je gewoon je voordeel mee doen!

Goed weekend, ik ben klussen
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Niko Hylkema
                          • May 2006
                          • 18

Originally posted by renevanh
                          Los van alle cijfertjes blijft de vraag 'hoe regel je dit exact' nog altijd open volgens mij.

In mijn situatie: ZZP'er die af en toe wat handjes nodig heeft. Ik heb een kleine poule mensen (geen pro's maar amateurs), ook nog eens onder de 18 jaar, die dan meegaan om wat te bouwen, draaien of breken. Nachtwerk vermijd ik, dus vaak 1 uur wel weer thuis (anders ga ik de volgende ochtend wel breken).
                          Ik betaal deze jongens wel, maar het gaat op dit moment hartstikke zwart. Dat betekend dat ik wel belasting betaal over geld wat ik niet (meer) heb, maar ook dat ze niet verzekerd zijn en er niks op papier staat.

Welke mogelijkheden heb je als ZZP'er dan? Een payroll organisatie is me echt veel te duur, dat is niet te doen.
                          Eerlijk gezegd zit ik te denken richting een vrijwilligerscontract met een vrijwilligersvergoeding. Maar hoe dat dan weer met verzekeringen zit... keine ahnung!

Handig ,de belastingdienst kijkt mee...

De prijzen die jullie noemen zijn toch hobbyprijzen.

Je kunt een licht en geluids technicus met ervaring toch geen 125 euro geven..

Beetje goede tech kost 300-400 euro/dagdeel

Comment

• Niko Hylkema
                            • May 2006
                            • 18

juist ,we zitten in een vreemde weareld ,nul uren contracten mogen geen contract heten ...vind ik
                            Originally posted by showband
                            OK minimumloon is meer....

maar de betaling kan ik kopieën contracten van laten zien, Postiljon motels die 3 maanden nuluren contracten doen met twee maanden opzegtermijn enzo. Wederrechtelijk maar mensen worden wel vanuit de uitkering verplicht erop te solliciteren... de uitkering van 70% is voor zzp en tijdelijke krachten alleen een droom. die krijgen ze niet.

Comment

• MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

Originally posted by Niko Hylkema
                              Handig ,de belastingdienst kijkt mee...

De prijzen die jullie noemen zijn toch hobbyprijzen.

Je kunt een licht en geluids technicus met ervaring toch geen 125 euro geven..

Beetje goede tech kost 300-400 euro/dagdeel
                              @renevanh

Je kunt die jongens gewoon een VAR laten aanvragen en dan kun je ze legaal 'wit' betalen en laten werken zonder dat jij er loonbelasting over moet betalen als werkgever (zowel ZZP, eenmanszaak, BV) En als je netjes werkt betaal je 19% over je inkomsten en heb je als ZZP'er behoorlijk wat aftrekposten. Klein ander aandachtspunt is het feit dat jongens onder de 18 jaar maar tot 11u 's avonds mogen werken (arbeidstijdenwet is iets uniforms!)

@Niko

Jij hebt het met de €300,- - €400,- die jij noemt over tech's op producties van formaat in een wat hoger segment van de markt (bijv. APR) In het bandjescircuit gelden lagere tarieven en is die €125,- zeer net betaald. Echter gaat de (mindere) economie op alle lagen van de markt toeslaan en gaan die bedragen van 3 a €400,- in verhouding harder zakken dan de €125,- wanneer de opdrachtgevers en klanten het mes in de budgetten gaan zetten. Op menskracht kan bij de beter betalende bedrijven dan ineens meer focus op scherpere inkoop liggen want de omzet uit huur van apparatuur moet gewaarborgd blijven om de afschrijvingen en investeringen te doen. Natuurlijk blijven de toppers voor dit werk een dergelijk tarief doorrekenen en zal dat ook worden betaald onder het motto; uitzonderingen daargelaten.

In de IT branche is afgelopen twee jaar deze slag ook al geslagen. Waar vroeger de bomen tot aan de hemel groeiden en externe of inhuur specilisten (zowel ZZP als werknemers van grote ondernemingen) hoge tarieven hanteerden, gingen in hun uurtarieven omlaag van €200,- p/u naar soms wel €60,- per uur voor hetzelfde werk met hetzelfde resultaat of kwaliteit (uitzonderingen daargelaten)
                              Last edited by MusicSupport; 16-01-12, 23:10.
                              d&b Audiotechnik

Comment

• renevanh
                                • Oct 2004
                                • 2371

Originally posted by MusicSupport
                                @renevanh

Je kunt die jongens gewoon een VAR laten aanvragen en dan kun je ze legaal 'wit' betalen en laten werken zonder dat jij er loonbelasting over moet betalen als werkgever (zowel ZZP, eenmanszaak, BV) En als je netjes werkt betaal je 19% over je inkomsten en heb je als ZZP'er behoorlijk wat aftrekposten. Klein ander aandachtspunt is het feit dat jongens onder de 18 jaar maar tot 11u 's avonds mogen werken (arbeidstijdenwet is iets uniforms!)
                                Daar heb je absoluut gelijk in, alleen zou die jongen dan ook ZZP'er moeten worden, een keuze die je mijn inziens zelfstandig moet maken en nooit in gedwongen mag worden. Er komt namelijk best een en ander bij kijken zoals boekhouding, belastingaangifte en urenregistratie. In aanmerking komen voor een zelfstandigenaftrek lukt een scholier bijna niet, dus zou hij ook nog eens belasting moeten betalen.

Het puntje dat minderjarige niet na 23:00 uur mogen werken is mij bekend, maar aangezien ik nachtwerk op eigen producties zelf ook niet leuk vind gaan we dan meestal lekker 's ochtends breken.
                                Een showtje wat tot 00:00 of 01:00 doorgaat komt soms wel voor, maar dan zijn die jongens meer aan het rondkoekeloeren en wachten tot we naar huis gaan, dan aan het werken. Meestal toch DJ's babysitten zo laat op de avond (en dat doe ik zelf), dus technisch gezien is er van werk dan geen sprake. Maar helemaal 100% correct is dat ook weer niet.
                                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...