"zzp-ers houden hun kennis niet op peil"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

Originally posted by rinus bakker
    "de ervaring van iemand die met die apparatuur heeft gewerkt heel interessant".
    Wow, dat is een vorm van aanbeveling waar je wat mee kunt!
    En daar moeten de ZZP-ers dan gezellig hun tijd aan opofferen?
    Laten die eravaringspraatjesmakers dan eerst maar eens "gecertificeerd" worden.
    Want daar staat of valt toch alles mee?

Voor merkonafhankelijk praten kunnen we ook altijd naar de kroeg of de hotelbar.
    Daar spreken soms ook de dronken mensen - dus hoor je er meer van de waarheid!
    volgens mij zijn er in de audio branche niet echt veel dingen waar je voor gecertificeerd kan worden,
    heb nog nooit gehoord van een gecertificeerde systeemtech of backlinetech.
    kan hooguit een cetificaat krijgen dat je bijvoorbeeld de L accoustics systeemtech training hebt gevolgd.
    en denk dat het ook lastig word om voor sommige disiplines een certificaat op te stellen, hoe wil je een FOH mixer gaan certificeren? dat blijft toch altijd een kunst net als pianospelen.
    voor het ophangen van al die bergen hout kun je dan idd wel weer een certificaat krijgen.
    Last edited by daviddewaard; 15-03-12, 14:03.
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by rinus bakker
      Laten die eravaringspraatjesmakers dan eerst maar eens "gecertificeerd" worden.
      Want daar staat of valt toch alles mee?
      Certificering is vooral een garantie voor meer bureaucratie en hogere kosten, zeker niet voor de kwaliteit.
      Wie zou die certificering moeten doen?
      Laat 'de markt' het lekker zelf uitkristalliseren wie er kwaliteit levert.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by Frans Ockeloen;
        ......Alleen als ik bij een Meyer Sound informtiedag zit denk ik na afloop: halleluja, wat zijn we toch gezegend met de fantatische apparatuur van John Meyer en die sukkels van de concurrentie begrijpen er totaal niets van ... ....
        eens, eens, en nog eens eens...

Terwijl MS als een van de weinige fabrikanten een System Independend Measurement apparaat heeft, en das SIM. Tegenwoordig in update 3, dus SIM 3, en SIM1 is ergens 25 jaar geleden al begonnen geloof ik.
        En inderdaad, dat leer je op een cursus, die MS-nl al aan ca 200 (??) man gegeven heeft.

Maareh, wat moet de gemiddelde het-is-vrijdag-en-ik-draai-vanavond-een-klassefuif forumbezoeker met een SIM? Afgezien dat het 3x meer kost dan zn complete setje...
        Ik lees tegenwoordig dat de ROC's jaarlijks 5x meer geluid en lichttechnici uitspugen dan de markt aankan, en het opleidingsniveau daar is ook " nogal wisselend".
        En aangezien het geloof van de leraar aldaar vaak overgaat op de leerlingen is dat merk-onafhankelijk meteen een bijgeloof uit de categorie fabeltjeskrant.
        Hier op het forum komen jochies van 16 JBL afzeiken. Denk niet dat ze alle speakers die JBL gebakken heeft nog willen versjouwen...

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by MusicXtra
          Certificering is vooral een garantie voor meer bureaucratie en hogere kosten, zeker niet voor de kwaliteit.
          Wie zou die certificering moeten doen?
          Laat 'de markt' het lekker zelf uitkristalliseren wie er kwaliteit levert.
          TUV? UL? KEMA?
          En over die kermisklantenbende die wij onze markt noemen: dan rijdt binnenkort weer iedere week een collega zich te pletter...

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by MacGyverSounds
            dan rijdt binnenkort weer iedere week een collega zich te pletter...
            Op dit moment is het de markt die bepaald, dat te pletter rijden zul je hooguit meer stimuleren op het moment dat de goedgelovige onder ons zich laten certificeren. Op dat moment zijn ze zich al uit de markt aan het prijzen t.o.v. collega's die het hele certificeringsgebeuren naast zich neerleggen.
            Heb het zelf meegemaakt in de autoschade branche, daar moest en zou ook iedereen zich certificeren, verzekeraars waren ervan overtuigd dat dit de kwaliteit ten goed zou komen en de kosten naar beneden zou brengen.
            Resultaat was dat de kosten alleen maar stegen, de administratie schrikbarend toenam, de flexibiliteit geheel verdwenen was (je moest immers volgens het protocol werken) en er geen enkele invloed was op de kwaliteit van het geleverde werk. Niemand van de heren in driedelig grijs kwam op het idee om die gerepareerde auto eens te bekijken.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

[/QUOTE]

"Maar informatiedagen worden regelmatig bij allerlei importeurs en verhuurders georganiseerd.

Alleen als ik bij een Meyer Sound informtiedag zit denk ik na afloop: halleluja, wat zijn we toch gezegend met de fantatische apparatuur van John Meyer en die sukkels van de concurrentie begrijpen er totaal niets van ."[/QUOTE]

Een aantal begrijpen het weldegelijk maar hebben een wat andere uitgangs punt wat mits je dit punt begrijpt geen probleem hoeft te zijn . Begrijp me goed ; de meeste producten van Meyersound vind ik absoluut te gek om mee te werken en ik wou dat ik het vaker tegen kwam en de kennis die ik heb opgedaan bij meyersound is mij het geld dubbel en dwars waard geweest . Het helpt me ook om met niet meyersound producten een beter resultaat te halen en makkelijker problemen te traceren .

Wat betreft SIM het is en blijft een te gek systeem om me te werken maar met SMAART/SAT/SYStune of wat voor FFT analyzer dan ook kun je ook prima resultaten berijken daar de data op je scherm identiek is .
              Ik heb een paar keer meegemaakt dat na een SIM meting gevraagt werd waarom het systeem beter klonk dan voor de meting..... Als antwoord werd toen gegeven (niet door mij) dat SIM nauwkeuriger is en dus beter .
              Kort gezegt DIT IS BULLSHIT . De x-tra hardware die er bij kunt aanschaffen (hoeft niet) kunnen er voor zorgen dat je minder fouten maakt tijdens metingen mits goed geprogrameert .
              Wel is het analyseren van data tijdens metingen en het terug roepen hiervan en combinatie van verschillende metingen erg overzichtelijk binnen SIM . (vandaag weer met SAT zitten klieren en powersoft en had toch liever met SIM gewerkt=overzichtelijker)

Wat certificering betreft : Voor een aantal zaken is het niet meer dan logisch zeker bij rigging staging controleurs milieu wetgeving/geluidsnormen en er zijn er vast meer te verzinnen . Alleen wie controleert de controleurs ? en waarop ? en Hoe ? etc....

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by MusicXtra
                Op dit moment is het de markt die bepaald, dat te pletter rijden zul je hooguit meer stimuleren op het moment dat de goedgelovige onder ons zich laten certificeren. Op dat moment zijn ze zich al uit de markt aan het prijzen t.o.v. collega's die het hele certificeringsgebeuren naast zich neerleggen.
                De Arbo-paragraaf in bv de ISO-9001 is niet mis, hoor... En dat stimuleren moet je me toch eens uitleggen, als je regelmatig gecontroleerd wordt op rij-en rusttijdenwetgeving. Ok, niet door de prinsemarij, maar door een TUV/Kema etc. Je hebt gelijk als het een soort interne kwaliteitsdienst wordt , die 4x per uur een reclamespotje in de lucht gooit a la Focwa etc. Maar een serieuze certificeerder lacht zich daar helemaal scheel om...

Enne Timo, het ging mij om het woordje Independend....

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

Oeps heren,
                  sorry voor deze f**k up aangaande de papier+stempel maffia.

Ik wilde die 'vertificering' er alleen maar even bij slepen omdat dit een deel vormde
                  van 'een dispuut' dat ik in het verleden al eens had met de TS over de certificerings
                  b*ll-sh*t die in de sector voor de BMT/VBT operators is kunnen ontstaan.

Zonder helderheid over criteria en op papier vastgelegde (controleer/meetbare) normen,
                  is de papierpoppenkast vooral handig voor de onbenullen.
                  Die nog geen piep van een brom kunnen onderscheiden,
                  en bij het lezen van "dB" denken aan de "dagelijkse Boodschap".

Kortom: de alom geliefde managers (bijvoorbeeld bij de vakbonden ...)
                  En de politek (+keuringsmaffia zelf) natuurlijk die bij alles aandringen op keuring en certificering,
                  maar geen cent over blijken te hebben voor het zorgvuldig normeren en/of opleiden.
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...