Schade, verzekeringen etc.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Transportverzekering zit vol met kleine lettertjes, ik heb zelf meer dan 5 jaar premie betaald voor een transportverzekering die tussen 03.00 uur en 07.00 uur geen dekking gaf.....
    Kwam daar bij toeval een keer achter, advis/zeur was zo 'slim' geweest dit nooit aan me te melden.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PvG
      • Sep 2012
      • 979

Originally posted by MusicXtra
      Transportverzekering zit vol met kleine lettertjes, ik heb zelf meer dan 5 jaar premie betaald voor een transportverzekering die tussen 03.00 uur en 07.00 uur geen dekking gaf.....
      Kwam daar bij toeval een keer achter, advis/zeur was zo 'slim' geweest dit nooit aan me te melden.
      Deze disclaimer moet in de voorwaarden of als clausule zijn opgenomen in de polis. Ik heb een verzekeraar gevonden die deze clausule is vergeten :-)

Naast dit addertje zijn er inderdaad nog zat andere: ze keren de dagwaarde uit (en verzekeraars schrijven je spullen waarschijnlijk sneller af dan dat jij dat mag van de belastingdienst... in de praktijk betekent dat dat het alleen zin heeft om spullen jonger dan ca. 3 jaar te verzekeren), er moet braakschade zijn (ook als aanhanger/bus in een afgesloten opslag staat) en soms moet je een bepaalde klasse alarm hebben.
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

En het pand waar je gear staat moet van steen zijn
        en in de auto NIET verzekerd..........

als je dat afzet tegen de premie welke je betalen moet
        t.o.v. de mate van schade die je lijden kunt.........

is de overweging te maken of je wel of geen verzekering afsluit.

Ik bedoel dit dan t.o.v. brand- en diefstalverzekering.
        ik denk dat je niet zonder een goede W.A. verzekering kunt.

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Kwestie van spullen laden en je voertuig niet meer alleen laten.
          Thuisgekomen voertuig naar binnen en op slot in een met alarm beveiligde ruimte zetten of spullen lossen en in diezelfde ruimte zetten.
          Onderweg naar huis er wel alert op zijn dat niemand je volgt (is mij een keer overkomen en ook de reden dat mijn bus niet vol met reclame geplakt is) en zoveel mogelijk vertraging inbouwen voor de dief.
          Tijd is immers de grootste vijand van iemand op dievenpad.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sidefill
            • Sep 2009
            • 130

in de praktijk betekent dat dat het alleen zin heeft om spullen jonger dan ca. 3 jaar te verzekeren)
            Dat is nou juist het vervelende van verzekeraars. Ik heb zelf een bedrijf in een andere branche maar 25 % afschrijving per jaar (op de uit te keren nieuw waarde) bij een schade is heel gebruikelijk en dan gaat het niet eens om elektronica.
            Na 2 jaar, krijg je bij schade als je geluk heb dus net de helft terug.

Voor mij is" muziek maken en geluid" hobby, maar ik sta ondertussen wel met meer dan 10 k spullen op en om het podium.
            Toch raar dat dat nou niet fatsoenlijk en zonder al te veel kleine lettertjes te verzekeren is.

vb) Ik heb als drum overheads akg c 414's.
            Harkt de ceremoniemeester zonder toestemming aan een kabel om een op het podium liggende mic naar zich toe te halen.
            Oeps verkeerde kabel,....was van een bas gitaar (custom made) deze valt uit de staander en neemt een statief met OH mee.
            Schade aan bas en AKG 2100 euro. Die kerel ontkend alles en wij zitten met de schade.
            We zijn nog niet met hem klaar, maar een juridische stap is te duur in verhouding met deze schade.
            Het blijft gewoon lastig, vandaar mijn vraag.

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

Een complete PA van goede kwaliteit zit vwb nieuwwaarde al snel >50keuro, dagwaarde daar ver onder...

Er was vast ook een organisatie, stichting, vereniging oid die dit organiseerde. Praat eens met het bestuur daarvan. Meestal begin je met het aansprakelijk stellen van je opdrachtgever, dan mogen zij het verder uitzoeken met de betreffende persoon.
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by sidefill
                Die kerel ontkend alles en wij zitten met de schade.
                We zijn nog niet met hem klaar, maar een juridische stap is te duur in verhouding met deze schade.
                Het blijft gewoon lastig, vandaar mijn vraag.
                Daarom moet je hem meteen voor zn muil schoppen, op heterdaad.
                Ik heb de regel dat degene die bewust aan mn spullen zit meteen een strakke por krijgt. Of een tik met een magLite, oid.

Ik verdom het te gaan werken op iemand anders zn feestje, en dan thuis te komen met minder geld of spul dan waarmee ik er naartoe ging.
                (als het toch geld moet kosten ga ik liever in een bubbelbad liggen..)
                En onderaan de streep blijft het gewoon werk. Moet je eens op de bouw doen, een pas gemetseld muurtje omgooien…

Eigendom verzekeren is inderdaad erg lastig, tenzij je daar van te voren aangegeven hebt dat je rare eisen hebt, en dat gaat in de papieren lopen.
                Een standaard WA'tje valt echter reuze mee, en dekt bijna alle onschuldige lullige dingen wel, zoals de kop koffie over de bruidsjurk van de klant, de lamp die het toupet van ome Sjaak weggesmolten heeft enzo…

Dood en verderf wordt wat lastiger.

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Inboedelverzekeringen doen ook dagwaarde.
                  Leuk als je denkt verzekerd te zijn bij brand, en dan vrijwel niets uitgekeerd te krijgen van meubels, bedden, kleding enz.
                  Ik heb m'n inboedelverzekering van het woonhuis opgezegd. Risico's zijn (zeer) klein, en de eventuele uitkering (zeer) laag.
                  WA: natuurlijk!

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

Originally posted by SPS
                    Inboedelverzekeringen doen ook dagwaarde.
                    Leuk als je denkt verzekerd te zijn bij brand, en dan vrijwel niets uitgekeerd te krijgen van meubels, bedden, kleding enz.
                    Ik heb m'n inboedelverzekering van het woonhuis opgezegd. Risico's zijn (zeer) klein, en de eventuele uitkering (zeer) laag.
                    WA: natuurlijk!

Paul
                    dat hangt totaal af van de soort verzekering.
                    En gezien het feit dat een brandverzekering echt weinig kost is een GOEDE best betaalbaar.
                    Maar je moet wel indexatie hebben en vervangwaarde of nieuwwaarde hebben enz.

Ik heb een keer een inbraakgeval gehad en dat is KEURIG geregeld
                    En bij m'n moeder was brand... zelfde laken een pak. Salvageteam vervanging alles erg goed.
                    lekker belangrijk!

Comment

Working...