Sponsors?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niek...
    • Nov 2001
    • 1094

Overigens:
    een goede brief schrijven is een goed middel om inderdaad potentiele sponsoren op de hoogte te brengen van jullie evenement, en het vooral wat het voor hen zal kunnen opleveren om hier aan mee te werken.

Mijn ervaring is echter dat een brief snel "aan de kant" wordt gelegd. De brief kan dus wel goed zijn, maar door bijvoorbeeld tijdgebrek wordt het geheel terzijde geschoven. Het eerste wat je in zo'n geval moet doen, is enkele dagen na het versturen van de brief telefonisch contact opnemen met het bewuste bedrijf en vragen om een eerste reactie.

Indien men niet afwijzend is, stel je voor het geheel persoonlijk eens uiteen te komen zetten. Dit zet meer zoden aan de dijk dan een brief! In dit persoonlijk gesprek leg je nog eens uit wat jullie leuke feest inhoudt, maar bovenal wat het voor de sponsor kan betekenen. Dus neem je voorbeeldschetsen mee van een mogelijke sponsoring. Je zult dus goed voorbereid moeten zijn, ook op eventuele vragen.

Deze manier zet meer zoden aan de dijk dan een brief. Vaak wordt er ook zomaar "de boer opgegaan." Bedrijven die mogelijk zouden willen sponsoren worden dan onaangekondigd benaderd. Op deze manier ben je effectief bezig, en weet je direct de eerste reacties van bedrijven.

Wellicht is een idee? Succes ermee!

--> Greetz Niek <--
    <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Dj Shake
      • Feb 2001
      • 96

Een half jaar geleden zijn wij van Show Rental ook begonnen met het organiseren van een evenement.
      Het betreft hier "Funky Vibes!"
      We hadden inmiddels 3 sponsors, een zaal, security, tap & bar. eigenlijk alles dus.

Nu komt de eigenaar van de zaal een paar weken geleden met de boodschap failliet te zijn.
      Inmiddels is de zaal overgekocht, maar door een restaurant, en dus niet meer bruikbaar voor feesten.

Hoe hebben wij Heineken, Bacardi & Camel zover gekregen ons te sponsoren?

Mijn collega, Joost Gijzel, is Telefonisch bezig gegaan met het benaderen van de bedrijven.
      Gewoon het hoofdkantoor van Heineken bellen, de importeur van Marlboro.
      En gewoon vragen naar het goeie telefoonnummer dat je nodig hebt als je Heineken en Camel je evenemten van 900 man wil laten sponsoren.

Kost wel wat tijd en een vlotte babbel, maar uiteindelijk heb je er wel wat voo terug.

Heineken bijvoorbeeld:
      Hebben we 8 keer moeten bellen (waarvan 4 verschillende nummers).
      Maar uiteindelijk kregen we het bericht dat ze ons 455 Euro wilden sponsoren met als tegenprestatie:
      * Reclame op de posters/flyers
      * Exclusiviteit Heineken Bier (geen verkoop andere bier-merken)
      * Heineken krijgt gelegenheid voor reclame-uitingen tijdens het evenement.

Niet gek toch?

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Deze reactie werd mede mogelijk gemaakt door Show Rental
      Show Rental = DATEQ, EV, JBL, Lab gruppen, Chevin, Pioneer, Stanton & Martin

Comment

• _Jasper
        • Jan 2001
        • 330

citaat:
        * Heineken krijgt gelegenheid voor reclame-uitingen tijdens het evenement.
        Wat houdt dat in? zou ik iets concreter op papier willen hebben. Dit kan verschillen van Heineken-bierfiltjes tot aan een presentatie van een kwartier.
        Allicht is dit ook het geval dat het contractueel wel vast wordt gelegd.

Seeeeeeee ya
        Jasper
        Drive-in Show The Dream Team
        Seeeeeeee ya
        Jasper

Comment

• Roland
          • Jan 2001
          • 480

Ik heb volgend jaar ook een probleem, ieder jaar organiseert mijn studenten vereniging het Eindfeest in Maastricht. Dit wordt al jaren gesponsord door Marlboro, maar dat mag volgend jaar dus niet meer. We zijn nu ook weer druk op zoek naar andere sponsors als iemand een sponsor voor ons weert laat het dan horen. We hebben veel te bieden. Feest is voor ongeveer 3000 tot 4000 personen/studenten.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• Niek...
            • Nov 2001
            • 1094

citaat: Mijn collega is telefonisch bezig gegaan met het benaderen van de bedrijven. Gewoon het hoofdkantoor van Heineken bellen, en gewoon vragen naar het goeie telefoonnummer dat je nodig hebt als je Heineken je evenemten van 900 man wil laten sponsoren.

Kost wel wat tijd en een vlotte babbel, maar uiteindelijk heb je er wel wat voor terug.
            Optie???

--&gt; Greetz Niek &lt;--
            <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• wpstolk
              • May 2002
              • 62

Je kan beter in de stad zelf sponsers zoeken inplaats van gelijk de grote jongens binnen te halen die vinden dit soort dingen helemaal niet intressant die willen wel feesten sponsoren van zoon 5000 man maar zulke feestjes lezen ze de mails niet eens van!!!

Laterzzzzzzzzz
              Laterzzzzzzzzz

Comment

Working...