Overigens:
een goede brief schrijven is een goed middel om inderdaad potentiele sponsoren op de hoogte te brengen van jullie evenement, en het vooral wat het voor hen zal kunnen opleveren om hier aan mee te werken.
Mijn ervaring is echter dat een brief snel "aan de kant" wordt gelegd. De brief kan dus wel goed zijn, maar door bijvoorbeeld tijdgebrek wordt het geheel terzijde geschoven. Het eerste wat je in zo'n geval moet doen, is enkele dagen na het versturen van de brief telefonisch contact opnemen met het bewuste bedrijf en vragen om een eerste reactie.
Indien men niet afwijzend is, stel je voor het geheel persoonlijk eens uiteen te komen zetten. Dit zet meer zoden aan de dijk dan een brief! In dit persoonlijk gesprek leg je nog eens uit wat jullie leuke feest inhoudt, maar bovenal wat het voor de sponsor kan betekenen. Dus neem je voorbeeldschetsen mee van een mogelijke sponsoring. Je zult dus goed voorbereid moeten zijn, ook op eventuele vragen.
Deze manier zet meer zoden aan de dijk dan een brief. Vaak wordt er ook zomaar "de boer opgegaan." Bedrijven die mogelijk zouden willen sponsoren worden dan onaangekondigd benaderd. Op deze manier ben je effectief bezig, en weet je direct de eerste reacties van bedrijven.
Wellicht is een idee? Succes ermee!
--> Greetz Niek <--
een goede brief schrijven is een goed middel om inderdaad potentiele sponsoren op de hoogte te brengen van jullie evenement, en het vooral wat het voor hen zal kunnen opleveren om hier aan mee te werken.
Mijn ervaring is echter dat een brief snel "aan de kant" wordt gelegd. De brief kan dus wel goed zijn, maar door bijvoorbeeld tijdgebrek wordt het geheel terzijde geschoven. Het eerste wat je in zo'n geval moet doen, is enkele dagen na het versturen van de brief telefonisch contact opnemen met het bewuste bedrijf en vragen om een eerste reactie.
Indien men niet afwijzend is, stel je voor het geheel persoonlijk eens uiteen te komen zetten. Dit zet meer zoden aan de dijk dan een brief! In dit persoonlijk gesprek leg je nog eens uit wat jullie leuke feest inhoudt, maar bovenal wat het voor de sponsor kan betekenen. Dus neem je voorbeeldschetsen mee van een mogelijke sponsoring. Je zult dus goed voorbereid moeten zijn, ook op eventuele vragen.
Deze manier zet meer zoden aan de dijk dan een brief. Vaak wordt er ook zomaar "de boer opgegaan." Bedrijven die mogelijk zouden willen sponsoren worden dan onaangekondigd benaderd. Op deze manier ben je effectief bezig, en weet je direct de eerste reacties van bedrijven.
Wellicht is een idee? Succes ermee!
--> Greetz Niek <--
Comment