Agressie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dennis_1983
    • Jan 2003
    • 21

Agressie

Beste collega's,

De laatste jaren zie je steeds meer agressie in het uitgaansleven.
    Vooral tussen de leeftijdsgroep 18-24jaar (volgens mij dan)
    Ik vroeg mij nou een paar dingetjes af:

- Hebben jullie nou vaak te maken met agressie als je ergens draait??
    Zijn dit dan 2mensen die een handgemeen met elkaar hebben of
    gaat het hier dan om relletjes tussen meerdere mensen.
    Hoe vaak kom je dit soort dingen tegen.

- Hebben jullie wel is te maken met mensen die hun woede loslaten op
    spullen van de disco waar jij werkt of op jou drive-in?

- Ten slotte: Wat valt hier aan te doen, bij bepaalde risicogroepen
    meer beveiliging? Relschoppers zoals nu gebeurt voor langere tijd
    buiten te sluiten? (werkt dit ook echt goed?)
    en ook wil ik graag weten of jullie in bepaalde mate bang zijn
    voor rellen? of agressie richting jou of je apparatuur?

• Roeltej
    • May 2001
    • 761

Terwijl we zelf op pad waren gelukkig nog niet gehad... ooit 1x een gast die lomp op de kist sloeg waar onze cd spelers in zaten... maar gebeurde verder niks.

Zal ook wel komen omdat we bijna niet voor alleen jongeren draaien.

Maar et lijkt me echt klote als je aan het draaien bent en ineens stapt iedereen weg en zie je wat gasten knokken die jouw kant in gezet komen :/

Ik heb ook een tijdje bij Den Boogaard in Moergestel gedraait en daar was het iedere avond wel raak, kwam je @ einde van de avond buiten, zag je weer 2 groepen heen en weer rennen, waarna na even wachten de politie verscheen en het ophield.
    Binnen waren er ook regelmatig wat dingen, maar daar zag ik nooit wat van, mocht ik wat zien op knoppie drukken voor beveiliging.

De eigenaar van een lokaal cafe (die van die rommel ) zei steeds dattik niet heel de avond "agressieve" muziek moest draaien, maar wat afwisselender... met agressief de wat hardere housestylen bedoelend, maar of dat enig nut heeft weet ik niet.

-----------------------------
    Hohoho... wat kan ik hier neerzetten?
    Vitality Show

Comment

• dj_lucv
      • Aug 2001
      • 616

Ik woon in moergestel en Den Boogaard heeft idd een bepaalde reputatie. Momenteel hebben ze een pasjes systeem, alleen is het er nu kei rustig.

Ik heb een keer een paar bedrijgingen gehad van dronken jongeren, verder vrijwel niets. Ik draai vooral voor volwassenen dus dat scheelt wel een hoop denk ik.

Comment

• nico
        • Feb 2003
        • 29

Over volwassenen gesproken...
        2 Jaar geleden met karnaval sta ik lekker te draaien,beginnen er 2 volwassenen te vechten en in een tijd van niets echt de hele zaal op de vuist.Naar mijn idee te veel bier.Ja wat doe je dan? Heb gewoon de muziek uit gezet en afgewacht.(Je dacht toch niet dat ik me er mee ging bemoeien zeker?) De vechtpartij was snel afgelopen maar er bleef toch een zekere spanning hangen. 't Liep al op 't einde van de avond en toen heb ik samen met de organisatie het besluit genomen maar te stoppen. Dit was eigenlijk ook de enige keer dat ik zelf een vechtpartij gezien heb op een feestje,en hoop ook de laatste keer.

Comment

• Mr Dj
          • Jan 2002
          • 836

Tja Wij hebben 1 keer gehad dat we op een bruiloft stonden...bruid en bruidegom vroegen om wat alternative rock...de hele tent op z'n kop, maaaaaar schoonpappie-lief wou jaren 60 muziek, en zou ons wel eens even op onze bakkes komen slaan, met z'n zatte kop.

Is hem niet gelukt dat niet, maar toch erg jammer dat die een bruiloft zo naar de gort helpt. En als dj kun je al eigenlijk helemaal niet maken om hem eens terug te stompen..als ie het wel was gelukt. want tja je maakt dan wel de dag die DE dag van het leven van het stel had moeten worden aan gort.

Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Agressie zie je wel vaak, maar wordt hier vaak snel opgelost, dit komt gewoon doordat je goed op moet letten en dat er snel ingegrepen wordt als er ook maar dreigd iets te gebeuren. Is er security, laat ze dan echt door het publiek heen lopen en vooral bij de probleem groepen veel langs laten komen, dan bedoel ik bijv. als er een grote groep jongeren bij mekaar staat ofzo. Dan weten ze dat ze in de gaten worden gehouden en dan laten ze het vaak wel in hun hoofd om snel ruzie te zoeken. Alcohol heeft wel degelijk een invloed op de mate van agressie in je publiek, alleen kan je het niet voorspellen, de ene keer voorkom je er gevechten mee doordat mensen er heel relaxed van worden en dan krijg je echt het ''vriendjes'' idee dat ze met iedereen hebben, de andere keer slaan ze gelijk al als er iemand bijv. tegen hun op loopt. Agressie op eigen spullen heb ik eigenlijk gelukkig in het meerendeel niet, wel eens truss klimmers maar das geen agressie maar gewoon lol die ze hebben, even laten verwijderen door security. Het enige wat ik echt haat zijn bier gooiers, die menen dat ze met bierglazen moeten gaan gooien als ze ergens de pest aan hebben, de glazen vliegen dan ook regelmatig door het publiek en die mensen worden onmiddelijk verwijderd, wat je alleen nooit kan voorkomen is dat mensen hun glas netjes terug zetten op een tafel ofzo maar gewoon laten vallen. Zo verspil je dus heeel veel glazen op een avond.

DJ.T Was Here
            We're ready to party, are you?

Comment

• dj_lucv
              • Aug 2001
              • 616

citaat:
              Tja Wij hebben 1 keer gehad dat we op een bruiloft stonden...bruid en bruidegom vroegen om wat alternative rock...de hele tent op z'n kop, maaaaaar schoonpappie-lief wou jaren 60 muziek, en zou ons wel eens even op onze bakkes komen slaan, met z'n zatte kop.

Is hem niet gelukt dat niet, maar toch erg jammer dat die een bruiloft zo naar de gort helpt. En als dj kun je al eigenlijk helemaal niet maken om hem eens terug te stompen..als ie het wel was gelukt. want tja je maakt dan wel de dag die DE dag van het leven van het stel had moeten worden aan gort.
              Het is inderdaad wel te hopen dat het door de drank kwam, als is dat nog steeds geen goed excuus, het is gewoon wel erg ziek als je de bruiloft van je familie gaat verzieken.

Comment

• PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

Niet echt aggressie maar meer uit mijn kant...

Was een studentenstoet, gratis Bier olé olé ge kent da wel.
                Die mensen gooiden hun bier waar ze mochten, dus niet naar ons ( Dj's en PA ).
                MAAR ! Sorry dat ik het moet zeggen, maar een bende vreemdelingen (ja sorry, nu was het eenmaal zo) vond niets beters dan glazen speciaal naar ons toe te gooien (gewoon voor de lol), maar wanneer ze het nog beter vonden om PIRATO "petarkes" (weet niet hoe je dat moet zeggen) naar ons te gooien, werd het mij te veel. Ik kreeg er een mooi tijdens een mix op mijne mixer, wou hem snel verdergooien voor dat ie ontplofte, resultaat, heel mijn bovenhand verbrandt. Ben dan onmiddelijk op die f*cking gasten gaan slagen.
                Dit toont aan dat agressie niet altijd vanuit het publiek komt (zelf als zij daar de oorzaak van zijn).

Alles kits achter de rits ?
                PSL Bvba powered by
                L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                Yahama LS9-32 / MC7L-48
                Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Mr Dj
                  • Jan 2002
                  • 836

citaat:
                  Niet echt aggressie maar meer uit mijn kant...

Was een studentenstoet, gratis Bier olé olé ge kent da wel.
                  Die mensen gooiden hun bier waar ze mochten, dus niet naar ons ( Dj's en PA ).
                  MAAR ! Sorry dat ik het moet zeggen, maar een bende vreemdelingen (ja sorry, nu was het eenmaal zo) vond niets beters dan glazen speciaal naar ons toe te gooien (gewoon voor de lol), maar wanneer ze het nog beter vonden om PIRATO "petarkes" (weet niet hoe je dat moet zeggen) naar ons te gooien, werd het mij te veel. Ik kreeg er een mooi tijdens een mix op mijne mixer, wou hem snel verdergooien voor dat ie ontplofte, resultaat, heel mijn bovenhand verbrandt. Ben dan onmiddelijk op die f*cking gasten gaan slagen.
                  Dit toont aan dat agressie niet altijd vanuit het publiek komt (zelf als zij daar de oorzaak van zijn).

Alles kits achter de rits ?
                  Hadden ze bij mij moeten proberen, kijke of ik die 9 jaar taekwondo, en kickboxen voor Jan L*L heb heb gedaan !!! Vast niet

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

citaat:
                    Hadden ze bij mij moeten proberen, kijke of ik die 9 jaar taekwondo, en kickboxen voor Jan L*L heb heb gedaan !!! Vast niet
                    Van diegene die met zo dingen beginnen te dreigen heb ik nog het minste schrik...

De groe(n)ten
                    Tom Manshoven
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• marcel
                      • Aug 2000
                      • 163

citaat:
                      De eigenaar van een lokaal cafe (die van die rommel ) zei steeds dattik niet heel de avond "agressieve" muziek moest draaien, maar wat afwisselender... met agressief de wat hardere housestylen bedoelend, maar of dat enig nut heeft weet ik niet.

-----------------------------
                      Hohoho... wat kan ik hier neerzetten?
                      De muziek keuze van de DJ is naar mijn mening wel degelijk van invloed op het gedrag van bezoekers. Niet om mezelf nu zo op de borst te kloppen, maar in de ruim 10 jaar dat ik nu actief ben als DJ, op redelijk niveau, heb ik zelden of nooit grote problemen in de zaal meegemaakt, terwijl conculega's in de zelfde zalen zeer regelmatig met vechtpartijen te maken hebben/hadden.

De, in mijn ogen, fout die veel DJ's maken is dat ze te lang doorgaan met bepaalde stylen van muziek, omdat het zo aanslaat (begrijpelijk hoor, als je ergens succes mee hebt). Met name de hardere house varianten en rock muziek zijn berucht als het om 'aggresief' gedrag gaat. Je kan als DJ een zaal ook tot over z'n kookpunt uit zijn of haar dak laten gaan, met alle gevolgen van dien. Het is dus zaak om te weten wanneer je de rem er op moet zetten denk ik. Ook krijg je bij te lange blokken in een bepaalde style irritatie bij bezoekers die net even van wat anders houden.

Natuurlijk, het ligt zeker niet alleen aan de DJ en z'n muziek keuze, maar het is zeker een belangrijke factor in het geheel.

Marcel

You don't need eyes to see, you need vision.
                      You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• Mr Dj
                        • Jan 2002
                        • 836

2 Axs

Ik dreig er NOOIT mee, Is dan al te laat.

Nee ff geen gein, de mensen die daarmee gaan dreigen op straat ofzo die hebben vaak 3x nix in hun mars. Iemand die echt aan taekwondo doet (voor langere tijd), krijgt er vooral veel zelfbeheersing van. Ik zal dan ook bijna NOOIT iemand iets doen..maar als het eenmaal te laat is tja dan...

Meestal loop ik gewoon aan (Ik heb dan in mijn hele 17jaar ook nog maar 1x een echte knokpartij gehad...kunnen veel mensen niet zeggen). Want ik weet bijv (wat veel mensen zich niet realiseren als ze op iemand in gaan slaan) wat een goed gerichte klap, of slag aan kan richten. Met bijv een goed gerichte nekslag sla je zo iemand invalide. Daarom pas ik wel op met wat ik doe !

Je zult mij dan ook echt niet op straat horen vanne...nou Kom dan, ik doe dat en dat ..

Comment

• bartjan
                          • Jan 2003
                          • 23

Ik draai nu zeker 7 jaar en heb eigenlijk tot een half jaar geleden nooit problemen gehad met agressie. In dat laatste half jaar heb ik er twee keer last van gehad. Twee keer op het zelfde feest, waarbij de leeftijd varieerde van 14 tot 20 jaar. Je kon gewoon merken dat de agressie hoog op liep. Sommige jongeren gingen er echt naar toe om een avondje op elkaar in te slaan. Ik heb die beide keren gehad dat ze mij tegen de apparatuur aanvielen, of rondvliegende glazen die op je dateqje vallen. Ik ben er toen ook twee keer tussen gevlogen en heb ze vast gepakt en naar buiten gedonderd. Ik heb 1 keer zelf een klap op mijn smoel gehad, maar liever dat dan op mijn apparatuur. Ik merk wel dat de agressie onder de jongere jeugd steeds meer toeneemt.
                          En de soms helpt de perfecte muziekkeus ook niet meer. Als ze willen slaan, dan doen ze dat toch wel!

Comment

• RL sound
                            • Jan 2003
                            • 156

Normaal draai ik met een tape artiest en draai zelf in zijn pauzes lekkere disco muziek (van alles wat).

Zo ook afgelopen zaterdagavond.

De artiest had de sfeer er goed in en ik mocht verder draaien, totdat ik het liedje De Zorba (grieks huppeldansje) opzette.

Gigantische feestbende werd het enja hoor er schoppen twee dronken jongens elkaar (per ongeluk) en vechten, echt met de glazen en volle vuisten.

In paniek heb ik een ander nummer opgezet (gelukkig scherp staan).

Blijkt het een nummer te zijn uit de film Dirty Dancing (time of your live).

Gaan die twee gasten dansen met elkaar (zo zonder slag of stoot).

Ik was blij dat ik een riem droeg, want anders was mijn broek afgezakt.

Zo zie je maar, muziek heeft alle emotie.

Groeten....
                            Groeten: RL <i>sound</i>

Comment

• Tiemen
                              • Dec 2001
                              • 944

Mensen die gaan stoer doen over slaan, vechtkunsten en kweet nie wat nog allemaal liggen me niet echt (net als Axs blijkbaar

Het komt erop neer dat in 99% van de gevallen de vechtersbazen zat zijn. En als je er tussenkomt ben je nuchter. En die andere mag dan nog zo een super-karate-taikokweetnietwat zijn, als hij teveel gedronken heeft, dan neem je ze gewoon met beide armen op rug vast, en verwijderen. Bij ons hier in de streek zijn vechtpartijen op fuiven redelijk "gewoonte". Als er geen security is en het gebeurd voor mijn neus dan worden ze gewoon tot op de straat "gebracht". Wat ze daar doen interesseert me niet...

Tiemen

PS Erop slaan als persoon die het vechten zou moeten doen ophouden vind ik eigenlijk wel beetje zielig...

Comment

Working...