Zelfstandig als DJ, slim of niet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henk.db
    • Jun 2002
    • 43

Zelfstandig als DJ, slim of niet?

Ik werk als jaren als Dj in diverse discotheken op loondienst basis.
    Nu vraag ik me af of en wanneer het handig is om als Dj zelfstandig te worden.
    Ik weet dat het voor je opdachtgever veel handiger en goedkoper is om een nota te betalen i.p.v alle afdragingen nog es te moeten doen.
    Daardoor gaat een opdrachtgever makkelijker met je in zee en zou je ook je prijs kunnen opschroeven.

Klopt het dat dit het grooste voordeel is?

En wat zijn de nadelen?
    Als eerste vraag ik me af of het wel slim is om dan niet meer op contractbasis te werken (minder zekerheid)
    En hoe zit het met administratieve rompslomp en belastingaangiftes etc etc...

Kortom: wanneer loont het om zelfstandig te worden?

• Roland
    • Jan 2001
    • 480

Denk dat het afhankelijk is van het salaris dat je krijgt.

Als zelfstandige moet je buiten de belastingen ook je verzekeringen vut-premies en ww ed. betalen.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

de KvK (kamer van Koophandel bij jou in de buurt houdt geregeld starters bijeenkomsten, daar komen dit soort zaken uitvoerig aan bod.
      Er zijn dan accountants, belastingadviseurs en deskundigen in het opstarten van een eigen onderneming aanwezig die je heel gerichte info kunnen geven.

Wanneer het voor jou lonend is om je eigen bedrijf te starten of een andere oplossing te zoeken, dat hangt voor een groot deel af van erg individuele factoren, daar is hier geen klip-en-klar antwoord op te vinden.

die bijeenkosmten kosten maar erg weinig, je krijgt er een BTW bonnetje van dus die kosten kan je later altijd weer als bedrijfskosten opvoeren.

Moderator J&H Licht en Geluid Forums
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

het leuke is dat als je aleen dj-t , en dus niet roadiet, je als artiest wordt gezien, en daarvoor is de fiscus ineens een stuk liever

Artiestenregeling.........

sjonge, een nieuwe site ( klik op mijn profiel enzenzenz)

Comment

Working...