Oordoppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

[/quote]Ik wil hier toch nog even op reageren. Mixen met oordoppen in is prima te doen! Gewoon een koptelefoon aanschaffen die een aardig volume kan produceren...
    [/quote]

Dan kun je de doppen ook wel uit doen als je toch weer hetzelfde geluidsniveau via de koptelefoon op je oren krijgt.

Comment

• gideon
      • Apr 2001
      • 108

ook online te bestellen ergens behalve bij musik-produktiv.de?
      De groeten,
      de chef himself

Comment

• Jag
        • Nov 2002
        • 319

citaat:Geplaatst door Sikkie

Tja Chris, Ik denk dat dit wel wat is. Ik weet niet wie je bent of wat je doet, maar mixen kun je met geen enkele gehoorbeschermer. Voor het stappen en andere dingen waar je zelf niks hoeft te doen is dit perfect!
        Nee idd, geluid schuiven met gehoorbescherming in is echt hopeloos. Ik heb het 1 keer geprobeerd: soundchecken en eerste deel zonder en dan doppen in. Maar je vertrouwt het gewoon niet meer dus ik deed ze eigenlijk automatisch weer uit.
        Ik gebruik ze ook alleen maar voor uitgaan en andere gelegenheden met herrie (ik heb ze tijdens lowlands dag en nacht in gehad ), daar is het echt perfect voor.
        Wat trouwens ook niet echt lekker werkt, is naar een grote party gaan zonder gehoorbescherming en dan vrij snel erachter aan een klus moeten schuiven.

Comment

• marcel
          • Aug 2000
          • 163

Jaren lang wilde ik er ook niet aan, maar goed .. het verstand komt met de jaren (of beter gezegt, het na ruizen van de oortjes ..)

Ben me nu dus aan het oriënteren voor gehoorbescherming en moet zeggen dat het 'Filterz' (www.filterz.nl) me wel aanspreek, voornamelijk wat betreft de prijs (119 euro incl btw).

De vraag is alleen ... zijn er hier ook mensen die deze otoplastieken ook daadwerkelijk gebruiken, en hoe verhouden deze doppen zich tot bijvoorbeeld de Musician Earplugs van Variphone, en de hier vaak genoemde otoplastieken van Beter Horen.

Ik ga er geen artiesten of bandjes mee 'schuiven', het is voornamelijk voor DJ gebruik.

De musician earplugs van Variphone kosten overigeens zo'n 160 euro incl, en ik vraag me dan ook af of het voor mijn gebruik nodig is deze 40 euro extra uit te geven, of dat de filterz volstaan.

Is er ook iemand die mij kan vertellen hoeveel db de flterz 'dempen', uit de dempingswaarden tabel op de filterz site word ik namelijk weinig wijzer (http://www.filterz.net/content/demping.html)

Marcel
          You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• soundcheckfrits
            • Jan 2005
            • 455

zoals al eerder is vermeld in dit topic doet ronell.nl ook otoplastiken ik heb ze zelf ook en ze zijn ongv 120 eurie, heb er goeie ervaring mee.
            de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• marcel
              • Aug 2000
              • 163

De otoplastiken van ronell, zit daar een 'vlakke' filter in zoals in de Variphone & Beter Horen doppen (Exinore/Comfoor)?

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

citaat:Geplaatst door marcel

De otoplastiken van ronell, zit daar een 'vlakke' filter in zoals in de Variphone & Beter Horen doppen (Exinore/Comfoor)?
                Ja. Ik ben toevallig ook aan het orienteren voor oordoppen (pas nog dit topic doorgelezen) en vorige week vrijdag Ronell ff op bezoek gehad. Ze hebben idd filters met lineaire/egale demping over het gehele geluidsspectrum.

(Daarnaast spreekt hun service mij best wel aan en ze zijn niet eens zo heel duur. [8D])

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Ik heb zelf de Beter Horen (in Den Bosch) ER Flexcomfort met 25Db Filters en vraag me af of iemand anders ook ervaring heeft met deze sterkte? Heb ze voor het eerst gebruikt met Coldplay en kan zeggen dat het wel heel erg aardig werkt en (heb errug moeilijke oren) na gewenning ze ook heel comfortabel dragen.

Ze kosten in juni 2005 160,- Euro (wat was de code voor 't Euro-teken ook alweer?) en heb daar een verzekering bij afgesloten voor 13,- Euro. Heb er tot op heden toe geen spijt van.

M'n vriendin heeft bij de Beter Horen in Maarssen eentje laten aanmeten (want rechts zonder gehoorgang geboren en dus doof) maar die kreeg hele andere. Dus je moet wel goed opletten en aangeven dat je ze ook daadwerkelijk in de muziekbranche gebruikt! Moet trouwens nog steeds ff de MiniMag in haar oor schijnen en kijken waar die gehoorgang daadwerkelijk ophoudt! Ben er zeer benieuwd naar!

Overigens lijkt het beroep van Audicien mij ook rete interessant! Maar dat zal ook wel en beroepsmatige interesse zijn...

BTW: MeetMusicMagazine heeft vorig jaar een heel stuk over de oren en horen gedaan. Heel leerzaam...

MAAR GOED: iemand een reactie?

Comment

• Pieter Huijgen
                    • Sep 2003
                    • 766

25 dB filters (oranje??) werken erg goed.
                    Als je naar Beter Horen gaat kan je het beste melden dat je ze voor muziektoepassingen gebruikt: ze noteren dan zgn. oordoppen voor motorrijders, zonder koordje en verzonken filters.
                    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• mverdult
                      • Dec 2003
                      • 123

oordopjes

Ik heb gewoon 3 weg in-ears gekocht bij : www.in-ears.nl ( UE10 pro )

Heb nu een supergeluid in mijn oren met 2 laag en 1 hoog driver in m'n in-ears, dus de muziek staat niet meer zo hard en het klinkt fantastisch ! Alleen de hoge prijs van 1075 euro viel wat tegen, maar dan heb je ook wat....

Comment

• masterblaster

Ik heb de mijne ook bij beter horen vandaan.
                        Maar Beterhoren is geen concern maar elke winkel is een alleen staand bedrijf wat wil zeggen dat ze andere dingen mogen verkopen maar het via beterhoren kunnen bestellen.
                        Ik heb mijn filters namelijk van het merk Exinore terwijl mijn collega exact hetzelfde product heeft laten aanmeten ook bij beterhoren maar hij heeft compleet andere doppen als ik.
                        Trouwens de volgende keer zou ik mijn doppen bestellen op filterz.nl dit zijn namelijk de beste in-ear doppen die je op het moment kan vinden

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

Originally posted by masterblaster
                          Trouwens de volgende keer zou ik mijn doppen bestellen op filterz.nl dit zijn namelijk de beste in-ear doppen die je op het moment kan vinden
                          Dit is gebaseerd op...???

Ik heb sinds vorige week oordoppen van Ronell. Ik hoef er totaal niet de deur voor uit (verkoper komt bij mij aan huis voor de informatie en het opmeten) en de prijs valt ook nog mee (114 euro ex BTW of zo).

Comment

• lifesound
                            • Apr 2003
                            • 1052

Originally posted by mverdult
                            Ik heb gewoon 3 weg in-ears gekocht bij : www.in-ears.nl ( UE10 pro )

Heb nu een supergeluid in mijn oren met 2 laag en 1 hoog driver in m'n in-ears, dus de muziek staat niet meer zo hard en het klinkt fantastisch ! Alleen de hoge prijs van 1075 euro viel wat tegen, maar dan heb je ook wat....
                            Als ik het goed begrijp is dit dus geen 3-weg, maar 2-weg met dubbel laag.
                            Variphone ES3 is bvb wel echte 3-weg met dus een laag, mid en hoog driver.
                            En die zetten er op hun site ook even bij dat het niet in elk oor past...

Comment

• marcel
                              • Aug 2000
                              • 163

Originally posted by masterblaster
                              Onzinnig stelling .. Het is vooral de marketing, puur gericht op de uitgaanssector, van filterz die heel erg goed is. De oordopjes zijn zeker ok (zeker voor het geld), maar verwacht er geen wonderen van.

Voor uitgaanspubliek zijn het prima doppen, voor een roadie die niets met het afstellen van het geluid te maken heeft idem, net als bijvoorbeeld horeca personeel, maar als technicus of DJ zou ik toch voor doppen gaan met een 'ER' filter (ER15 heeft mijn voorkeur), zoals de doppen van bijvoorbeeld Variphone, Exinore en Earproof.

De filtering van de doppen met een 'ER' filter is veel 'vlakker' dan de filtering van het door filterz gebruikte systeem, de dempingswaarden laten dit duidelijk zien. Juist die 'vlakke' filtering is in mijn oren één van de belangrijkste aspecten voor een DJ/technicus bij het aanschaffen van gehoorbescherming.

Kortom, filterz levert zeker een goed product, maar ze zijn zeker niet 'het beste', want van een 'vlakke' filtering is zeker geen sprake bij filterz.

Marcel

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5950

Humor @ inears site....hebben nu herfstaktie
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...