Oordoppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masterblaster

Originally posted by marcel
    Onzinnig stelling .. Het is vooral de marketing, puur gericht op de uitgaanssector, van filterz die heel erg goed is. De oordopjes zijn zeker ok (zeker voor het geld), maar verwacht er geen wonderen van.

Voor uitgaanspubliek zijn het prima doppen, voor een roadie die niets met het afstellen van het geluid te maken heeft idem, net als bijvoorbeeld horeca personeel, maar als technicus of DJ zou ik toch voor doppen gaan met een 'ER' filter (ER15 heeft mijn voorkeur), zoals de doppen van bijvoorbeeld Variphone, Exinore en Earproof.

De filtering van de doppen met een 'ER' filter is veel 'vlakker' dan de filtering van het door filterz gebruikte systeem, de dempingswaarden laten dit duidelijk zien. Juist die 'vlakke' filtering is in mijn oren één van de belangrijkste aspecten voor een DJ/technicus bij het aanschaffen van gehoorbescherming.

Kortom, filterz levert zeker een goed product, maar ze zijn zeker niet 'het beste', want van een 'vlakke' filtering is zeker geen sprake bij filterz.

Marcel

Ok met dat beste ben ik iets uitgeschoten want je kan altijd wel ergens iets beters op de markt vinden.
    Maar mijn uitspraak was gebasseerd op een test van meerdere doppen (meen dat het gewoon de consumentengids was) en daarbij kwamen hun filters het beste uit de bus en zoals je zecht de marketing dat meerdere dj's ze hebben help natuurlijk ook mee aan mijn mening.

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Zoals ik al zei, ik heb de ER-filters van 25Db erin zitten en dat bevalt me prima! Liever wat zachter in de oren dan alsnog een sluipmoordenaar binnen halen! Want: 110Db-15Db=95Db. En da's nog altijd aardig hard voor langere duur!... Komt bij dat we allemaal ook weten dat er op de lueke feestjes en disco's enz vaak genoeg nog harder dan 110Db 'gedraaid' wordt. Vandaar dat ik ze toch wat sterker heb genomen. En omdat m'n maat 15Db heeft en het eigenlijk ook te weinig verschil vindt maken.

Overigens lijkt me het moeilijk vergelijken tenzij ze een LAB-opstelling hebben gemaakt met alleen de filters. Waardoor je uiteindelijk ook weer niks weet over het draagcomfort. Zeker omdat dit ook zeer persoonlijk is...
      Last edited by Outline; 23-02-06, 00:55.

Comment

• LJ_jacob
        • Aug 2003
        • 293

Vandaan m'n earmo doppen opgehaald met witte filters voor vooral disco werk. Aan laten meten doro AB hoortechniek in den haag.
        Ik ben zo snel even vergeten wat de dempingswaarde van de witte filters was, weet iemand hier dat? staat ook niet in het boekje enzo...
        mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• Funkmaster
          • Dec 2004
          • 204

Ik heb ondertussen al een maandje of drie mijn Variphone oordopjes. Laten maken bij Beo in Gent. En ik kan echt niet meer zonder. Vroeger altijd maar prutsen met universele oordoppen of wegwerp prutsen. Ik ben ze al ene keer vergeten op een optreden en ik heb het me nog nooit zo beklaagd.
          Sinds ik ze heb, heb ik geen last meer van oorsuizingen 's avonds, geen last meer van een zware kop na een fuif.

Ik heb nu -15dB steken, maar kan makkelijk een andere filter insteken als ik dit wil.
          It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

Funkmaster wat hebben je die dingetjes gekost?
            Contact gegevens?

En zijn ze minstens evengoed als die gele cilinders die je na 1-2
            keer kan weggooien?

Wat hoor je nog? (bv op een doorsnee fuif)
            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Funkmaster
              • Dec 2004
              • 204

175 incl btw. Contactgegevens kun je wel vinden op BeoSite
              Het zijn op maat gemaakte oordoppen, dus als je vraagt hoe ze zijn in vergelijking met van die wegwerp-universele dopjes? Valt gewoon niet te vergelijken...
              Op een doorsnee fuif hoor je alles nog super, zelfs iets helderder vind ik. Je krijgt wel wat meer sub binnen omdat je lichaam nu eenmal als klankkast werkt. Het zijn lineare doppen dus dempen ze alles gelijk.
              It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

Originally posted by Funmaker
                Funkmaster wat hebben je die dingetjes gekost?
                Contact gegevens?

En zijn ze minstens evengoed als die gele cilinders die je na 1-2
                keer kan weggooien?

Wat hoor je nog? (bv op een doorsnee fuif)
                zijn dat dezelfde als de Exinore's of zijn het echte inears met versterking? -edit- hetzelfde als de exniores.

Deze waren destijds 149 euro meen ik.

ik heb zelf de Exinore's. En als inears deze:

qua geluid hetzelfde als de op maat gemaakte inears (dual driver, 1 voor mid en hoog 1 voor laag, veel laag) en qua uiterlijk deels als de opmaat gemaakte, maar met standaard fitting in het oor.

Scheelt de helft qua geld, ziet er mooi uit en zeker belangrijk klinkt net zo goed.

Echt een aanrader

Als backup heb ik een setje sennheiser ie-3's ook erg fijn, alleen single driver.
                Last edited by MusiQmaN; 26-05-07, 12:48.
                Drummer en techniek freak.

Comment

• Wouter Verlinden
                  • Dec 2000
                  • 263

Oordopjes voor Lichttech

Hoort dit onderwerp hier... of bij onze vriendjes van het geluid....

Ik gebruik zelf als lichttechnieker momenteel standaard veiligheidsoordopjes... maar deze voldoen toch niet echt....

Wat gebruiken jullie? Ik wil mijn oren beschermen tegen punkers en housers terwijl ik licht bedien... dus moet nog wel iets horen van het geluid om qua licht toch mee te zijn....

Greetz,

W
                  Wouter Verlinden
                  Creative Sound & Light Development

Comment

• keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

Ben zelf al meer dan 4 jaar een enthousiast gebruiker van de Elacin ER FlexComfort otoplastieken. Naar keuze te verkrijgen met een demping van 15 of 25 dB. Ik heb de versie met 25 dB, en heb ze eigenlijk altijd bij me als ik verwacht dat iets harder kan gaan gaan dan ik zou willen.
                    Prijs ligt meen ik rond de 160 euro.

Groet, Rob.
                    Last edited by keenoncoolstuff; 20-08-07, 20:45.
                    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

Bij Beter Horen Beter Horen Website Homepage koop je voor 120 euro een set oordoppen op maat. Je kan kiezen uit 6 verschillende filters, waarvan 1 genaamd comfort disco: deze heeft een vlakke frequentiecurve.
                      Last edited by Pieter Huijgen; 20-08-07, 20:47.
                      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• marciano
                        • Feb 2006
                        • 164

Tuurlijk zijn op maat gemaakte doppen het beste maar dat merk je ook gelijk in de prijs ik gebruik Elacin ER 20 S doppen die kosten uit me hoofd €15,- hierin zit een filter een demping heeft van 20DB.

Elcea bij producten dan het laatse product dit zijn de doppen die ik bedoel.

Comment

• Robin.vd.Have
                          • Nov 2005
                          • 165

Als jij lichttech bent, of iets anders doet in de entertainment herrie en elke dag / om de dag, elke week in de stampende sounds staat ben je blij met "echte" aangemeete oordoppen want van die andere krijg je bij regelmatig gebruik echt pijn in je oren.

En het comfort is me de 160 euris echt 300% meer dan waard. Ik wil niet meer anders.

Tevens heb ik voor mijn oordoppen verschillende filters en tevens kan ik i.p.v. een filter ook een speakertje naar mini jack inplggen voor mijn mp3 speler of om bijv. even te checken of een inear beltje het doet e.d. ook erg handig.

M.V.G

Comment

• Mathijs
                            Moderator
                            • Aug 2002
                            • 1353

Zoals eerder vermeld: beter horen.
                            Kunnen voor een nette prijs hele fijne oordoppen op maat maken.
                            Voordeel: zitten door heel nederland.

Comment

• keenoncoolstuff
                              • May 2003
                              • 695

Originally posted by marciano
                              Tuurlijk zijn op maat gemaakte doppen het beste maar dat merk je ook gelijk in de prijs ik gebruik Elacin ER 20 S doppen die kosten uit me hoofd €15,- hierin zit een filter een demping heeft van 20DB.

Elcea bij producten dan het laatse product dit zijn de doppen die ik bedoel.
                              Dit lijkt me echt geen goede oplossing als je serieus op zoek bent naar oordoppen. Ook de fabrikant vindt dat ze hun beperkingen hebben:

De ELACIN ER 20S® is de enige conventionele gehoorbeschermer in ons assortiment. Voor incidenteel en niet langdurig gebruik kan deze standaard (confectie)gehoorbeschermer een goede uitkomst bieden.
                              Groet, Rob.
                              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• LJKEVIN
                                • Dec 2005
                                • 426

Ik heb ze nu ook nog van 2 tientjes... maar volgende week laat ik ze bij Schonenberg hoorcomfort op maat maken.

speciale uitvoering voor mensen die in de licht/geluidsbranche werken
                                ik meen 155.- + 2 jaar verzekering 20.-
                                Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

Working...