Oordoppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mvdmeulen
    • Aug 2007
    • 137

ik heb sinds een jaar een set doppen van earfoon met speciale muziek filters (filtercode BM)
    ben hier zeer tevreden over met name vanwege het feit dat je stemmen van mensen in je directe omgeving wel heel duidelijk hoort maar het omgevingsgeluid en het geluid van je systeem flink gedempt word
    zijn ook op maat gemaakt

groeten
    mark
    Met vriendelijke groet,
    Mark van der Meulen

Comment

• Sandman
      • Apr 2007
      • 67

Nog even over mixen met oordoppen in:
      Ik heb de ER-15 (op maat). Ik heb het gevoel dat ik met oordoppen in veel fijner kan mixen. Zonder oordoppen is het voor mij één grote bak herrie en met oordoppen in is het net of alles veel rustiger is. Met oordoppen in kan ik veel beter onderscheid maken tussen de verschillende instrumenten.

Iemand ervaring hiermee? En is het acceptabel om met oordoppen in te mixen?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Eén grote bak herrie? Dan ga je gewoon zachter met je master. Oordoppen hebben toch niet hetzelfde klankbeeld als open oren en het meeste publiek staat met open oren, dus ik ook. Enkel als er bandjes komen die niet onder de 110 dB kunnen blijven of als het publiek zelf ook al met oordoppen in staat, doe ik ze zelf ook wel in (maar dan sta ik op een klus die ik liever had vermeden).

Comment

• Berend
          • Feb 2006
          • 85

Mijn oordoppen zijn van Comfoor, zitten prima en hebben regelmatig hun dienst bewezen. Ik ervaar zelf wel dat het veel lastiger praten is, omdat je jezelf harder hoort, en dus niet meer goed in kan schatten hoe hard je nou praat.
          Mixen met oordoppen in, brengt het gevaar met zich mee dat je het volume teveel opschroeft, omdat het niet meer zo hard klinkt .

Wat ik aan enkelen hier wil melden, is dat ook als je niet zo vaak mixt of roadie-t wat dan ook, oordoppen zijn goud waard. Heb je 1 klus met die dingen in, hebben ze hun geld al opgebracht omdat jij geen gehoorschade hebt. Bezoekje aan een concert: oordoppen mee. Laatst was ik ze vergeten (en dat noemt zich geluidstech) en stond er een figuur naast mijn oor op zijn vingers te fluiten. Weg 16 khz gehoor.
          dusssss.........

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Originally posted by Berend
            Mixen met oordoppen in, brengt het gevaar met zich mee dat je het volume teveel opschroeft, omdat het niet meer zo hard klinkt .
            Berend toch!
            Een beetje FOH tech mixt toch echt met een dB meter op de rand van de tafel erbij hoor!
            Anders ga je so-wie-so gedurende het event steeds harder omdat je oren zich zelf beschermen tegen te lang te hard!

Paul.
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Sandman
              • Apr 2007
              • 67

Originally posted by SPS
              Berend toch!
              Een beetje FOH tech mixt toch echt met een dB meter op de rand van de tafel erbij hoor!
              Anders ga je so-wie-so gedurende het event steeds harder omdat je oren zich zelf beschermen tegen te lang te hard!

Paul.
              Afgezien van het volume (want een dB meter is inderdaad wel nodig) wat kunnen jullie dan zeggen met mixen met oordoppen in? Ik vind het zelf eigenlijk heerlijk. Ook al wordt er 100 dB gedraaid klinkt voor mij alles veel rustig en kan ik veel beter en nauwkeuriger naar bepaalde elementen in de muziek luisteren.

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

Tuurlijk is het rustiger en ik hoor ook graag de muzikale details in mijn geluidsbeeld terugkomen, maar dan zijn we verkeerd om bezig: we zijn ervoor om zulke rommelige problemen op te lossen en het geluid beter te maken en oordoppen zijn geen oplossing voor je publiek.
                Vergis je ook niet in je PA, daar ligt het soms ook aan als het een rommeltje wordt, het zijn niet altijd de knopjes op je mengtafel.

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

Ik, en ondertussen het halve dorp dat zich wel eens beig houdt met lampjes en geluid heeft ondertussen wel een setje alpines in zijn koffer zitten.

Bij mij gaan ze niet vaak in, maar als ik met mijn lichttafel naast een halfdove jumpert van 16 staat die denkt dat de monitor pas werkt als hij kraakt is het prettig te weten dat ik altijd wel een setje bij heb.

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Over die oordoppen.
                    Ik ben al een tijdje op zoek naar een setje oordoppen, aangezien je op sommige locatie's volumes te verduren krijgt die *** eigenlijk zou moeten verbieden. Maar met de huidige technologien, wat is dan de beste oplossing?
                    Ik las over Filterz, maar ik krijg de indruk dat deze het geluid vervormen aangezien deze bepaalde frequenties filteren. Klopt dit vermoeden?

Verder las ik nog over Exinore ER Flexcomfort 25db.
                    Heeft iemand hier ervaring mee.

En ja, ik heb de zoekfuntie gebruikt. Maar deze topics zijn toch al weer wat ouder. Wou graag wat ervaringen horen met dopjes van nu.

Groeten Jasper
                    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Jasper, je reactie even verplaatst, de onderwerpen over gehoorbescherming zijn wellicht al van een wat oudere datum, het menselijk gehoor evolueert niet echt meer....De relevantie van een onderwerp van nog geen tien jaar oud ten opzichte van gehoorbescherming die je nu aan wil gaan schaffen is dus zeker nog.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Originally posted by Beckers Entertainment
                        Over die oordoppen.
                        Ik ben al een tijdje op zoek naar een setje oordoppen, aangezien je op sommige locatie's volumes te verduren krijgt die *** eigenlijk zou moeten verbieden. Maar met de huidige technologien, wat is dan de beste oplossing?
                        Ik las over Filterz, maar ik krijg de indruk dat deze het geluid vervormen aangezien deze bepaalde frequenties filteren. Klopt dit vermoeden?

Groeten Jasper
                        Niemand die me antwoorden kan geven op deze vragen?
                        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• SoundOfSilence
                          • Mar 2007
                          • 766

Originally posted by Beckers Entertainment
                          Over die oordoppen.

En ja, ik heb de zoekfuntie gebruikt. Maar deze topics zijn toch al weer wat ouder. Wou graag wat ervaringen horen met dopjes van nu.

Groeten Jasper
                          De Exinore ER lijkt verdacht veel op mijn Comfoor ER15 (bij Beter Horen aan laten meten).

Ja, wat kan ik zeggen, klinken prima. Mogelijk niet 100% recht, maar is mij nooit opgevallen.
                          Standaard werkwijze bij mij is om te soundchecken zonder doppen, en pas na het 2e nummer (als ik tevreden ben met de sound) de doppen in te doen.
                          Het 3e nummer verander ik weinig, maar luister vooral, waarna ik 100% zeker weet hoe alles klinkt.
                          Mixen met doppen is anders, omdat je jezelf hoort, en de buitenwereld een stuk minder. Klinkt een beetje alsof je lekker rustig naar een CD luistert.

Als ik naar een concert o.i.d. ga gaan altijd mijn doppies mee.

+1 voor comfoor: Heb deze set nu bijna 2 jaar en ze begonnen minder lekker te zitten. Vorige week nieuwe afgietsels laten maken en kan maandag nieuwe doppen (volledig onder garantie) afhalen.

Over Filterz kan ik kort zijn, op Dempingswaarden - Filterz Oordoppen op maat, Gehoorbeschermers, Oordopjes, Otoplastieken, online winkel bestellen, dealers en winkels door heel Nederland. kun je zien dat ze niet recht/vlak zijn. Ze verwijzen daar zelf door (voor vlakke filters) naar ER9/15/25 filters.
                          Hé... dat zijn bekende typenummers
                          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

na aanleiding van het bericht dat ik gelezen heb. Wil ik even melden dat ik ook zeer blij ben met mijn aangemeten otoplastieken van Alpine. En nu wilde ik ze even opzoeken op de site van alpine en zag een goedkope oplossing voor mensen die niet het geld hebben om dure dopjes te kopen. (hoewel ik de prijs nog mee vond vallen)

Gehoorbescherming bij luide muziek

hoewel ik de aangemeten toch beter vind. en ook altijd handig met die verschillende filters. Heb zelf dan ook de groene f7 en de blauwe f6. specificaties kan ik nu niet vinden. Maar zal wel op het certificaat staan wat je erbij krijgt.

En voor Jasper, Bij Paul Blok bij mij om de hoek zijn ze zeer vriendelijk en kunnen je alles uit leggen. Heb ik ze ook vandaan.
                            Last edited by dj-wojcik; 23-07-09, 22:13.
                            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

Bijna elke audicien/gehoorapparatenwinkel/muziekinstrumentenwinkel heeft dat soort dopjes liggen voor 14 - 25 euro. Het merk verschilt (alpine, comfoor, earprotection, etc...), de werking niet.

Zijn leuk, niet echt vlak en ze worden vervelend als je ze lang in hebt.
                              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by dj-wojcik
                                Met deze dopjes wordt je nog net zo snel doof als zonder doppen.
                                Wil je een betrouwbare demping neem dan de aloude oorproppen die je in elkaar moet draaien alvorens je ze in je oor plaatst.
                                Wil je betrouwbare demping en toch ook nog een behoorlijke geluidskwaliteit kunnen waarnemen dan zijn eigenlijk alleen de op maat gemaakte doppen geschikt.
                                De prijs hiervoor is alleszins redelijk, vergeet niet dat gehoorschade onomkeerbaar is
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...