Licht & Geluid Verzorgen WK Kickboksen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJHanSieV
    • Jan 2003
    • 79

Licht & Geluid Verzorgen WK Kickboksen

Hallo,
    Wij moeten 28 september het licht en geluid verzorgen bij het WK Kickboksen in Nijeveen.
    We hebben van de organisator verschillende dingen te horen gekregen wat moet en wat niet mag..

Wat bijvoorbeeld niet mag:
    - Stroboscopen
    - Licht in de ring

Maar hebben jullie hier ervaring mee?
    Zoja hebben jullie nog tips voor ons?

• Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

GEEN LICHT IN DE RING?!

Hmmmmmz, dat was bij ons laatst toch een heel ander verhaal....Zou dit nog maar eens duidelijk na vragen..

SuCCeS

Comment

• DJHanSieV
      • Jan 2003
      • 79

Ja sorry ik zei het een beetje verkeerd..

We mogen tijdens de vechtpartij geen licht in de ring schijnen..
      Op de ring staan op elke hoek 4 schijnwerpers, vertelde de organisator me..

Maar je hebt er laatst een gedaan?
      Heb je nog tips?

Comment

• timescape
        • Oct 2002
        • 328

Hola

Wij hebben ook al een aantal keer het licht en geluid gedaan bij Kickbox-gala's, paar tips :

-Zorg voor voldoende "normaal" licht voor tijdens een wedstrijd.
        -Zorg dat je ook erop rekent dat je het gehele sportcomplex (?) uit het donker mag houden.
        -Vooraf riggen is een strak plan, als de ring eenmaal staat, heb je best wat werk om hier doorheen te komen met je rolsteiger/liftje.
        -Met zijn 2en zijn is bijna een vereiste, bij ons was het zo dat bijna elke vechter zijn eigen muziek wil horen, en dat je zelf op mag zoeken wanneer hij vecht.
        -Vooral gƩƩn rook in de ring, hier houden ze niet zo van...

Ga maar eens naar bed, kan niks meer bedenken,

Groeten Jeroen

Comment

• DJHanSieV
          • Jan 2003
          • 79

citaat:Geplaatst door timescape

Hola

Wij hebben ook al een aantal keer het licht en geluid gedaan bij Kickbox-gala's, paar tips :

-Zorg voor voldoende "normaal" licht voor tijdens een wedstrijd.
          -Zorg dat je ook erop rekent dat je het gehele sportcomplex (?) uit het donker mag houden.
          -Vooraf riggen is een strak plan, als de ring eenmaal staat, heb je best wat werk om hier doorheen te komen met je rolsteiger/liftje.
          -Met zijn 2en zijn is bijna een vereiste, bij ons was het zo dat bijna elke vechter zijn eigen muziek wil horen, en dat je zelf op mag zoeken wanneer hij vecht.
          -Vooral gƩƩn rook in de ring, hier houden ze niet zo van...

Ga maar eens naar bed, kan niks meer bedenken,

Groeten Jeroen
          Klopt, elke bokser moet zijn eigen muziek, en als hij zijn eigen muziek niet hoort, kan hij niet boksen vertelde de organisator mij, omdat ze helemaal strak staan van de spanning..

Ook werd ons verteld...geen rook in de ring, we mogen het best gebruiken maar niet in de ring, we gebruiken het natuurlijk wel bij de opkomst..
          We bouwen zaterdag s'avonds de boel op, dan staat de ring ook al..
          Dus we hebben genoeg tijd om alles te bekijken/testen..

Bedankt voor je tips!

Comment

• KoenB
            • Mar 2003
            • 453

ik heb er ook al paar keer belichting voor gedaan. Zie dat je genoeg 'show' kan voorzien. De bokser komen nl op met hun eigen muziek en is meestal nogal voorzien van wat show. Twee volgspots zijn hier ook wel heel handig.
            Statisch licht tijdens de match zelf maar tussen de matchen zoveel mogelijk bewegend.
            Moest je ooit een ring zelf moeten uitlichten. Van zo hoog mogelijk uitlichten, minstens vierpunts belichten, zorgen dat er geen shaduwen zijn. En dat het licht niet in het gezicht valt en verblind.
            Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Ik doe het licht voor de Nederlandse kampioenschappen Free-Fight. Tijdens het Rings-gala, wordt de ring uitgelicht met 2-kw-ers, volledig egaal vanuit een carre op hoogte. Dit is voornamelijk van belang voor de tv-opnames. Verder is er een poort aan het begin van de catwalk (opkomst vechters) met moving lights e.d. In de ring-carre hangen nog een zootje scans om tijdens opkomsten door de zaal heen te zwaaien. Iedere vechter wordt bij opkomst van 2 kanten geaccentueerd door 2 volgspots. Gezien de hoeveelheid licht/geluid zijn wij met een crew van ongeveer 8/10 man (5000/6000 man publiek)

greetz AJB
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Joost van Ens
                • Jan 2001
                • 628

Ook al eens gedaan en idd met 2 man is aan de weinige kant, en riggen als de ring er al staat is bijna niet te doen. Vraag mij trouwens wel af wie dit organiseert, aangezien er de laatste jaren op een kickboxgala in de meente in steenwijk , elk jaar ongeveer een ander licht/geluid bedrijf staat. Omdat de vorige het volgens de orginisator niet goed genoeg of te weinig had gedaan.
                Vreemd genoeg zegt die organisator daar niks van tegen de bedrijven die er hebben gestaan en doet voorkomen of alles in orde was. (inclusief ik zelf ken ik 4 bedrijven die dit overkomken is, wel leuk als je goed met je collega's overweg kunt).

Maar idd meestal een carre erboven met wat bewegend licht en parren. Verder bij de gevechten idd zo veel mogelijk zonder schaduw en wit en meestal willen ze veel bas in het geluid. Hier nog een foto van enige jaren terug in de meente. http://www.klunz.nl/verloat_i000021.jpg Hierbij de opmerking dat de bouwlamp verlichting voor tijdens de gevechten niet van ons was maar van de orginasatie. want met andere verlichting hadden ze "slechte"ervaringen. En rigging technisch is ook niet alles helemaal 100%. Maar ja, ik moest ook toen nog veel leren. (en nog steeds)

groeten

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Een paar dingen waar je echt enorm moet op letten!
                  [list][*] Eerst en vooral : zorgen dat je alles PERFECT uitligt zodat er op geen schaduw kan optreden! Dat is echt wel het ALLERBELANGRIJKSTE! [*] Zien dat je geen valse dieptes creeƫrt met licht! Dus enkel de ring uitlichten en zien dat er buiten alles mooi donker blijft. DUS... theaterspots met barndoors gebruiken!!![/list]
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Tiemen
                    • Dec 2001
                    • 944

Geef mij maar vlakbelichtingsarmatuurtjes, asymmetrisch of symmetrisch, met barndoors. Drop er zo een aantal in een vierkantje (gerigd of op poten) en u bent vertrokken!

T

Comment

• Mark
                      • Aug 2000
                      • 432

citaat:Geplaatst door axs

[list][*] Eerst en vooral : zorgen dat je alles PERFECT uitligt zodat er op geen schaduw kan optreden! Dat is echt wel het ALLERBELANGRIJKSTE! [*] Zien dat je geen valse dieptes creeƫrt met licht! Dus enkel de ring uitlichten en zien dat er buiten alles mooi donker blijft. DUS... theaterspots met barndoors gebruiken!!![/list]
                      Volgens mij belichten ze zelf de ring...
                      citaat:
                      Mark

Comment

• DJHanSieV
                        • Jan 2003
                        • 79

citaat:Geplaatst door Mark

citaat:Geplaatst door axs

Volgens mij belichten ze zelf de ring...
                        citaat:
                        Klopt moet zo exact van de jury, moeten ze zich streng aan houden

Comment

• timescape
                          • Oct 2002
                          • 328

Hee Hans,

nou ben ik benieuwd geworden naar 1 ding : Hoe groot is het budget van jullie opdrachtgever ? Bij ons valt dit altijd een beetje tegen. Hopelijk kunnen we de komende keer wel MH's hangen, want alle vorige keren was er geen geld voor. Zou toch wel een minimum moeten zijn he, 4 headjes op de hoeken van de square...

En vergeet vooral geen foto's te maken de 28e he, ben wel benieuwd !
                          Groeten Jeroen

Comment

• DJHanSieV
                            • Jan 2003
                            • 79

citaat:Geplaatst door timescape

Hee Hans,

nou ben ik benieuwd geworden naar 1 ding : Hoe groot is het budget van jullie opdrachtgever ? Bij ons valt dit altijd een beetje tegen. Hopelijk kunnen we de komende keer wel MH's hangen, want alle vorige keren was er geen geld voor. Zou toch wel een minimum moeten zijn he, 4 headjes op de hoeken van de square...

En vergeet vooral geen foto's te maken de 28e he, ben wel benieuwd !
                            Groeten Jeroen
                            Hey Jeroen,

Het budget van onze opdrachtgever ligt niet echt hoog, net genoeg op ons spul er neer te zetten

Ik zal zeker wel even foto's maken en posten hier op't forum!

Comment

• timescape
                              • Oct 2002
                              • 328

bedragen willen we horen !!

Comment

Working...