Festivak 2003

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jop
    • Jun 2002
    • 92

Festivak 2003

Wie zijn er allemaal op de festivak geweest dit jaar?

Het was vandaag en gisteren voor de eerste en volgens mij ook laatste keer op landgoed velperen in liempd te doen. Er waren heel weinig mensen op komen dagen. Jammer voor de bedrijven die veel hadden geinvesteerd in de beurs Kwam het door de lokatie of door het weer :-(

Nou ik heb me er toch wel vermaakt,

Grt Jop
    Powerd by MB-Audiosystems
  • Jan-Peter
    • Jan 2001
    • 311

Ja, dat het niet erg druk was is klaarblijkelijk voor bezoekers meteen een reden om te zeggen dat het rustig was.
    De eerste dag was het erg rustig, al heb ik toch goede kontakten gelegd. Zelfs nog verkoop gepleegd !
    De tweede dag had ik een goochelaar in mijn stand staan en die zorgt dan wel weer voor de nodige aantrekkingskracht. Ook dat leverde toch de nodige positieve reacties op. Dezelfde avond al een aanvraag binnen. Maar ook een kinderfeestje van 15.000 kinderen in een stadion....
    Je moet deze beurs niet zien als dat het meteen iets opleverd. Het aanwezig zijn op de beurs is een investering op langere termijn, soms zelfs voor jaren.

Daarnaast mag je natuurlijk niet buiten beschouwing laten dat de locatie vele malen groter is dan Ahoy en dan lijkt het ook al rustiger. Terwijl er buiten toch veel mensen zijn geweest.

Dat "het weer" een negatieve invloed had is zonder meer waar. Bij de opbouw heb ik ook vastgezeten in de blubber, maar met behulp van een aardige ijscoman was ik toch met een kwartiertje los. Een echte feestorganisator maakt het niet uit wat voor weer het is. Dat kan op ieder evenement voorkomen, dus waarom niet op een beurs voor feesten...

Ik vond persoonlijk Festivak beter van opzet als de beurs de week ervoor in het Eventron (voormalig Autotron) waar ca. 50 standjes stonden van allemaal 4 x 3 meter en op twee plaatsen een podium was met een waanzinnig slecht geluid en evenslechte programmering.
    Stond je met een standhouder te praten, kwam er een zangeres op het podium en over de geluidsinstallatie, die rondom alle stands hing aan de balustrades, galmt een dame in het Amsterdams, nadat ze door een Brabantse presentator met een echte zachte G was aangekondigd.

Vanuit de organisatie van festivak heb ik vernomen dat het mogelijk voortaan 1 x 2 jaar een outdoorbeurs gaat worden, met mogelijk in het tussenliggende jaar een in-door versie. Komt iedereen aan zijn trekken.
    16 februari 2008... PA-markt !

Comment

Working...