Regels en/of voorwaarden van een PA-bedrijfje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djcenter
    • Aug 2003
    • 78

citaat:geplaatst door Martin-vdb
    Okee, ik heb nu alleen mensen gelezen die dachten dat het niet haalbaar is maar ik wil nu ook wel eens wat zien van mensen die denken dat het [u]wel</u> haalbaar is om iets te bedenken.
    .

Denk dat ge de verkeerde vraag gesteld hebt !!!

Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• Sander Scheepstra
      • Oct 2000
      • 112

Hallo,

De enige manier om tot een kwaliteitsbeoordeling te komen is zoals bij www.motordealers.nl gebeurd.
      Hier kunnen klanten een reactie met beoordeling plaatsen en heeft de dealer ook de kans zich te verdedigen.
      Alleen is de beoordeling altijd subjectief, als je toevallig in een zaal met een hopeloze acoustiek bent geweest of andere problemen waar je geen vat op hebt hebt gehad wordt je daar dus op afgerekend.
      Ik heb zelf een motorzaak (www.motorxtra.nl) en ben bewust geen lid van een branchevereniging geworden omdat het geen enkele meerwaarde voor mij heeft, mond op mond reclame is de beste reclame, dit geld echter ook voor negatieve reclame.

Groet,

Sander

Comment

• Pino
        • Jul 2002
        • 390

Verkeerde vraag misschien , maar ik denk dat deze discussie wel de moeite waard is om, wie weet na hoe lang, toch iets concreets en bruikbaars uit de hoed te toveren.
        Zoals het nu is kan het ook niet verder en de klant moet inderdaad vooraf kunnen weten wat hij kan krijgen, tegen welke prijs en aan welke kwaliteit.
        Men moet wel zien dat iedere geluidsboer,( of ie het voor zijn hobbie doet of niet, groot of klein naargelang budget ) in zijn eigen waarde gelaten wordt.
        Dàn pas kan de klant écht kiezen: voor een zogenaamde beunhaas (indien hij voor die klant goed werk levert is die ook tevreden; zij het dan op zijn eigen risico), of voor een bedrijf of hobbie-ist die zijn degelijkheid al laten blijken heeft.
        Dit laatste kan dan via referenties naar vorige klanten indien deze hun toestemming daarvoor geven.
        Nu is het natuurlijk wel zo dat niet àlle referenties even betrouwbaar zijn, maar ik denk dat ieder zichzelf respecterend bedrijf wel een aantal referenties kan voorleggen. Dit kan een belangrijk gegeven zijn aangaande kwaliteit.
        Voor veiligheid zijn er "duidelijke" regels en dienen dan door iedereen te worden gerespecteerd zonder uitzondering. Weet je het niet: vraag dan deskunige uitleg, of doe het niet; want een dooie of gehandicapte wil toch niemand op zijn geweten?
        Inzake leverbaarheid van bepaalde producten of extra's kan bijvoorbeeld in een kleine brochure worden opgenomen; eventueel met optie om materiaal elders bij te huren.
        Laat dan nog in het midden dat het wit of zwart is: daar zijn ook regels voor én controlerende "organen", zodat ieder voor zich kan uitmaken welke risico's hij wil nemen op dat vlak. Met alle mogelijke gevolgen van dien natuurlijk :-).
        Groetels,
        Pino
        Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• djcenter
          • Aug 2003
          • 78

Mochten ze nu eerst eens alle niet ingeschrevenen eruithalen !
          m.a.w geen btw nummer , geen verhuur ! Ook alle zogezegde vzw's
          die zogezegde verhuur doen zonder winst !
          Dan zou er in ons branche al heel wat opklaren.
          natuurlijk zijn er hier veel op het forum die ook gewoon zijn begonnen, zonder de nodige papieren , maar die naar verloop van tijd
          toch de aanvraag hebben gedaan.
          Maar er zijn er ook massa's die dit nooit zullen aanvragen omdat er
          op die manier nu eenmaal meer te verdienen is.

in ieder geval een straatje zonder einde waar niemand iets zal kunnen aan doen.
          jammer !!!
          mvg tony
          Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• Pino
            • Jul 2002
            • 390

Maar jong toch: zij die het zonder BTW nummer doen hebben meestal nog een hoofdberoep waardoor ze gewoon onvoldoende tijd hebben om zich professioneel te profileren. Ze zullen dan ook nooit de grotere zaken kunnen doen.
            Dan heb je ook nog de artiesten en bands met een eigen installatie: als je die mannen hun gang niet laat gaan, wordt het op den duur voor iedereen onbetaalbaar zodat niemand nog een kans krijgt om een meer professionele cariere uit te bouwen.
            Dan krijg je een situatie gelijk aan die van SABAM in Belgie: ze strijken wel het geld op, maar de Belgische artiesten hebben er geen kloten aan omdat de radio's enkel "goeie" buitenlandse producten draaien.
            Leven en laten leven zou ik zeggen: dat is voor iedereen een win - win situatie.
            Groetels
            Pino

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

citaat:Geplaatst door djcenter

Mochten ze nu eerst eens alle niet ingeschrevenen eruithalen !
              m.a.w geen btw nummer , geen verhuur ! Ook alle zogezegde vzw's
              die zogezegde verhuur doen zonder winst !
              Dan zou er in ons branche al heel wat opklaren.
              natuurlijk zijn er hier veel op het forum die ook gewoon zijn begonnen, zonder de nodige papieren , maar die naar verloop van tijd
              toch de aanvraag hebben gedaan.
              Maar er zijn er ook massa's die dit nooit zullen aanvragen omdat er
              op die manier nu eenmaal meer te verdienen is.
              Hoho! Is er meer te verdienen als je geen papieren hebt? Ik heb me ooit ingeschreven bij de KvK, kon gelijk meer gaan vragen, en dat was meer dan dat ik aan de belasting kwijt was. Daar kwam bij dat je als starter een starters aftrek hebt een een paar duizend euro. Alles wat je koopt is uiteraard voor de zaak, en ook met je kilometer boekhouding kan je heel kreatief omgaan. En wil je toch een keer iets zwart doen dan kan dat altijd nog.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

gewoon uitgaan van je eigen kwaliteit.
                Want als je 1 concurrent hebt opgeruimd staat de volgend beunhaas net zo hard weer op.

had ik al het verhaal verteld van die knaap die mijn klant voor 33% van mijn prijs probeerde te strikken? Mijn klant vroeg mij om een reactie. Ik heb die knaap 1 avond een try-out gegeven, met de opmerking naar de klant dat ik in het volgende cafe met een reserve-installatie zou wachten. 1 telefoontje was genoeg, en ik zou er een andere set neerzetten. Die andere set was niet meer nodig, het bandje ging er vanzelf al van tussen. Van die concurrent nooit geen enkele last meer gehad, wel van drie "opvolgers", die de jaren erna kwamen.

Dus : eigen kwaliteit neer zetten, en daarop vertrouwen.
                Verder geen probleem van maken.

Comment

• Martin-vdB
                  • Oct 2003
                  • 85

citaat:Geplaatst door **************

gewoon uitgaan van je eigen kwaliteit.
                  Want als je 1 concurrent hebt opgeruimd staat de volgend beunhaas net zo hard weer op.

Dus : eigen kwaliteit neer zetten, en daarop vertrouwen.
                  Verder geen probleem van maken.
                  Ik had niet gedacht na het meningsverschil tussen ons, op de andere thread, dat ik het ooit nog eens zou worden met je maar ik moet je hier toch echt wel gelijk in geven. Het is eigenlijk ook zo zonde als je je drukker maakt om de wanprestaties van een beunhaas dan over je eigen kwaliteiten.

Groeten,
                  Martin

(PS Ik ga van de week eens bij Ampco langs want ik begin nu wel te twijfelen over wat er nou gebruikt word in hun amp-racks. Bij monitors ken ik ze wel, maar FOH ...?)

Comment

• Pino
                    • Jul 2002
                    • 390

Sinds wanneer kan je een beunhaas een CONCURRENT noemen?
                    [)]

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

citaat:Geplaatst door Pino

Sinds wanneer kan je een beunhaas een CONCURRENT noemen?
                      [)]
                      beunhazen zijn hier niet want die werken zwart....[)]
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Pino
                        • Jul 2002
                        • 390

Ge hebt ook beunhazen tussen de witten hoor, net zoals penzen: witte en zwarte;
                        (ik ga er wel van uit dat een beunhaas iemand is die z'n vak niet goed kent he, bedoelen we hetzelfde?)
                        en als de witte concurrentie ondervind van de zwarte, wie is dan de beunhaas?

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

citaat:Geplaatst door Pino

Ge hebt ook beunhazen tussen de witten hoor, net zoals penzen: witte en zwarte;
                          (ik ga er wel van uit dat een beunhaas iemand is die z'n vak niet goed kent he, bedoelen we hetzelfde?)
                          en als de witte concurrentie ondervind van de zwarte, wie is dan de beunhaas?
                          ik denk het niet, een beun is een schuine dakbalk,
                          vroeger toen de zolders nog niet beschoten waren werden daar de klusjes gedaan die niemand mocht weten (zwart dus)
                          de zogenaamde hazerij.
                          vandaar beunhazen= zwartwerken
                          het andere heet klooien
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Pino
                            • Jul 2002
                            • 390

haja, weeral wat bijgeleerd zie!
                            Maar dat verandert natuurlijk ook mijn vorige posting he :-)

en ja, beunhazen vind je natuurlijk overal, maar hebben die ooit al een sector zo sterk beconcurreerd dat die eraan kapot gaat?
                            Ik denk dat als je een goed bedrijf hebt (klein of groot) , dat je daar niet teveel voor moet vrezen.
                            Groetels,
                            Pino

Comment

• skylineshow
                              • Oct 2003
                              • 71

en voordat er een sterrenplan gemaakt word. Hoe maoet het gecontroleerd worden. Hoe weten de "beoordeleraars" dat wat jij allemaal hebt, je dat naar een klus ook allemaal meeneemt, en niet b.v. in 2en splitst

Comment

Working...