Mag dit zomaar?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Tuurlijk mag dit niet!

Maar ik ben ook zo begonnen, en hij doet dit 'werk' toch vrijwillig? Ik ging op die leeftijd mee met een bandje, verdiende 25 ouderwetse pieken en ik deed niets liever. Een jaar later draaide ik bijna 100 feestavonden/bruiloften met dezelfde band, ik heb daar heel veel van geleerd.

En daar komt bij, Als je broertje met de dixo op pad is, kan hij tenminste geen rottigheid uithalen.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Hij klust af en toe ook wat bij voor ons, en geloof me: ik betaal m toch stukken beter. (wij zijn dan ook een bedrijf dat wèl manuren schrijft).

Mijn ouders zijn het er ook echt niet mee eens! Maar mijn broertje wilde het eerst een keer gaan uitproberen, en kreeg aan het einde van de avond te horen dat 'ie het eerste half jaar voor eigen geld mag staan.....

Het bedrijf in kwestie heet fire-ball uit Rijsenhout.

citaat:En daar komt bij, Als je broertje met de dixo op pad is, kan hij tenminste geen rottigheid uithalen
      Zo'n jochie is het toch niet Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

citaat:Geplaatst door par-av.nl
        Het bedrijf in kwestie heet fire-ball uit Rijsenhout.
        Ik hoop dat dat het bedrijf is waar jij werkt en dus niet het oenige drive-in show'tje is...
        Als ik zo die foto's op de site van Fire-ball zie...

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

Jurjen,

Ik werk natuurlijk niet voor Fireball. Ik doe meer als freelance technicus voor verschillende (echte) bedrijven en heb een eigen
          bedrijf, waar toch best wel wat tijd in gaat zitten
          ..En mij krijg je echt niet voor 25 euro per avond. Freelance
          reken ik excl. BTW nog meer per uur...

Tja, ik zal de naam die wij voor dit bedrijf hanteren maar achterwege
          laten.....

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Over welke fire ball praten we? heb zelf op www.fire-ball.nl gekeken maar dat lijkt me toch echt geen klein knullig bedrijfje hoor. Maarja er zijn verschillende fire balls want hier in zuid limburg zit er ook een maar die is het sky tec tijdperk nog niet uitgegroeid[V]

Comment

• Pieter Huijgen
              • Sep 2003
              • 766

Michael

Het gaat hier om fire-ball.nl
              Het bedrijf heeft best spullen, alleen niet de kennis in huis....
              En dat laatste vind ik persoonlijk veel belangrijker. (voor een klein
              disco'tje red je het nog wel, maar ook daar moet een DJ toch de nodige kwaliteiten hebben).
              Een heel ander verhaal wordt het wanneer je bands gaat afmixen en CD's gaat opnemen...

Wij hebben als bedrijf dan wat minder spullen (ook mider disco effectjes en daar ben ik trots op , maar wel de kennis en de mensen in huis.

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

Mooi, k begon bijna te twijfelen of we het over dezelfe site hadden, maar dat was ook zo. Dus: groot bedrijf, alleen het personeel moet ff vervangen worden...

k Ben weer helemaal op de hoogte!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

citaate filosofie achter het bedrijf is als volgt: de mensen die daar werken doen dit als hobby en krijgen, ongeacht hun leeftijd, het "astronomische" bedrag van 25 euro.
                  citaat:Het gaat hier om fire-ball.nl
                  Het bedrijf heeft best spullen, alleen niet de kennis in huis....

dat blijkt wel.
                  Jochies van 14 mogen uitsluitend onder toezicht van hun ouders etc met hun hobby bezig zijn. Stel je nou eens voor dat er wat gebeurt, slapen ze bij fire-ball dan nog rustig, of ga je er dan wel zelf heen om orde op zaken te stellen???

Comment

• BAJ productions
                    • Jul 2003
                    • 587

lijkt wel een beetje raar dat dit soort bedrijfen dat kunnen maken.

groetjes,
                    Bas

Comment

• Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

Bij het vragen hoe het met de verzekering is geregeld werd dus gemeld dat je voor eigen risico staat. Ik denk dat ze bij het betreffende bedrijf er niet minder om zullen slapen: als ze maar geld binnen krijgen om nog meer (showtec) te kunnen kopen.

Maar goed, wat denken jullie dat de logische volgende stap kan zijn? Want dit kan natuurlijk niet...

Comment

• BAJ productions
                        • Jul 2003
                        • 587

je kunt het op geven bij de politie onder kinder arbeid. maar als die jeughd zegt dat ze het als hobby doen kun je nie verder.

dus wat kun je doen niets naar mijn mening

groetjes,
                        Bas

Comment

• Pieter Huijgen
                          • Sep 2003
                          • 766

Het is dan wel "hobby", degene die voor hun gaat werken is op de hoogte van de regelingen
                          daaromtrent. Hier kun je dus niks mee. Kinderarbeid is overigens dwangmatig.

Waar je wel wat mee kunt is dat het bedrijf een actieve houding heeft mbt. het werven van jonge kinderen, ondanks dat ze op de hoogte zijn van het feit dat deze mensen niet voor
                          ze mogen werken: en daar zitten ze dus fout!

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Het lijkt mij nietr echt zinvol om deze erg eenzijdig belichte discussie hier te voeren. Er wordt een bedrijf zwart gemaakt terwijl er geen mogelijk voor wederhoor is.
                            Hier heeft het forum nog nooit aan meegewerkt en dat zal het ook niet gaan doen.

het "horen zeggen van een broertje dat..." gehalte is te hoog om een oordeel te vellen en de naam van een bedrijf te grabbel te gooien.

Kortom: niet een discussie dei op deze wijze gevoerd dient te worden.

onderwerp afgesloten door moderator.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...